Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Henkel nie miał jeszcze tak dobrego kwartału

2017-08-14

O 9,6% wzrosła sprzedaż koncernu Henkel w drugim kwartale bieżącego roku, względem tego samego okresu 2016 r. Wyniosła ona 5,098 mld euro. Był to dla Henkla rekordowy wynik, jeśli chodzi o kwartalne przychody.

− Przewidujemy dalszą zmienność i niepewność otoczenia rynkowego w ciągu roku. Kursy walut prawdopodobnie nadal będą się wahać, a − według naszych prognoz − niekorzystna koniunktura na rynku dóbr konsumpcyjnych utrzyma się. Dołożymy wszelkich starań, aby kontynuować rozwój naszej firmy i zrealizować strategiczne cele, jakie sobie stawiamy − powiedział Hans Van Bylen, prezes zarządu spółki.

W omawianym okresie dział Adhesive Technologies (kleje budowlane i konsumenckie oraz kleje i technologie dla przemysłu) odnotował organiczny wzrost sprzedaży na poziomie 3,4% i doszedł do kwoty 2,37 mld euro. W sektorze Beauty Care (kosmetyki) sprzedaż poprawiła się o 0,9% i sięgnęła 997 mln euro. W sektorze Laundry & Home Care (środki piorące i czystości) odnotowano wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym o 2,1%, do kwoty 1,7 mld euro.

Po raz kolejny rynki wschodzące ponadprzeciętnie przyczyniły się wzrostu wyników Grupy, generując wysoki wzrost przychodów ze sprzedaży na poziomie 4,7%. Na rynkach rozwiniętych wzrost przychodów wyniósł 0,5%.

- W utrzymujących się trudnych warunkach rynkowych, charakteryzujących się silną presją promocyjną i cenową, region Europy Zachodniej odnotował niewielki spadek przychodów ze sprzedaży o 1,2%. We wszystkich pozostałych regionach geograficznych nastąpił wzrost tej pozycji − w Europie Wschodniej o 5,2%,w regionie Afryki i Bliskiego Wschodu o 1,1%, w Ameryce Północnej o 3,2%, w Ameryce Łacińskiej o 6,1%, a w regionie Azji i Pacyfiku o 4,8% - poinformowała spółka Henkel w komunikacie.


Henkelwyniki finansowe

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności





WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)





WięcejSonda

Czy warunki pogodowe wpływają na działalność Twojej firmy?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie