Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety
REKLAMA
REKLAMA

Henkel i zrównoważony rozwój

2024-10-31

Kiril Marinov, dyrektor zarządzający Henkel Consumer Brands, Henkel Polska opowiada o działaniach firmy na rzecz zrównoważonego rozwoju i o tym, czy ekologia idzie w parze z rentownością biznesu.

- Dla Henkla zrównoważony rozwój oznacza po prostu odpowiedzialność – nie tylko za siebie, ale także za przyszłe pokolenia. Myśląc o zrównoważonym rozwoju, przychodzi mi na myśl proste, ale bardzo znaczące powiedzenie: „Nie odziedziczyliśmy Ziemi po naszych rodzicach, tylko pożyczyliśmy ją od naszych dzieci”. W naszej firmie odpowiedzialność jest głównym motorem napędowym zrównoważonego rozwoju. W naszych działaniach koncertujemy się na trzech kluczowych obszarach. Są to regeneracja planety; prężnie rozwijające się społeczności; zaufani partnerzy. Co kryje się za tymi filarami? Zmiany klimatyczne, gospodarka obiegu zamkniętego, zasoby wody, ograniczenie emisji CO2, równość, edukacja, dobrobyt, transparentność i wreszcie współpraca wszystkich biznesowych partnerów i konsumentów wzdłuż całego łańcucha wartości, bo tylko suma tych wysiłków może przynieść oczekiwany efekt skali. Mamy jasne ambicje i ustaliliśmy mierzalne cele - mówi dyrektor Henkla w Polsce.

Firma w 2023 r. na poziomie europejskim zredukowała emisję CO2 na tonę produktu o 73% w porównaniu do 2010 r. i zwiększyła udział energii elektrycznej z odnawialnych źródeł do 88%. Zwiększyła także udział opakowań  projektowanych z myślą o recyklingu lub ponownym użyciu do 88%, a także podniosła udział plastiku pochodzącego z recyklingu do 34%. W całym portfolio osiągnęła udział 91% biodegradowalnych i 47% odnawialnych składników.

Dyrektor Henka odpowiada też na pytanie, czy ekologiczny biznes może być rentowny.

- Zrównoważony rozwój może być motorem wzrostu biznesu – sprawia, że firma jest bardziej wydajna, innowacyjna, pomaga zdobywać i zatrzymywać talenty oraz czyni nasze marki bardziej atrakcyjnymi dla konsumentów. Należy jednak pamiętać, że osiągnięcie ekologicznej rentowności wymaga długoterminowego zaangażowania i strategicznych inwestycji w zrównoważone inicjatywy. Jest to inwestycja krótkoterminowa, która zapewnia długoterminową działalność firmy. Z pewnością brak działania w obszarze zrównoważonego rozwoju będzie oznaczał znacznie wyższe koszty w przyszłości – z powodu regulacji, opłat, podatków, działań konkurencji i ostatecznie wymagań konsumentów - podsumowuje Kiril Marinov, dyrektor zarządzający Henkel Consumer Brands, Henkel Polska.


Henkelzrównoważony rozwój

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


REKLAMA

WięcejSklep

Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych

95.00 zł

Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków

94.00 zł

Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych

78.00 zł

“Chemia i Biznes” nr 3/2025

Nowość!Dostęp online

30.00 zł

"Kosmetyki i Detergenty" nr 1/2025

Nowość!Dostęp online

30.00 zł

Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania

108.00 zł

Bilety - XIV Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Detergentowego

Nowość!

639.60 zł

Bilety - I Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Kosmetycznego

Nowość!

639.60 zł

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności

REKLAMA


WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)

REKLAMA


WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)

REKLAMA


WięcejSonda

Czy Grupa Azoty ponownie stanie się zyskowna w przeciągu kolejnych 12 miesięcy?

Zobacz wyniki

REKLAMA
REKLAMA

WięcejW obiektywie