2016-03-09
W 2015 r. polski oddział firmy Henkel osiągnął najwyższe w historii wyniki ze sprzedaży w wysokości blisko 2,2 mld zł.
- Siłą napędową dla naszego rozwoju były udane innowacje produktowe i bliska współpraca z partnerami handlowymi. W wielu kluczowych kategoriach rośliśmy zdecydowanie szybciej niż rynek, umacniając tym samym pozycję rynkową – przyznaje Janusz Gołębiowski, prezes zarządu Henkel Polska.
Henkel funkcjonuje w oparciu trzy działy biznesowe: Laundry & Home Care (środki piorące i czystości); Beaty Care (kosmetyki) oraz Adhesive Technologies (kleje i technologie klejące).
W ocenie władz Henkla, dział Laundry & Home Care umocnił się w minionym roku na pozycji lidera na rynku środków piorących i czystości w Polsce. Szczególnie dobre wyniki notowały marki Persil i E w kategorii środków piorących, a także Silan w kategorii środków do zmiękczania tkanin, Clin w kategorii środków do mycia okien oraz Bref w kategorii środków do czystości toalet. W tych kategoriach Henkel jest obecnie liderem na polskim rynku. Do najważniejszych innowacji produktowych minionego roku należy zaliczyć w tej kategorii Persil Duo Caps oraz Silan Soft & Oils.
- Sukcesy Henkla w kategorii środków piorących są ważne dla zakładu produkcji detergentów w Raciborzu. Dzięki rosnącemu popytowi w Polsce notuje on kolejne rekordy produkcji i jest dzisiaj drugim największym Henklowskim zakładem produkcji detergentów proszkowych na świecie. W tej grupie raciborski zakład jest także czempionem zrównoważonych procesów produkcyjnych, zużywając najmniej energii i wody i wytwarzając najmniej odpadów na jedną tonę produkcji – komentują przedstawiciele Henkel Polska.
Z kolei dział Beauty Care położył w ubiegłym roku nacisk na innowacje. Najważniejsze z nich dotyczyły marek do pielęgnacji i stylizacji włosów. Swoje sukcesy firma święciła także na rynku kosmetyków do salonów fryzjerskich. Potwierdzeniem tego fakt, że dział Schwarzkopf Professional zakończył 2015 r. rekordowo wysokim wynikiem sprzedaży.
Rósł także dział Adhesive Technologies, w którego skład wchodzą zarówno kleje budowlane i konsumenckie, jak też technologie klejące dla różnych gałęzi przemysłu.
Na rynku klejów budowlanych najważniejszą kategorią dla Henkla były tradycyjnie systemy ociepleń oferowane pod marką Ceresit, w których firma jest rynkowym potentatem. Zdaniem władz spółki, swój sukces w naszym kraju zawdzięcza ona wysokiej jakości technologii oraz gęstej sieci stacji barwiących tynki, które umożliwiają nabywcom dobranie i przygotowanie na miejscu tynku elewacyjnego w wybranym kolorze. Ubiegły rok był także czasem wyraźnych wzrostów sprzedaży w większości kategorii sektora B2B, który oferuje kleje i materiały zabezpieczania powierzchni dla wielu gałęzi przemysłu, m.in. sektora transportowego, wydawniczego i meblowego.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2024
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2024
30.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Legislacja, trendy i surowce: X edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej
3 grudnia 2024 r. odbyła się w Warszawie 10. edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej. W...
Marki własne w Kielcach
6 i 7 listopada br. do Targów Kielce na Targi Marek Własnych przyjechali przedstawiciele sektora marek...
Targi Packaging Innovations stałym punktem w branży opakowaniowej
W dniach 9-10 października br. w EXPO Kraków, odbyła się 16. edycja Międzynarodowych Targów...
Targi Warsaw Pack ważne dla sektora opakowań
Warsaw Pack to wydarzenie, gdzie liderzy branży prezentują najnowsze technologie pakowania i...