Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Henkel: 25 rok działalności w Polsce zwieńczony rekordową sprzedażą

2016-03-09

W 2015 r. polski oddział firmy Henkel osiągnął najwyższe w historii wyniki ze sprzedaży w wysokości blisko 2,2 mld zł.

- Siłą napędową dla naszego rozwoju były udane innowacje produktowe i bliska współpraca z partnerami handlowymi. W wielu kluczowych kategoriach rośliśmy zdecydowanie szybciej niż rynek, umacniając tym samym pozycję rynkową – przyznaje Janusz Gołębiowski, prezes zarządu Henkel Polska.

Henkel funkcjonuje w oparciu trzy działy biznesowe: Laundry & Home Care (środki piorące i czystości); Beaty Care (kosmetyki) oraz Adhesive Technologies (kleje i technologie klejące).

W ocenie władz Henkla, dział Laundry & Home Care umocnił się w minionym roku na pozycji lidera na rynku środków piorących i czystości w Polsce. Szczególnie dobre wyniki notowały marki Persil i E w kategorii środków piorących, a także Silan w kategorii środków do zmiękczania tkanin, Clin w kategorii środków do mycia okien oraz Bref w kategorii środków do czystości toalet. W tych kategoriach Henkel jest obecnie liderem na polskim rynku. Do najważniejszych innowacji produktowych minionego roku należy zaliczyć w tej kategorii Persil Duo Caps oraz Silan Soft & Oils.

- Sukcesy Henkla w kategorii środków piorących są ważne dla zakładu produkcji detergentów w Raciborzu. Dzięki rosnącemu popytowi w Polsce notuje on kolejne rekordy produkcji i jest dzisiaj drugim największym Henklowskim zakładem produkcji detergentów proszkowych na świecie. W tej grupie raciborski zakład jest także czempionem zrównoważonych procesów produkcyjnych, zużywając najmniej energii i wody i wytwarzając najmniej odpadów na jedną tonę produkcji – komentują przedstawiciele Henkel Polska.

Z kolei dział Beauty Care położył w ubiegłym roku nacisk na innowacje. Najważniejsze z nich dotyczyły marek do pielęgnacji i stylizacji włosów. Swoje sukcesy firma święciła także na rynku kosmetyków do salonów fryzjerskich. Potwierdzeniem tego fakt, że dział Schwarzkopf Professional zakończył 2015 r. rekordowo wysokim wynikiem sprzedaży.

Rósł także dział Adhesive Technologies, w którego skład wchodzą zarówno kleje budowlane i konsumenckie, jak też technologie klejące dla różnych gałęzi przemysłu.

Na rynku klejów budowlanych najważniejszą kategorią dla Henkla były tradycyjnie systemy ociepleń oferowane pod marką Ceresit, w których firma jest rynkowym potentatem. Zdaniem władz spółki, swój sukces w naszym kraju zawdzięcza ona wysokiej jakości technologii oraz gęstej sieci stacji barwiących tynki, które umożliwiają nabywcom dobranie i przygotowanie na miejscu tynku elewacyjnego w wybranym kolorze. Ubiegły rok był także czasem wyraźnych wzrostów sprzedaży w większości kategorii sektora B2B, który oferuje kleje i materiały zabezpieczania powierzchni dla wielu gałęzi przemysłu, m.in. sektora transportowego, wydawniczego i meblowego.


przemysł kosmetycznychemia gospodardczachemia budowlanaHenkelwyniki finansowe

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie