Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Henkel: 2018 r. niemal taki sam, jak rok 2017

2019-03-06

Niemiecka firma Henkel ogłosiła wyniki finansowe za 2018 r. Przychody nieznacznie spadły, zaś zysk z działalności operacyjnej minimalnie wzrósł.

- W 2018 r. Henkel ponownie wygenerował rentowny wzrost. Możemy się pochwalić dobrymi wynikami w zakresie wzrostu w ujęciu organicznym oraz rekordowymi poziomami wyniku finansowego i rentowności. Znacznie zwiększyliśmy również wolne przepływy pieniężne. Odczuliśmy jednak silnie negatywne skutki niekorzystnych różnic kursowych i rosnących bezpośrednich kosztów surowców i materiałów. Dobre ogólne wyniki działalności po raz kolejny zostały osiągnięte dzięki naszym markom i technologiom, które zajmują wiodące pozycje rynkowe w swoich kategoriach. Rentowny wzrost, który osiągnęliśmy, dopełniły przychody z przejęć. Utrzymaliśmy rygorystyczną dyscyplinę kosztową i stale poprawialiśmy efektywność działania. Zrobiliśmy znaczący krok naprzód na drodze do realizacji naszych priorytetów strategicznych na 2020 r. i na późniejsze lata. Z powodzeniem wdrożyliśmy kluczowe inicjatywy strategiczne i w dalszym ciągu poprawialiśmy naszą konkurencyjność. Aby zapewnić dodatkowe możliwości wzrostu, głównie w segmentach dóbr konsumpcyjnych, oraz przyspieszyć cyfrową transformację firmy, ogłosiliśmy w styczniu, że począwszy od 2019 r., będziemy zwiększać inwestycje o około 300 mln euro rocznie – powiedział Hans Van Bylen, prezes zarządu firmy Henkel.

W 2018 r. przychody Henkla ze sprzedaży obniżyły się o 0,6%, do kwoty 19,899 mld euro. Z kolei zysk z działalności operacyjnej (EBIT) wzrósł o 1%, do 3,496 mld euro.

Sektor Adhesive Technologies (kleje budowlane i konsumenckie oraz kleje i technologie dla przemysłu) odnotował wysoki organiczny wzrost sprzedaży na poziomie 4%. Sprzedaż sektora Beauty Care (kosmetyki) była niższa o 0,7%. W sektorze Laundry & Home Care (środki piorące i czystości) odnotowano wzrost sprzedaży o 1,9%.

Po raz kolejny na rynkach wschodzących Henkel odnotował wysoki organiczny wzrost przychodów ze sprzedaży o 6,3%. Natomiast na rynkach rozwiniętych dynamika sprzedaży była lekko ujemna na poziomie -0,4%. Wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym nastąpił we wszystkich regionach geograficznych, z wyjątkiem Ameryki Północnej.

W Europie Zachodniej odnotowano dynamikę sprzedaży na poziomie 0,3%, W Europie Wschodniej sprzedaż wzrosła o 7,6%. Region Afryki i Bliskiego Wschodu odnotował wzrost sprzedaży o 11,3%. Natomiast w Ameryce Północnej sprzedaż była o 1% niższa niż w roku 2017, co było efektem problemów z dostawami w sektorze dóbr konsumpcyjnych. W Ameryce Łacińskiej sprzedaż wzrosła o 9,3%, a w regionie Azji i Pacyfiku o 0,9%.


Henkelwyniki finansowe

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności





WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)





WięcejSonda

Czy warunki pogodowe wpływają na działalność Twojej firmy?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie