Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Henkel: 14% wzrost sprzedaży w III kw.

2010-11-12

Trzeci kwartał był dla koncernu Henkel kolejnym dobrym okresem – firma odnotowała wyniki, które okazały się jeszcze lepsze od tych zanotowanych we wcześniejszych kwartałach. - Jest to pierwszy kwartał, w którym osiągnęliśmy skorygowaną marżę EBIT na poziomie 13% – powiedział Kasper Rorsted, prezes zarządu Henkel.

– Chciałbym zwrócić szczególną uwagę na fakt, że wszystkie regiony oraz działy miały pozytywny wkład w nasz sukces, mimo utrzymujących się trudnych warunków rynkowych. Podobnie jak w poprzednich okresach, wzrost w dużej mierze można przypisać silnym markom oraz udanym wdrożeniom innowacyjnych rozwiązań. Innymi ważnymi czynnikami, które przyczyniły się do osiągnięcia dobrych wyników, były restrukturyzacja kosztów oraz dalszy postęp w realizacji strategicznych priorytetów koncernu - dodał.
Patrząc całościowo na bieżący rok obrotowy Kasper Rorsted stwierdził: – W 2010 r. oczekujemy osiągnięcia skorygowanej marży EBIT na poziomie znacznie powyżej 12%. Rok 2010 prawdopodobnie okaże się najlepszym rokiem obrotowym w historii firmy, co będzie ważnym krokiem na drodze do osiągnięcia naszych celów finansowych zakładanych na rok 2012.
W trzecim kwartale 2010 r. koncern Henkel wykazał sprzedaż na poziomie 3,961 mld euro, przy ogólnie korzystnych warunkach rynkowych. Wynik ten stanowi wzrost o 13,7% wobec sprzedaży zanotowanej w analogicznym kwartale poprzedniego roku. Wzrost przychodów ze sprzedaży po wyeliminowaniu różnic kursowych wyniósł 6,4%. Organiczny wzrost sprzedaży, czyli wzrost skorygowany o różnice kursowe oraz efekty transakcji przejęć i zbycia aktywów, wyniósł 6,5%, co stanowiło kolejną dużą korzystną zmianę względem analogicznego okresu poprzedniego roku, do której przyczyniły się wszystkie działy firmy. Po nieznacznym spadku tempa wzrostu sprzedaży w ujęciu organicznym w drugim kwartale 2010 r. Dział Środków Piorących i Czystości zanotował przyrost sprzedaży o 3,4%. Sprzedaż Działu Kosmetyków Pielęgnacyjnych i Zapachowych była wyższa o 4,6%. Dział Adhesive Technologies zanotował 9,7% wzrost sprzedaży w porównaniu z analogicznym kwartałem poprzedniego roku; jego źródłem były zarówno wyższe ceny, jak i większe wolumeny sprzedaży.
Biorąc pod uwagę prognozy gospodarcze na bieżący rok, Henkel przewiduje, że wzrost gospodarczy na świecie wyniesie ok. 3,5%. - Wyrażamy przekonanie, że pod względem organicznego wzrostu sprzedaży na odnośnych rynkach firma Henkel ponownie osiągnie wyniki lepsze od wyników konkurencji. W zakresie działalności operacyjnej wdrożyliśmy szereg rozwiązań, które naszym zdaniem dodatkowo przyspieszą wzrost. Przykładowo, oczekujemy, że do wzrostu zysków przyczynią się zarówno efekty synergii będące wynikiem integracji National Starch, jak i polityka zdyscyplinowanego zarządzania kosztami prowadzona przez spółkę. Zarówno powyższe czynniki, jak i oczekiwany wzrost sprzedaży korzystnie wpłyną na nasze wyniki. Spodziewamy się, że w porównaniu z 2009 r. skorygowana marża EBIT wzrośnie do poziomu znacznie powyżej 12% - podsumował Rorsted.


Henkelwyniki finansowe

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Jak oceniasz Manifest Polskiej Chemii?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie