Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Handel internetowy produktami FMCG w 2023 r. w Polsce

2023-12-12  / Autor: Karolina Szałas, Senior Analyst, PMR Consulting & Research sp. z o.o., e-mail: karolina.szalas@pmrcorporate.com

Według szacunków, w 2023 r. wartość internetowego rynku produktów FMCG w Polsce wyniesie 11 mld zł. Największym kanałem na rynku są sklepy internetowe, które będą odpowiedzialne za 71%. Udział kanału sklepów internetowych w rynku handlu internetowego ustabilizował się, z tendencją do umacniania pozycji rynkowej. Według obliczeń PMR, segment produktów FMCG odpowiada za prawie 12% rynku e-commerce w 2023 r., ale sprzedaż chemii gospodarczej wciąż nie jest znacząca.

Produkty FMCG z prawie 12% udziałem w całym rynku e-commerce

Według danych PMR, w 2023 r. segment internetowej sprzedaży produktów FMCG (artykuły spożywcze, kosmetyki, chemia gospodarcza, leki OTC i suplementy diety) wyniesie ponad 11 mld zł, po nominalnym wzroście o około 16% r/r. Segment FMCG odpowiada za około 10% detalicznej sprzedaży internetowej w Polsce, pozostając najmniejszym segmentem na rynku (wśród segmentów dom, moda, hobby i rozrywka).

W latach 2019-2022 handel internetowy w segmencie FMCG cechował się najniższą dynamiką wzrostu spośród rynków omawianych w niniejszym raporcie, z CAGR na poziomie około 22%. W latach 2023-2028 dynamika ta będzie najwyższa wśród czterech głównych segmentów produktowych, chociaż różnice pomiędzy poszczególnymi segmentami nie będą istotne.

Wynikać to będzie nie tyle z przyśpieszenia dynamiki w segmencie FMCG (bo ta będzie malejąca z roku na rok), co z wyhamowania wzrostów w innych segmentach, zwłaszcza w segmencie dom (powiązanym głównie ze spowolnieniem na rynku mieszkaniowym) oraz moda (powrót konsumentów do kanałów stacjonarnych).


\
CAŁA TREŚĆ DOSTĘPNA W "Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2023

"Kosmetyki i Detergenty" to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.


kosmetykiprzemysł kosmetycznychemia gospodarczadetergentyFMCG

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejSklep

Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych

95.00 zł

“Chemia i Biznes” nr 1/2024

Nowość!Dostęp online

20.00 zł

“Chemia i Biznes” nr 6/2023

Dostęp online

20.00 zł

"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2023

Nowość!

25.00 zł

Bilety - XIII Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Chemii Gospodarczej

Nowość!

553.50 zł

Wpis zaawansowany w Katalogu Firm

Dostęp online

861.00 zł

Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych

78.00 zł

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy sztuczna inteligencja to?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie