2022-03-09
Grupa Śnieżka podsumowała 2021 rok. W tym okresie koncentrowała swoje wysiłki na transformacji i inwestycjach – wdrażaniu nowego modelu operacyjnego, doskonaleniu procesów logistycznych oraz cyfryzacji.
Jednym z najważniejszych elementów transformacji w Śnieżce jest zmiana modelu operacyjnego, oparta o działanie centrów kompetencji dla najważniejszych obszarów działalności. Taką rolę pełnią dwie polskie spółki Grupy: FFiL Śnieżka SA, która poza wyznaczaniem strategii działania jest liderem Grupy w zakresie badań i rozwoju, produkcji i zarządzania łańcuchem dostaw (zakupy, dystrybucja, magazynowanie i logistyka) oraz Śnieżka Trade of Colours, która odpowiada za sprzedaż, marketing, badania rynku oraz pricing. Wdrażanie nowego modelu rozpoczęto z początkiem minionego roku i w większości spółek przebiega ono płynnie.
Drugi ważnym wydarzeniem jest uruchomienie zgodnie z harmonogramem części magazynowej nowego Centrum Logistycznego w Zawadzie. Działający od początku tego roku wielkokubaturowy obiekt, dzięki bardzo dobrej lokalizacji w pobliżu autostrady A4, dużej powierzchni magazynowej oraz stopniowo uruchamianej zaawansowanej automatyce, znacząco zwiększy efektywność Śnieżki w obszarze logistyki produktów oraz pozwoli wydajniej zarządzać procesami produkcyjnymi.
W 2021 roku kontynuowane były także wdrożenia w ramach projektu cyfrowej transformacji o nazwie Change IT. W jego ramach w minionym roku zakończyła się m.in. implementacja narzędzi w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi. Projekt cyfryzacji Śnieżki jest realizowany od trzech lat i w przeważającej części został już sfinalizowany.
W 2021 roku Grupa Śnieżka osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 794,9 mln zł, tj. o 3,2% niższe niż rok wcześniej. Jednocześnie zysk netto skurczył się o ok. jedną czwartą, do 64,3 mln zł (zysk przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł 59,7 mln zł). Wyniki te należy jednak analizować w odniesieniu do rekordowego, choć mającego jednorazowy charakter, popytu obserwowanego wiosną 2020 roku.
Na tle wyzwań, z którym mierzyli się producenci farb i lakierów, zarząd pozytywnie ocenia wypracowane wyniki.
– Jednym z najpoważniejszych wyzwań w 2021 roku okazał się bezprecedensowy w naszej historii, gwałtowny wzrost cen surowców używanych do produkcji oraz opakowań. Wywarł on znaczną presję na ponoszone przez Śnieżkę koszty. Równolegle zauważalny był powrót konsumentów do zwyczajów sprzed pandemii, co znalazło odzwierciedlenie w niższym popycie na wyroby dekoracyjne na naszych najważniejszych rynkach, tj. w Polsce i na Węgrzech – skomentował Piotr Mikrut, prezes zarządu FFiL Śnieżka SA.
Pomimo niesprzyjającego otoczenia Grupa Śnieżka wypracowała bardzo dobre wyniki sprzedaży w Polsce. Przychody osiągnięte na kluczowym rynku, odpowiadającym za prawie dwie trzecie łącznych przychodów, wyniosły 527,1 mln zł. To nieco więcej niż w rekordowym 2020 roku.
– Jesteśmy zadowoleni ze wzrostu poziomu sprzedaży oraz utrzymania udziałów rynkowych w Polsce, na naszym macierzystym rynku. To wypadkowa kilku czynników, w tym utrzymującego się trendu wybierania produktów premium (co zaowocowało wyższą sprzedażą farb marki Magnat), naszej wysokiej aktywności marketingowo-sprzedażowej oraz odpowiednio kształtowanej polityki cenowej – dodaje prezes Śnieżki.
Spośród głównych rynków niższą sprzedaż Grupa osiągnęła na Węgrzech – przede wszystkim ze względu na konieczne istotne zmiany w polityce sprzedaży oraz reorganizację sił handlowych. W ocenie zarządu Śnieżki dokonane w węgierskiej spółce zmiany zbudowały solidny grunt pod aktywniejszą walkę o udziały rynkowe w przyszłości.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 1/2024
30.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 2/2024
20.00 zł
Bilety - XIII Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Chemii Gospodarczej
553.50 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Warsaw Plast Expo dla branży tworzyw sztucznych
W Nadarzynie odbyły się targi WARSAW PLAST EXPO dla branży przetwórstwa tworzyw sztucznych.
Międzynarodowe Targi Budownictwa i Architektury BUDMA na temat zielonego budownictwa
W dniach 30 stycznia - 2 lutego 2024 r. w Poznaniu odbyły się najbardziej rozpoznawalne europejskie targi dla...
Targi Kompozyt – Expo atrakcyjne dla branży
W Krakowie odbyła się 12 edycja Międzynarodowych Targów Materiałów, Technologii i...
Nowości na Taropaku w Poznaniu
Ponad 10 tys. zwiedzających, 100 wystawców, liczne nowości i premiery – tak wyglądały Targi...