Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Grupa Selena zwiększa przychody

2017-05-29

Grupa Selena. Jeden z liderów polskiego rynku chemii budowlanej, w pierwszym kwartale 2017 r. zanotowała przychody wyższe aż o 41,4% względem analogicznego okresu roku minionego. Jednocześnie jednak skończyła kwartał ze stratą, choć jak przyznaje, jest to strata spodziewana.

W okresie styczeń – marzec br. przychody Grupy Selena wyniosły 220 mln zł, z kolei zysk netto osiągnął -8,5 mln zł. Ta strata, jak przyznaje Grupa w komunikacie – była zgodna z przewidywaniami spółki i wpłynęła na nią głównie sezonowość handlu chemią budowlaną. Równolegle Grupa Selena osiągnęła najwyższe od pięciu lat wartości EBIT oraz EBITDA. W nadchodzących miesiącach planuje skoncentrować się na dalszej optymalizacji operacyjnej oraz integracji firmy Uniflex w strukturach Grupy. Przypomnijmy, że Selena nabyła w marcu br. 64% akcji w kapitale zakładowym tej włoskiej spółki.

Wysoki poziom przychodów Seleny to efekt wzrostu sprzedaży na zdecydowanej większości rynków. Najwyższy wzrost odnotowano w Chinach (+130%), bardzo dobre wyniki zarejestrowano też w Rosji (+65%) oraz Kazachstanie (+48%). Również w Europie i obu Amerykach widać było pozytywny trend w sprzedaży – Brazylia (+26%), Turcja (+24%), Polska (+18%), Hiszpania oraz USA (+8%) i Europa Centralna (+7%). Rentowność sprzedaży brutto utrzymuje się na wysokim poziomie i wynosi 30,6%.

- Wzrost sprzedaży w globalnym ujęciu to efekt zmian wdrażanych systematycznie przez nowy zarząd spółki. Selena rozpoczęła proces modyfikacji sposobu zarządzania firmą, a w planach są kolejne zmiany. Ich celem jest zwiększenie wydajności produkcji, intensyfikacja działań w ramach marketingu, sprzedaży, rozwoju, a także poprawa skuteczności działań struktur administracyjnych. Kluczowe elementy strategii Grupy to optymalizacja działań operacyjnych, tworzenie przewag na rynkach międzynarodowych, zwłaszcza dzięki innowacyjnym i niedostępnym u konkurencji produktom, a także konsekwentny rozwój sieci dystrybucji. Początek roku był dla Seleny intensywny – do zarządu dołączyły nowe osoby, wzmocniono również kierownictwo spółki. Ponadto ugruntowała ona swoją pozycję w Europie dzięki akwizycji nowej firmy, czyli włoskiego Uniflexu. Selena zyskała dzięki przejęciu dostęp do nowych, innowacyjnych i specjalistycznych produktów, stając się jednym z trzech największych producentów akryli w Europie. Dzięki efektom synergii związanymi z włączeniem firmy Uniflex w struktury Grupy, Selena zwiększy zakres działalności, zoptymalizuje koszty wytwarzania i dokona transferu know-how. Uzupełnienie oferty produktowej pozwoli Grupie na osiągnięcie pozycji lidera chemii budowlanej w Europie Zachodniej – z 20% udziałem w rynku w niektórych segmentach – powiedział Jean-Noël Fourel, prezes zarządu Selena FM SA, jednostki nadrzędnej w Grupie Selena.

Uniflex istnieje od 1996 r. Główną specjalizacją spółki są uszczelniacze akrylowe, które stanowią aż 80% jej produkcji. Dzięki temu firma znajduje się na drugim miejscu w Europie pod względem wolumenu sprzedaży tego typu produktów. Ponadto w ofercie Uniflex znajdują się również wysokiej jakości kleje, silikony oraz inne produkty chemii budowlanej. Firma z Włoch ma bardzo mocną pozycję także w swoim kraju – obsługuje 80% tamtejszego rynku, natomiast eksport realizowany jest głównie do Europy Zachodniej i stanowi ok. 30% sprzedaży przedsiębiorstwa.

Pierwszy kwartał 2017 r. był dla Seleny również okresem pracy nad strategią przeciwdziałania negatywnym skutkom zawirowań na rynku surowcowym. Od końca 2016 r. notowana jest bowiem bardzo duża – wyższa od prognoz rynkowych – podwyżka cen surowców. Pojawiły się także ograniczenia w dostępności poszczególnych materiałów i to nawet we wcześniej zakontraktowanych ilościach. Trend ten będzie się utrzymywać także w nadchodzących miesiącach. Plany Grupy zakładają minimalizowanie skutków wzrostu cen surowców, m. in. przez korektę cen produktów.

Równolegle od początku roku Selena konsekwentnie wprowadzała na kolejne rynki innowacje produktowe – w lutym w Bułgarii, w kwietniu w Rosji, a w maju aż sześć pionierskich rozwiązań Seleny miało swoją premierę w Brazylii.

Selena jest globalnym producentem i dystrybutorem produktów chemii budowlanej oraz jednym z trzech największych producentów piany poliuretanowej na świecie. Grupa w swojej ofercie posiada piany, uszczelniacze, kleje, produkty do hydroizolacji, systemy ociepleń, zamocowania oraz produkty komplementarne. W skład Grupy wchodzi 30 spółek w 17 krajach. Zakłady produkcyjne Seleny zlokalizowane są w Polsce, Brazylii, Korei Południowej, Chinach, Rumunii, Turcji oraz w Hiszpanii i Kazachstanie.


wyniki finansoweGrupa Selena

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności





WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)





WięcejSonda

Czy warunki pogodowe wpływają na działalność Twojej firmy?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie