Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Grupa Selena w Rumunii: 20 lat sukcesu

2021-02-12

Grupa Selena obchodzi 20-lecie swojej działalności w Rumunii. To ważna rocznica, ponieważ od powołania Selena Romania, rozpoczęła się ekspansja firmy na zagraniczne rynki. Dziś Grupa posiada 35 spółek w 17 krajach na świecie.

 

- Selena Romania była naszą pierwszą spółką poza Polską i to właśnie tam przecieraliśmy pierwsze zagraniczne szlaki biznesowe. W Polsce mieliśmy wtedy 30% rynku pian montażowych i uszczelniaczy dla budownictwa i ponad 40% rynku klejów montażowych. To granica, którą trudno przekroczyć firmie niebędącej regulowanym monopolistą. Miałem do wyboru: albo sprzedać firmę, albo zacząć inwestować w coś innego, albo wyjść z Seleną za granicę. Wybrałem tę ostatnią opcję. Do każdego z krajów na początku jeździłem sam i badałem rynek. Rumunia była pierwsza, ponieważ była nam bliska kulturowo, a szanse na zwrot inwestycji wysokie. Dziś, po 20 latach, wciąż rozwijamy naszą działalność w Rumunii i planujemy ekspansję na kolejne rynki - podkreśla Krzysztof Domarecki, prezes Grupy Selena.

Selena pojawiła się na rumuńskim rynku w 2000 roku czyli w tym samym czasie, kiedy wprowadziła na rynek pierwszą w historii wysokowydajną pianę montażową Tytan 65, która zrewolucjonizowała segment Window&Door. I to właśnie ten produkt, flagowej dziś marki Seleny - Tytan Professional, stał się podstawą sukcesu rumuńskiej spółki handlowej, która z roku na rok osiągała coraz lepsze wyniki biznesowe.

W 2011 roku Selena Romania umocniła swoją pozycję na rynku, przejmując zakład jednej z najstarszych lokalnych marek - producenta suchych zapraw i klejów proszkowych Euro MGA. Konsekwentne działania, z konkretną wizją i planem rozwoju przedsiębiorstwa, sprawiły, że Selena udoskonaliła technologię produkcji w przejętym zakładzie i przy wsparciu własnego działu badawczo-rozwojowego, uruchomiła w 2018 roku markę Euro MGA Professional.

- Przez lata pracowaliśmy na reputację wiarygodnego partnera z dużymi ambicjami - zarówno poprzez wprowadzanie i promowanie innowacyjnych produktów i systemów skracających czas realizacji prac budowlanych, ale także odpowiedzialne traktowanie swojej roli w budowaniu nowych rynków. Kluczowym elementem naszej organizacji jest zaangażowanie w dostarczanie rozwiązań o wysokiej jakości, nie tylko w zakresie produktów, ale także w zakresie obsługi naszych klientów - strategia, która przez lata przyniosła nam zaufanie naszych partnerów. Selena Romania to nie tylko wyłącznie sprzedaż prowadzona poprzez rozbudowaną sieć dystrybutorów i partnerów handlowych czy duże sieci handlowe, ale także fachowe doradztwo i szeroka komunikacja. Poprzez naszych przedstawicieli handlowych i doradców technicznych zlokalizowanych w kluczowych miastach, jesteśmy obecni w całej Rumunii, także bezpośrednio na placach budowy. Mocno współpracujemy z profesjonalistami z branży, którym dedukujemy czy to serię webinariów czy bezpośrednie spotkania w naszym centrum szkoleniowym, gdzie możemy zademonstrować zalety i cechy wyróżniające nasze produkty. Wszystko po to, abyśmy razem mogli zapewnić lepszą wydajność w budownictwie na tak dynamicznym rynku jak Rumunia – podkreśla Wojciech Lada, dyrektor generalny Selena Romania.

Konsekwentna realizacja tej strategii, przyjętej na lata 2019-2022 , pozwoliła Selenie Romania nie tylko przejść przez trudny na całym świecie 2020 rok, bez większych strat, ale wręcz umocnić swoją pozycję na rynku. Sprzedaż – rok do roku – wzrosła w 2020 o ponad 20%, a poprzez racjonalne zarządzanie obszarem kosztowym i miksem produktowym, znaczna poprawa widoczna jest również w wyniku finansowym spółki. Dziś firma posiada ponad 800 aktywnych partnerów i dystrybutorów.

Zespół rumuńskiej spółki liczy dziś 75 osób, a wielu pracowników jest związanych z firmą od przeszło 15 lat. Selena angażuje się również w działania służące wzmocnieniu polsko-rumuńskiej współpracy gospodarczej m.in. poprzez członkostwo w Polsko-Rumuńskiej Bilateralnej Izbie Handlowo-Przemysłowej (Polish-Romanian Bilateral Chamber of Commerce and Industry).


Grupa SelenaSelenaSelena Romaniachemia budowlana

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejSklep

“Chemia i Biznes” nr 4/2021

Nowość!Dostęp online

35.00 zł

"CiB. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" nr 3/2021

Nowość!Dostęp online

25.00 zł

"CiB. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" nr 2/2021

Dostęp online

25.00 zł

Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych

Nowość!

95.00 zł

Wpis zaawansowany w Katalogu Firm

Nowość!Dostęp online

861.00 zł

Artykuł sponsorowany

Nowość!Dostęp online

2,460.00 zł

Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków

Nowość!

94.00 zł

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności





WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)





WięcejSonda

Czy Twoja firma zmaga się z podwyżkami cen surowców?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie