2021-02-12
Grupa Selena obchodzi 20-lecie swojej działalności w Rumunii. To ważna rocznica, ponieważ od powołania Selena Romania, rozpoczęła się ekspansja firmy na zagraniczne rynki. Dziś Grupa posiada 35 spółek w 17 krajach na świecie.
- Selena Romania była naszą pierwszą spółką poza Polską i to właśnie tam przecieraliśmy pierwsze zagraniczne szlaki biznesowe. W Polsce mieliśmy wtedy 30% rynku pian montażowych i uszczelniaczy dla budownictwa i ponad 40% rynku klejów montażowych. To granica, którą trudno przekroczyć firmie niebędącej regulowanym monopolistą. Miałem do wyboru: albo sprzedać firmę, albo zacząć inwestować w coś innego, albo wyjść z Seleną za granicę. Wybrałem tę ostatnią opcję. Do każdego z krajów na początku jeździłem sam i badałem rynek. Rumunia była pierwsza, ponieważ była nam bliska kulturowo, a szanse na zwrot inwestycji wysokie. Dziś, po 20 latach, wciąż rozwijamy naszą działalność w Rumunii i planujemy ekspansję na kolejne rynki - podkreśla Krzysztof Domarecki, prezes Grupy Selena.
Selena pojawiła się na rumuńskim rynku w 2000 roku czyli w tym samym czasie, kiedy wprowadziła na rynek pierwszą w historii wysokowydajną pianę montażową Tytan 65, która zrewolucjonizowała segment Window&Door. I to właśnie ten produkt, flagowej dziś marki Seleny - Tytan Professional, stał się podstawą sukcesu rumuńskiej spółki handlowej, która z roku na rok osiągała coraz lepsze wyniki biznesowe.
W 2011 roku Selena Romania umocniła swoją pozycję na rynku, przejmując zakład jednej z najstarszych lokalnych marek - producenta suchych zapraw i klejów proszkowych Euro MGA. Konsekwentne działania, z konkretną wizją i planem rozwoju przedsiębiorstwa, sprawiły, że Selena udoskonaliła technologię produkcji w przejętym zakładzie i przy wsparciu własnego działu badawczo-rozwojowego, uruchomiła w 2018 roku markę Euro MGA Professional.
- Przez lata pracowaliśmy na reputację wiarygodnego partnera z dużymi ambicjami - zarówno poprzez wprowadzanie i promowanie innowacyjnych produktów i systemów skracających czas realizacji prac budowlanych, ale także odpowiedzialne traktowanie swojej roli w budowaniu nowych rynków. Kluczowym elementem naszej organizacji jest zaangażowanie w dostarczanie rozwiązań o wysokiej jakości, nie tylko w zakresie produktów, ale także w zakresie obsługi naszych klientów - strategia, która przez lata przyniosła nam zaufanie naszych partnerów. Selena Romania to nie tylko wyłącznie sprzedaż prowadzona poprzez rozbudowaną sieć dystrybutorów i partnerów handlowych czy duże sieci handlowe, ale także fachowe doradztwo i szeroka komunikacja. Poprzez naszych przedstawicieli handlowych i doradców technicznych zlokalizowanych w kluczowych miastach, jesteśmy obecni w całej Rumunii, także bezpośrednio na placach budowy. Mocno współpracujemy z profesjonalistami z branży, którym dedukujemy czy to serię webinariów czy bezpośrednie spotkania w naszym centrum szkoleniowym, gdzie możemy zademonstrować zalety i cechy wyróżniające nasze produkty. Wszystko po to, abyśmy razem mogli zapewnić lepszą wydajność w budownictwie na tak dynamicznym rynku jak Rumunia – podkreśla Wojciech Lada, dyrektor generalny Selena Romania.
Konsekwentna realizacja tej strategii, przyjętej na lata 2019-2022 , pozwoliła Selenie Romania nie tylko przejść przez trudny na całym świecie 2020 rok, bez większych strat, ale wręcz umocnić swoją pozycję na rynku. Sprzedaż – rok do roku – wzrosła w 2020 o ponad 20%, a poprzez racjonalne zarządzanie obszarem kosztowym i miksem produktowym, znaczna poprawa widoczna jest również w wyniku finansowym spółki. Dziś firma posiada ponad 800 aktywnych partnerów i dystrybutorów.
Zespół rumuńskiej spółki liczy dziś 75 osób, a wielu pracowników jest związanych z firmą od przeszło 15 lat. Selena angażuje się również w działania służące wzmocnieniu polsko-rumuńskiej współpracy gospodarczej m.in. poprzez członkostwo w Polsko-Rumuńskiej Bilateralnej Izbie Handlowo-Przemysłowej (Polish-Romanian Bilateral Chamber of Commerce and Industry).
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 3/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 1/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
Bilety - XIV Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Detergentowego
639.60 zł
Bilety - I Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Kosmetycznego
639.60 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Targi in-cosmetics Global areną kosmetycznych nowości
Targi in-cosmetics Global 2025, które odbyły się w dniach 8–10 kwietnia w Amsterdamie,...
Targi Labs Expo spełniły oczekiwania
W dniach 19-20 marca 2025 odbyła się 3. edycja Targów Wyposażenia i Technologii Laboratoryjnych LABS...
Kosmetyczne targi w Bolonii przyciągnęły tysiące gości
Targi Cosmoprof w Bolonii to jedno z najważniejszych wydarzeń w branży kosmetycznej na świecie, przyciągające...
World of Build Expo zgromadziły branżę budowlaną
Targi World of BUILD Expo zgromadziły w Nadarzynie czołowych ekspertów i innowatorów w branży...