2020-05-15
Grupa Selena zanotowała w 2019 roku wzrost zysku netto o 49%, do kwoty 39,7 mln zł. Przychody w tym okresie przekroczyły 1,3 mld zł i zwiększyły się o 8%. Spółka utrzymała dynamikę sprzedaży dzięki wzrostowi organicznemu, zwiększyła też rentowność brutto sprzedaży w efekcie wyższego udziału innowacyjnych produktów oraz korzystnych cen surowców.
Grupa Selena w 2019 roku kontynuowała wzrosty na wszystkich kluczowych rynkach zagranicznych, na których działa, głównie na Ukrainie, w Chinach, Kazachstanie, Rumunii, Hiszpanii, Brazylii, USA, Turcji, Rosji i oczywiście w Europie Centralnej. Czynnikiem wpływającym na wyniki firmy w tym na poziom marży był większy koszt produkcji, spowodowany wzrostem płac wymuszonym sytuacją na rynku pracy oraz wyższymi cenami energii elektrycznej.
- Rok 2019 był dla Grupy Selena rokiem bardzo intensywnej pracy, a także sprzyjających wiatrów, w rezultacie czego udało się uzyskać dobre wyniki finansowe i zadowolenie klientów na ponad 100 rynkach całego świata. Osiągnięta dynamika sprzedaży była efektem wzrostu organicznego, wyższego udziału w sprzedaży innowacyjnych produktów oraz korzystnych cen surowców. Dodatkowe czynniki, które wpłynęły na wzrost zysku netto o prawie 50% w stosunku do 2018 roku, to dyscyplina kosztowa oraz dobry wynik na działalności finansowej. Nie bez znaczenia były również konsekwentnie realizowane założenia biznesowe, silna struktura organizacyjna, doświadczony zarząd, wartości firmy oraz wysoka efektywność zaangażowanych pracowników. Praca całego międzynarodowego zespołu przełożyła się na wzrost sprzedaży we wszystkich obszarach geograficznych i w większości grup produktowych. Głównym filarem tych dobrych wyników są efekty strategii opartej na współpracy z użytkownikiem i innowacyjnych produktach opracowanych przez zagraniczne zespoły R&D, koordynowane przez Selenę Labs w Dzierżoniowie. Warto podkreślić, że we wszystkich przypadkach nasza dynamika jest wyższa niż wzrosty PKB czy produkcja budowlana – oznacza to, że rośniemy szybciej niż rynek – podsumował działalność Grupy Selena prezes zarządu Krzysztof Domarecki.
Podkreśla on, iż zgodnie z potrzebami użytkowników i megatrendami współczesnego świata Grupa Selena skupia coraz więcej uwagi na działaniach prośrodowiskowych oraz wspierających zrównoważony rozwój. W procesie tworzenia nowych rozwiązań ważne są dla firmy trzy aspekty: bezpieczeństwo ludzi, którzy będą mieszkać lub pracować w danych budynkach, środowisko naturalne w zakresie bezpośredniego kontaktu pracowników i mieszkańców, ale również szerzej w kontekście wpływu na środowisku np. procesu produkcyjnego materiałów lub procesu budowy, a także jako trzeci czynnik efektywność budowy, rozumiana jako szybkość procesu powstawania.
Selena konsekwentnie wprowadza na rynek produkty, które obniżają straty ciepła w budynkach oraz poziom hałasu dobiegającego z zewnątrz, a także podwyższają komfort życia w mieszkaniu lub budynku. Piana Tytan Professional Energy 2020 charakteryzuje się wysoką termoizolacyjnością redukując straty ciepła na obrzeżach okien do 60% – przy relatywnie niskich kosztach środowiskowych, jeśli chodzi o jej produkcję. W przypadku pianoklejów, w których Selena jest światowym liderem, istotna jest szybkość i łatwość procesu budowania i klejenia ścianek działowych, płyt styropianowych czy płyt GK. Proces ten jest istotnie mniej kosztowny dla środowiska niż budowanie jakąkolwiek inną technologią. Ponadto nie ma konieczności używania wody czy prądu na budowie, co wpływa pozytywnie na środowisko i koszty inwestycji oraz komfort pracy wykonawcy. Kolejnym przykładem są rozwiązania zmniejszające zapotrzebowanie na energię – zarówno do ogrzewania, jak i chłodzenia. Przykładem jest hydroizolacyjna powłoka dachowa COOL-R®, która chroni dachy w centrach logistycznych i zakładach produkcyjnych przed nadmierną absorbcją ciepła pochodzącego z promieniowania słonecznego. Również nas zespół R&D Selena Labs angażuje się w projekty oparte na pracy z surowcami bioodtwarzalnymi w ramach programu Horyzont 2020 w projektach EENSULATE i BioMotive.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 5/2024
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 3/2024
30.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Targi Packaging Innovations stałym punktem w branży opakowaniowej
W dniach 9-10 października br. w EXPO Kraków, odbyła się 16. edycja Międzynarodowych Targów...
Targi Warsaw Pack ważne dla sektora opakowań
Warsaw Pack to wydarzenie, gdzie liderzy branży prezentują najnowsze technologie pakowania i...
Workshops&Networking PIPC „Cyfrowa i Bezpieczna Chemia” – podsumowanie II edycji
19-20 września 2024 r. w Hotelu Novotel City West w Krakowie odbyło się wydarzenie Polskiej Izby Przemysłu...
Wpływ zmian legislacyjnych na strategię rozwoju produktu
W Warszawie odbyła się konferencja „Wpływ zmian legislacyjnych na strategię rozwoju produktu – o...