Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Grupa Selena podsumowuje swoją obecność rynkową w Kazachstanie

2021-10-14

Kazachstan to strategiczne miejsce do dalszej ekspansji Grupy Selena w tym regionie świata – podkreśla Jacek Michalak, prezes zarządu Grupy Selena. 

W ciągu prawie 20 lat działalności w Kazachstanie Grupa Selena wprowadziła markę Tytan na pozycję jednego z liderów rynkowych. Po znakomitych wynikach sprzedażowych w ostatnich latach planuje dalsze inwestycje. Kazachstan to dla firmy jedna z głównych lokalizacji w Azji. 

- Grupa Selena jest obecna na rynku kazachstańskim od 1992 roku. Zaczynaliśmy od biznesu dystrybucyjnego, głównie importując piany montażowe. W ciągu prawie 20 lat działalności w Kazachstanie wprowadziliśmy markę Tytan na pozycję jednego z liderów rynkowych w segmencie pian poliuretanowych, uszczelniaczy silikonowych i klejów montażowych. W 2016 Grupa Selena zainwestowała w fabrykę w Nur-Sułtan, produkująca obecnie kilkadziesiąt tysięcy ton klejów do glazury i materiałów do elewacji rocznie. Nasze obroty w tym kraju systematycznie rosną, zwiększamy także zatrudnienie – komentuje prezes Jacek Michalak.

Dobrej passy Grupy Selena na rynku w Kazachstanie nie przerwał nawet trudny okres pandemii. W latach 2020 – 2021 spółka odnotowała znaczące wzrosty sprzedaży (w sumie o około 50%) w stosunku do roku 2018, pomimo spadku kursu lokalnej waluty (tenge) względem euro. Wdrożenie nowej strategii Grupy Selena pozwoliło osiągnąć w roku 2021 znaczące udziały w ryku pian, silikonów i klejów. 

- Jedyna trudność związana z inwestowaniem w Kazachstanie, jaką dostrzegam, to fluktuacje kursu waluty, charakterystyczne dla wschodzącego rynku. Jednak działając tutaj już prawie 20 lat, wypracowaliśmy sprawdzone metody działania. Dodatkowo jesteśmy w trakcie rozmów z lokalnymi bankami o możliwościach finansowania, żeby zminimalizować ryzyko kursowe – wyjaśnia prezes Michalak.

Spółka nie zwalnia tempa rozwoju w tym regionie i ma już w planach kolejne inwestycje na najbliższe lata. Jedną z nich jest projekt budowy fabryki na południu Kazachstanu, planowany na lata 2022-2024.

- Kazachstan to dla nas kluczowy rynek, w ostatnich latach jedna z dwóch gwiazd w naszym portfolio pod względem tempa rozwoju, obok Stanów Zjednoczonych. Grupa Selena jest obecna łącznie w 18 państwach na całym globie, poczynając od Chin, poprzez Rosję, Europę Środkową i Południową, aż po Brazylię. Kazachstan jest bardzo dobrze położony, traktujemy ten kraj jako strategiczne miejsce do dalszej ekspansji w tej części świata – dodaje Jacek Michalak, prezes zarządu Grupy Selena.

Grupa Selena podsumowuje swoją obecność rynkową w Kazachstanie

Kazachstan to strategiczne miejsce do dalszej ekspansji Grupy Selena w tym regionie świata – podkreśla Jacek Michalak, prezes zarządu Grupy Selena. 

W ciągu prawie 20 lat działalności w Kazachstanie Grupa Selena wprowadziła markę Tytan na pozycję jednego z liderów rynkowych. Po znakomitych wynikach sprzedażowych w ostatnich latach planuje dalsze inwestycje. Kazachstan to dla firmy jedna z głównych lokalizacji w Azji. 

- Grupa Selena jest obecna na rynku kazachstańskim od 1992 roku. Zaczynaliśmy od biznesu dystrybucyjnego, głównie importując piany montażowe. W ciągu prawie 20 lat działalności w Kazachstanie wprowadziliśmy markę Tytan na pozycję jednego z liderów rynkowych w segmencie pian poliuretanowych, uszczelniaczy silikonowych i klejów montażowych. W 2016 Grupa Selena zainwestowała w fabrykę w Nur-Sułtan, produkująca obecnie kilkadziesiąt tysięcy ton klejów do glazury i materiałów do elewacji rocznie. Nasze obroty w tym kraju systematycznie rosną, zwiększamy także zatrudnienie – komentuje prezes Jacek Michalak.

Dobrej passy Grupy Selena na rynku w Kazachstanie nie przerwał nawet trudny okres pandemii. W latach 2020 – 2021 spółka odnotowała znaczące wzrosty sprzedaży (w sumie o około 50%) w stosunku do roku 2018, pomimo spadku kursu lokalnej waluty (tenge) względem euro. Wdrożenie nowej strategii Grupy Selena pozwoliło osiągnąć w roku 2021 znaczące udziały w ryku pian, silikonów i klejów. 

- Jedyna trudność związana z inwestowaniem w Kazachstanie, jaką dostrzegam, to fluktuacje kursu waluty, charakterystyczne dla wschodzącego rynku. Jednak działając tutaj już prawie 20 lat, wypracowaliśmy sprawdzone metody działania. Dodatkowo jesteśmy w trakcie rozmów z lokalnymi bankami o możliwościach finansowania, żeby zminimalizować ryzyko kursowe – wyjaśnia prezes Michalak.

Spółka nie zwalnia tempa rozwoju w tym regionie i ma już w planach kolejne inwestycje na najbliższe lata. Jedną z nich jest projekt budowy fabryki na południu Kazachstanu, planowany na lata 2022 - 2024.

- Kazachstan to dla nas kluczowy rynek, w ostatnich latach jedna z dwóch gwiazd w naszym portfolio pod względem tempa rozwoju, obok Stanów Zjednoczonych. Grupa Selena jest obecna łącznie w 18 państwach na całym globie, poczynając od Chin, poprzez Rosję, Europę Środkową i Południową, aż po Brazylię. Kazachstan jest bardzo dobrze położony, traktujemy ten kraj jako strategiczne miejsce do dalszej ekspansji w tej części świata – dodaje Jacek Michalak, prezes zarządu Grupy Selena.


Grupa Selena

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Średnia ocen 5/5 na podstawie 1 głosów.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności





WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)





WięcejSonda

Czy ceny energii mają wpływ na działalność Twojej firmy?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie