2021-10-14
Kazachstan to strategiczne miejsce do dalszej ekspansji Grupy Selena w tym regionie świata – podkreśla Jacek Michalak, prezes zarządu Grupy Selena.
W ciągu prawie 20 lat działalności w Kazachstanie Grupa Selena wprowadziła markę Tytan na pozycję jednego z liderów rynkowych. Po znakomitych wynikach sprzedażowych w ostatnich latach planuje dalsze inwestycje. Kazachstan to dla firmy jedna z głównych lokalizacji w Azji.
- Grupa Selena jest obecna na rynku kazachstańskim od 1992 roku. Zaczynaliśmy od biznesu dystrybucyjnego, głównie importując piany montażowe. W ciągu prawie 20 lat działalności w Kazachstanie wprowadziliśmy markę Tytan na pozycję jednego z liderów rynkowych w segmencie pian poliuretanowych, uszczelniaczy silikonowych i klejów montażowych. W 2016 Grupa Selena zainwestowała w fabrykę w Nur-Sułtan, produkująca obecnie kilkadziesiąt tysięcy ton klejów do glazury i materiałów do elewacji rocznie. Nasze obroty w tym kraju systematycznie rosną, zwiększamy także zatrudnienie – komentuje prezes Jacek Michalak.
Dobrej passy Grupy Selena na rynku w Kazachstanie nie przerwał nawet trudny okres pandemii. W latach 2020 – 2021 spółka odnotowała znaczące wzrosty sprzedaży (w sumie o około 50%) w stosunku do roku 2018, pomimo spadku kursu lokalnej waluty (tenge) względem euro. Wdrożenie nowej strategii Grupy Selena pozwoliło osiągnąć w roku 2021 znaczące udziały w ryku pian, silikonów i klejów.
- Jedyna trudność związana z inwestowaniem w Kazachstanie, jaką dostrzegam, to fluktuacje kursu waluty, charakterystyczne dla wschodzącego rynku. Jednak działając tutaj już prawie 20 lat, wypracowaliśmy sprawdzone metody działania. Dodatkowo jesteśmy w trakcie rozmów z lokalnymi bankami o możliwościach finansowania, żeby zminimalizować ryzyko kursowe – wyjaśnia prezes Michalak.
Spółka nie zwalnia tempa rozwoju w tym regionie i ma już w planach kolejne inwestycje na najbliższe lata. Jedną z nich jest projekt budowy fabryki na południu Kazachstanu, planowany na lata 2022-2024.
- Kazachstan to dla nas kluczowy rynek, w ostatnich latach jedna z dwóch gwiazd w naszym portfolio pod względem tempa rozwoju, obok Stanów Zjednoczonych. Grupa Selena jest obecna łącznie w 18 państwach na całym globie, poczynając od Chin, poprzez Rosję, Europę Środkową i Południową, aż po Brazylię. Kazachstan jest bardzo dobrze położony, traktujemy ten kraj jako strategiczne miejsce do dalszej ekspansji w tej części świata – dodaje Jacek Michalak, prezes zarządu Grupy Selena.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 5/2024
30.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 4/2024
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 3/2024
30.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Workshops&Networking PIPC „Cyfrowa i Bezpieczna Chemia” – podsumowanie II edycji
19-20 września 2024 r. w Hotelu Novotel City West w Krakowie odbyło się wydarzenie Polskiej Izby Przemysłu...
Wpływ zmian legislacyjnych na strategię rozwoju produktu
W Warszawie odbyła się konferencja „Wpływ zmian legislacyjnych na strategię rozwoju produktu – o...
Ciekawe targi PCI Days
W dniach 19-20 czerwca 2024 r. w Warszawie odbyło się spotkanie przedstawicieli przemysłu kosmetycznego,...
Międzynarodowe Targi Dostawców dla Przemysłu Kosmetycznego CosmeticBusiness 2024 potwierdziły wiodącą pozycję na rynku
Tegoroczne targi CosmeticBusiness dla przemysłu kosmetycznego zgromadziły w Monachium 418 właścicieli...