2021-11-29
Po trzech kwartałach 2021 r. Grupa Selena wypracowała przychody w kwocie 1,28 mld zł, co jest wynikiem o 24,2% lepszym niż w analogicznym okresie 2020 r. Zysk netto wyniósł 70,94 mln zł i spadł o 7,8%.
Władze producenta chemii budowlanej przekonują, że mimo niestabilnej sytuacji surowcowej spółka osiągnęła prezentowane wyniki finansowe dzięki elastycznej strategii, szybko dostosowywanej do poszczególnych rynków.
- Analizy wyników rynku budowlanego w trzecim kwartale 2021 r. są złożone. Na sytuację wpływały zakłócenia w transporcie, wzrosty cen i braki kluczowych surowców. Popyt utrzymywał się na dość stabilnym poziomie. Porównując wyniki z zeszłorocznymi, trzeba też pamiętać, że trzeci kwartał 2020 r. był czasem, gdy rynek budowlany odreagował po zawirowaniach covidowych. Sytuacja, jaką obecnie obserwujemy na rynku surowców, jest bezprecedensowa i trudno przewidywać, jak się dalej rozwinie. Zarząd Grupy Selena poświęca dużo czasu i uwagi, monitorując aktualne fluktuacje cen i zakłócenia globalnych łańcuchów dostaw, aby aktywnie i szybko reagować na zmiany. Elastycznie dostosowujemy naszą strategię do poszczególnych rynków i do tej pory nasze działania przynoszą zamierzone rezultaty. Jednak momentami tempo wzrostu cen surowców jest tak wysokie i nieprzewidywalne, że nie jesteśmy w stanie równie szybko aktualizować cenników naszych produktów ze względu na ograniczenia w części kontraktów. W związku z niestabilną sytuacją surowcową, przeznaczamy także więcej środków na kapitał pracujący, m.in. zapasy – komentuje Jacek Michalak, prezes zarządu Grupy Selena.
Grupa obserwuje także wysoki popyt na swoje produkty, dzięki czemu przychody ze sprzedaży w trzecim kwartale 2021 r. wyniosły 493,1 mln zł (wzrost o 13,8% r/r).
– W minionym kwartale kontynuowaliśmy tendencje wzrostowe i realizację założonych celów. Trzymamy także rękę na pulsie w kontekście zmiennej sytuacji surowcowej i reagujemy elastycznie. Wprowadzając ewentualne aktualizacje w cennikach produktów, bierzemy pod uwagę wiele aspektów, m.in. osiąganie akceptowalnych dla nas marż, utrzymanie dotychczasowych klientów oraz zachowanie określonych udziałów w rynku – wskazuje Sławomir Majchrowski, wiceprezes zarządu ds. handlowych.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 1/2025
20.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2024
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2024
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
Bilety - XIV Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Detergentowego
639.60 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Legislacja, trendy i surowce: X edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej
3 grudnia 2024 r. odbyła się w Warszawie 10. edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej. W...
Marki własne w Kielcach
6 i 7 listopada br. do Targów Kielce na Targi Marek Własnych przyjechali przedstawiciele sektora marek...
Targi Packaging Innovations stałym punktem w branży opakowaniowej
W dniach 9-10 października br. w EXPO Kraków, odbyła się 16. edycja Międzynarodowych Targów...
Targi Warsaw Pack ważne dla sektora opakowań
Warsaw Pack to wydarzenie, gdzie liderzy branży prezentują najnowsze technologie pakowania i...