Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Grupa Selena: nieznaczny spadek sprzedaży w pierwszym półroczu 2020 r.

2020-09-21

Grupa Selena w pierwszym półroczu 2020 roku zanotowała przychody ze sprzedaży w wysokości 602,2 mln zł, co oznacza niewielki spadek - o 2,4% w stosunku do analogicznego okresu w 2019 roku. Zysk netto Grupy wyniósł 31,3 mln zł,. Selena, mimo chwilowych spadków popytu spowodowanych ograniczeniem zamówień na materiały budowlane, kontynuuje działalność bez większych zmian i nie odnotowała do tej pory zakłóceń w dostawach surowców i materiałów produkcyjnych.

Na niewielki spadek przychodów ze sprzedaży w pierwszej połowie roku miała przede wszystkim sytuacja związana ze światową pandemią koronawirusa, która spowodowała ograniczenia w działalności gospodarczej kontrahentów w  kwietniu i maju. Mimo tego Grupa odnotowała zysk netto w wysokości 31,3 mln zł. Zysk brutto ze sprzedaży wyniósł 202,9 mln zł, a jego wzrost - o 7,8 mln zł - spowodowany był utrzymującym się spadkiem cen surowców oraz częściową stabilizacją cen pozostałych surowców w drugim kwartale 2020 roku. Pozytywny efekt na rentowność brutto ze sprzedaży, która wyniosła 33,7%, miało stałe zwiększanie udziału sprzedaży produktów innowacyjnych o wyższej marży oraz optymalizacja receptur produktów. Wyższy zysk operacyjny jest efektem pozostałej działalności operacyjnej.

Spółka ocenia, że epidemia koronawirusa miała mniejszy wpływ na branżę budowlaną w porównaniu do innych sektorów.  Grupa kontynuowała trend wzrostowy na kluczowych dla swojej działalności rynkach, tj. w obszarze Unii Europejskiej oraz Europy Wschodniej i Azji, a struktura przychodów ze sprzedaży w poszczególnych regionach nie uległa istotnym zmianom w stosunku do poprzedniego okresu. Grupa prognozuje również, że wpływ pandemii będzie odczuwalny dla branży budowlanej w kolejnych latach 2021 i 2022. W trakcie lockdownu niezwykle istotne było wsparcie ze strony rządu. Grupa skorzystała z pomocy państwowej w ośmiu krajach świata, w tym również z tarczy antykryzysowej w Polsce, co pomogło w utrzymaniu 600 miejsc pracy w kraju.

- Polskie firmy mają w swoim DNA umiejętność szybkiego reagowania. Jednym z głównych skutków pandemii jest obecnie przyspieszenie procesów. W nadchodzących miesiącach największym zagrożeniem dla biznesu będzie spadek popytu na europejskim rynku, ale polskie przedsiębiorstwa – przyzwyczajone do funkcjonowania w kryzysowych warunkach – powinny sobie poradzić. Na potencjalne obostrzenia związane z pandemią byliśmy przygotowani dzięki doświadczeniom w naszych dwóch zakładach w Chinach. Sprawny plan działania i skuteczna komunikacja wewnętrzna prowadzona przez zespół ekspertów w Centrali pozwoliły nam zadbać o bezpieczeństwo pracowników i ich rodzin oraz uniknąć znaczących przestojów - 80% zaopatrzenia Seleny w surowce dostępne jest w Europie. Dywersyfikacja geograficzna Seleny oraz fakt, że nie wszystkie gospodarki były jednakowo i w tym samym czasie objęte lockdownem również sprzyjał przejściu przez pierwszą falę pandemii. W czasie gdy Europa zamykała granice, Chiny rozpoczynały już powolne odmrażanie gospodarki. Pandemia przyspieszyła również proces digitalizacji, który Selena częściowo praktykowała już od 20 lat. Dzięki przejściu na pracę zdalną oraz motywacji zaangażowanych pracowników i wewnętrznej kulturze organizacyjnej – skupionej na pracy z użytkownikiem - większość naszych działalności miała miejsce online, w tym szkolenia, webinary i  prezentacje produktowe. Część z naszych pracowników – w tym pracownicy produkcji – przy zapewnieniu odpowiednich środków ochrony osobistej kontynuowała pracę w tradycyjnym modelu. Zwinność i odpowiedzialność jaką wykazała się cała Grupa przy zachowaniu bardzo dobrej efektywności odzwierciedlają naprawdę satysfakcjonujące wyniki finansowe wypracowane w tych nietypowych okolicznościach  – mówi Krzysztof Domarecki, prezes Grupy Selena.

- Pozytywny wpływ na wynik Grupy miała również duża mobilność i zdolności sił sprzedaży do adaptacji do nowych warunków otoczenia zewnętrznego, w tym wypracowanie nowych standardów pracy i digitalizacja procesu sprzedaży wspierana przez zespół Sales Excellence. Zminimalizowanie spadków przychodów wynikające ze spadku popytu było możliwe dzięki działaniom  typu „cross-up selling”, czyli wykorzystaniu potencjału produktów innowacyjnych do zwiększenia wartości sprzedaży do klientów obecnych, a także programy pozyskiwania nowych klientów na bazie szerokiej oferty produktów innowacyjnych. Grupa dbała również o ochronę poziomu marż i zysków w oparciu o zdefiniowane  standardy i procesy zarządzania ceną –  dodaje Dariusz Ciesielski, wiceprezes zarządu ds. sprzedaży.

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejSklep

“Chemia i Biznes” nr 4/2021

Nowość!Dostęp online

35.00 zł

"CiB. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" nr 3/2021

Nowość!Dostęp online

25.00 zł

"CiB. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" nr 2/2021

Dostęp online

25.00 zł

Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych

Nowość!

95.00 zł

Wpis zaawansowany w Katalogu Firm

Nowość!Dostęp online

861.00 zł

Artykuł sponsorowany

Nowość!Dostęp online

2,460.00 zł

Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków

Nowość!

94.00 zł

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności





WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)





WięcejSonda

Czy Twoja firma zmaga się z podwyżkami cen surowców?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie