2021-05-28
Grupa Selena w pierwszym kwartale 2021 roku zanotowała przychody w wysokości 349,5 mln zł. To wzrost o 23,6% w odniesieniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku. Znacząco wrosły również zysk netto, który sięgnął 17,5 mln zł, notując wzrost rok do roku o 235%.
Na wzrost przychodów w pierwszym kwartale 2021 roku istotny wpływ miał organiczny wzrost sprzedaży we wszystkich segmentach. Kluczowym rynkiem pozostaje obszar Unii Europejskiej, który w pierwszym kwartale odpowiadał za 68% przychodów ze sprzedaży Grupy Selena (wobec 67% w analogicznym okresie 2020 roku). Zyskał również region Ameryki Północnej i Południowej, który odpowiadał za 8% przychodów, notując wzrost o 1 p.p. rok do roku.
- Po kilkunastu miesiącach pandemii możemy stwierdzić, że dobrze wykorzystaliśmy ten czas. Wynikom sprzyjała dobra sytuacja na rynku budowlanym, która przyczyniła się do znacząco wyższego popytu na materiały budowlane niż we wcześniejszych latach. Utrzymujący się popyt pozwolił zrównoważyć niższe marże spowodowane bardzo dynamicznym wzrostem cen surowców. Co ważne, dzięki wypracowanym procedurom działania nie doświadczyliśmy poważnych zakłóceń dostaw surowców i materiałów produkcyjnych, które byłyby efektem odczuwania skutków pandemii. W skali globalnie działającej Grupy Selena sprzyjała nam również stabilizacja kursów walut, szczególnie w krajach rozwijających się - podkreśla Jacek Michalak, prezes zarządu Grupy Selena.
W pierwszym kwartale 2021 roku Grupa Selena wprowadziła na rynki zagraniczne pierwsze w historii Grupy rozwiązanie systemowe dla profesjonalistów - standard izolacji i uszczelniania okien Tytan WINS, na bazie folii płynnych, zwiększający efektywność energetyczną budynków oraz przyspieszający prace budowlane.
Istotny obszar rozwojowy stanowi obszar zrównoważonego budownictwa, w tym kwestie Europejskiego Zielonego Ładu. Grupa Selena prowadzi prace badawczo-rozwojowe produktów przyjaznych dla środowiska. Polityka firmy jest odpowiedzią na sygnały rynkowe oraz zmiany legislacyjne w regulacjach chemicznych, które wyznaczają kierunki poszukiwań w zakresie nowych surowców, innowacyjnych produktów oraz nowych zastosowań.
W pierwszym kwartale 2021 roku Grupa Selena odnotowała wzrost przychodów z umów z klientami w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym o 23,6%. Spółka wskazuje, że wpływ pandemii na działalność Grupy w kolejnych latach będzie zależeć od skutków makroekonomicznych w Polsce i na światowych rynkach. W skład Grupy wchodzi 35 spółek w 18 krajach. Zakłady produkcyjne Seleny zlokalizowane są w Polsce, Brazylii, Korei Południowej, Chinach, Rumunii, Turcji oraz w Hiszpanii i Kazachstanie. Portfolio marek Grupy otwierają takie topowe brandy, jak: Tytan Professional, Quilosa, Artelit, COOL-R, które cieszą się uznaniem klientów na 100 rynkach na całym świecie.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 5/2024
30.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 4/2024
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 3/2024
30.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Workshops&Networking PIPC „Cyfrowa i Bezpieczna Chemia” – podsumowanie II edycji
19-20 września 2024 r. w Hotelu Novotel City West w Krakowie odbyło się wydarzenie Polskiej Izby Przemysłu...
Wpływ zmian legislacyjnych na strategię rozwoju produktu
W Warszawie odbyła się konferencja „Wpływ zmian legislacyjnych na strategię rozwoju produktu – o...
Ciekawe targi PCI Days
W dniach 19-20 czerwca 2024 r. w Warszawie odbyło się spotkanie przedstawicieli przemysłu kosmetycznego,...
Międzynarodowe Targi Dostawców dla Przemysłu Kosmetycznego CosmeticBusiness 2024 potwierdziły wiodącą pozycję na rynku
Tegoroczne targi CosmeticBusiness dla przemysłu kosmetycznego zgromadziły w Monachium 418 właścicieli...