Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Grupa Selena: bardzo dobre wyniki pomimo pandemii

2020-11-27

Grupa Selena na koniec trzeciego kwartału 2020 roku zanotowała przychody ze sprzedaży w wysokości 1,04 mld zł, co oznacza wzrost o 2,6% w ujęciu rok do roku. Zysk netto Grupy wyniósł 75,7 mln zł i tym samym wzrósł o 61%.

Pomimo trwającej obecnie pandemii koronawirusa, w pierwszych trzech kwartałach br. Grupa Selena zanotowała bardzo dobre wyniki finansowe. Spowodowane jest to m.in. utrzymującym się spadkiem cen surowców i materiałów produkcyjnych na rynku. Poprawie uległa także rentowność brutto sprzedaży, która wyniosła 34,6 proc. – czyli o 3,4 p.p. więcej niż przed rokiem – i była skutkiem stałego zwiększania udziału w ofercie produktów innowacyjnych o wyższej marży oraz optymalizacji receptur wybranych rozwiązań.

- Załamanie gospodarcze, z którym mamy do czynienia w 2020 roku ma charakter pewnego szoku, zarówno podażowego jak i popytowego, ale gospodarki europejskie i azjatyckie są w fazie odbicia. Na tym tle Selena, działająca w branży materiałów budowlanych, w nieco innej perspektywie czasowej zostanie dotknięta skutkami kryzysu, ponieważ w dalszym ciągu są kontynuowane inwestycje z poprzednich lat. W skali europejskiej możemy spodziewać się spadku popytu w latach 2021-2022 ze względu na spadek nowych inwestycji. Niemniej po trzech kwartałach nasze wyniki finansowe w dalszym ciągu kształtują się dobrze. Na rynkach europejskich wypracowaliśmy 65% przychodów, a wzrosty w stosunku do poprzedniego okresu odnotowaliśmy również na rynkach Europy Wschodniej i Azji. Obecnie głównym wyzwaniem, przed którym stoją liderzy Seleny jest utrzymanie relacji z naszymi klientami w dobie pandemii, m.in. poprzez nowe kanały dotarcia (online) oraz ofertę produktową, która pomoże im przetrwać okresu spowolnienia. Wprowadziliśmy na rynek nową serię produktów – FAST & PRO, które w znaczący sposób przyspieszają pracę na budowie, co pomaga w odrobieniu potencjalnych zaległości. Produkty te zmieniają również tradycyjny model pracy na szybszy, prostszy i bardziej nowoczesny. Od początku działalności stawialiśmy na produkty innowacyjne dostosowane do oczekiwań wykonawców na ponad 100 rynkach, w tym roku inwestujemy w szybkość aplikacji, bezpieczeństwo oraz rozwiązania proekologiczne, w tym również oparte na surowcach odnawialnych – komentuje Krzysztof Domarecki, prezes Grupy Selena.  

„W tym roku przeprowadziliśmy pierwszą globalną kampanię FAST & PRO z dedykowanymi landing page’ami, konkursami, webinarami z fachowcami i próbkami, które mogli przetestować nasi klienci. Dobrze zintegrowanie działania w różnych kanałach prowadzone na naszych kluczowych rynkach – przyniosły oczekiwane rezultaty. Już teraz wyniki kampanii są naprawdę zadowalające. Przeszkoliliśmy tysiące  wykonawców online. Prowadzimy zoptymalizowane działania marketingowe pod względem kosztowym, gdzie zakładamy dobry zwrot z inwestycji. Rezultaty tych działań pozwalają nam wysnuć wniosek, że sektor budowlany uważany za dość tradycyjną gałąź przemysłu – w obliczu zmieniających się trendów oraz pandemii - również się zmienia i coraz częściej naszego klienta można znaleźć w sieci. Cieszy mnie także fakt, że nasze interdyscyplinarne i międzynarodowe zespoły efektywnie przeniosły pracę do świata online, o czym świadczą  wyniki finansowe Grupy Selena – stwierdził Christian Doelle, wiceprezes ds. Marketingu w Grupie Selena.

W pierwszych trzech kwartałach 2020 roku prace badawczo-rozwojowe w Selenie Labs (dział R&D Grupy Selena) związane były z rozwojem grupy produktowej wysokorefleksyjnej hydroizolacyjnej powłoki dekarskiej COOL-R, chemii poliuretanów, silikonów oraz hybryd akrylowo-poliuretanowych. Selena Labs kontynuowała również prace nad produktami opartymi na surowcach ze źródeł bioodtwarzalnych (w tym w ramach programu Horyzont 2020, projekty EENSULATE oraz BioMotive), które mają pozytywny wpływ na środowisko naturalne. Oferta opracowana w ramach projektów będzie odpowiadać na potrzeby inwestorów i użytkowników, m.in. w obszarze wymagania LEED, BREEAM, ECO-LABEL i carbon footprint, a wypracowane rozwiązania wpisują się w społeczną odpowiedzialność biznesu Seleny. Corocznym celem Grupy Selena jest wdrożenie na rynek co najmniej kilkunastu nowych rozwiązań produktowych, wypracowanych przy współpracy zespołów dywizyjnych wraz z użytkownikiem.

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejSklep

“Chemia i Biznes” nr 4/2021

Nowość!Dostęp online

35.00 zł

"CiB. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" nr 3/2021

Nowość!Dostęp online

25.00 zł

"CiB. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" nr 2/2021

Dostęp online

25.00 zł

Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych

Nowość!

95.00 zł

Wpis zaawansowany w Katalogu Firm

Nowość!Dostęp online

861.00 zł

Artykuł sponsorowany

Nowość!Dostęp online

2,460.00 zł

Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków

Nowość!

94.00 zł

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności





WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)





WięcejSonda

Czy Twoja firma zmaga się z podwyżkami cen surowców?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie