Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Grupa MOL aktualizuje strategię rozwoju 2030

2021-03-05

Węgierska Grupa MOL zatwierdziła dokument „MOL Group 2030+”, stanowiący zaktualizowaną, długoterminową strategię rozwoju, ogłoszoną pierwotnie w 2016 r. Nowa strategia bierze pod uwagę założenia w dziedzinie zrównoważonego rozwoju, a także prezentuje długoterminową wizję rozwoju biznesu również po roku 2030.

- Dotychczasowa, długoterminowa strategia MOL 2030, okazała się przyszłościowa i wiarygodna co do kierunków. W ciągu ostatnich lat, MOL wykonał kilka ważnych strategicznie kroków we właściwym kierunku. W ostatnim czasie obserwujemy jednak bezprecedensowe tempo zmian, również w zakresie transformacji energetycznej, zakładającej ekologiczne rozwiązania. Stąd nasza zaktualizowana strategia zakłada przyspieszenie transformacji biznesu MOL, w celu wzmocnienia odporności i zdolności do kształtowania przyszłości w duchu zrównoważonego rozwoju. Będziemy więc z nową determinacją pracować nad dalszą poprawą efektywności, jednocześnie poszukując nowych możliwości biznesowych. Jedna kwestia pozostaje jednak niezmienna od 2016 r.: podtrzymujemy nasze zobowiązanie, by zreformować nasze tradycyjne operacje oparte na paliwach kopalnych, w kierunku zrównoważonego, niskoemisyjnego modelu biznesowego – powiedział Zsolt Hernádi, prezes MOL.

Strategiczne kierunki transformacji biznesu pozostają niezmienione. Podtrzymując prognozę strukturalnego, długookresowego obniżania się popytu na paliwa kopalne w Europie, MOL będzie rozwijał przejście segmentu Downstream w kierunku chemii, by docelowo stać się wiodącą w regionie, zrównoważoną firmą chemiczną. W segmencie Usług konsumenckich firma podtrzymuje z kolei plany budowy zaawansowanej, wspieranej przez technologie oferty detalicznej, a także dalszy rozwój kompleksowych usług w zakresie mobilności.

Segment Downstream przejść ma transformację w kierunku wysokowydajnego, zrównoważonego, wiodącego biznesu chemicznego. Wciąż ma odpowiadać za znaczącą część generowanych przychodów, do 2025 r. zapewniając Grupie ponad 1,2 mld dolarów EBITDA. Kolejne 150 mln dolarów ma pochodzić z projektów poprawiających wydajność. Przyspieszone zostaną jednak pracę nad przestawieniem biznesu z paliw kopalnych w stronę chemii. W tym celu, do roku 2030, 1,8 mln ton mocy przerobowych Grupy zostanie przekierowane z produkcji paliw na produkcję surowców petrochemicznych. Cel ten zostanie osiągnięty w dwóch cyklach inwestycyjnych, przy zastosowaniu najwydajniejszych technologii. Rozpoczęcie wspomnianych cykli zaplanowano odpowiednio na lata 2027 i 2030. Jednocześnie MOL będzie coraz mocniej włączał rozwiązania z zakresu gospodarki obiegu zamkniętego do swojego modelu biznesowego, dzięki szerszemu wykorzystaniu odpadów i biopaliw w produkcji, większej skali recyklingu oraz wykorzystaniu możliwości wychwytywania i przechowywania dwutlenku węgla w celu znacznej redukcji śladu węglowego całego segmentu. Całkowite nakłady inwestycyjne związane z transformacją segmentu Downstream mogą sięgnąć 4,5 mld dolarów w ciągu następnych 10 lat.


MOL

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności





WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)





WięcejSonda

Czy fake newsy w branży chemicznej to problem?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie