2024-03-18
Węgierska Grupa MOL aktualizuje swoją strategię długoterminową z 2016 r. Koncern, będący regionalnym konkurentem Orlenu, dąży do osiągnięcia neutralności emisyjnej do 2050 roku dzięki inteligentnej transformacji: zapewniając zrównoważony rozwój i dalsze wzmacnianie bezpieczeństwa dostaw dzięki innowacyjnym technologiom.
Firma ujawniła, że będzie dalej wzmacniać swoje rafinerie, przeznaczając 150 mln dolarów na poprawę ich wydajności oraz kontynuując inwestycje w dalsze wzmacnianie ich elastyczności w zakresie przetwarzania ropy naftowej. Sektor wydobywczy (Upstream), obok bezpieczeństwa dostaw, będzie koncentrował się na zielonych projektach. Do 2030 r. Grupa przeznaczy 4 mld dolarów na zielone inwestycje, zwiększając konkurencyjność regionu dzięki odnawialnym źródłom energii. Z kolei zarządzanie odpadami może potencjalnie zapewnić sektorowi naftowemu, chemicznemu i energetycznemu w regionie 1,5 mln ton surowca rocznie, począwszy od 2030 roku.
- Grupa MOL zapewnia inteligentną transformację dzięki rozwiązaniom przyszłości: inwestycjom w dalsze wzmacnianie bezpieczeństwa dostaw w regionie, tworzeniu wartości z odpadów i kształtowaniu przyszłości transportu dzięki innowacyjnym technologiom. Zaktualizowana strategia kładzie większy nacisk na odnawialne paliwa, zielony wodór, biometan i energię geotermalną - mówi Zsolt Hernádi, prezes i CEO Grupy MOL.
Węgierski koncern w 2016 r., jako jeden z pierwszych w branży naftowo-gazowej, ogłosił dywersyfikację działalności, polegającą na odejściu od paliw kopalnych i stopniowym rozwijaniu się w branży petrochemicznej oraz usługach konsumenckich.
- Od ośmiu lat podążamy w tym samym kierunku, ale musimy wziąć pod uwagę, że ostatnie lata przyniosły radykalne wyzwania i zmiany w branży energetycznej. Nadszedł czas, aby ponownie zaktualizować naszą strategię, ponieważ cele zrównoważonego rozwoju stały się bardziej ambitne, a popyt na paliwa kopalne pozostaje silny. Nie wierzymy w dogmatyczne podejście, szukamy inteligentnych rozwiązań. Idziemy naprzód w trzeźwy, pragmatyczny sposób, umożliwiając zieloną transformację energetyczną, a jednocześnie bezkompromisowo gwarantując bezpieczeństwo dostaw energii, konkurencyjność naszej firmy i tworzenie wartości dla naszych akcjonariuszy. Oznacza to, że oprócz tradycyjnej działalności biznesowej, będziemy wykorzystywać zieloną energię, aby uczynić naszą firmę, a tym samym cały region Europy Środkowej, bardziej zrównoważonym, samowystarczalnym i konkurencyjnym. Tworzymy wartość z odpadów, uruchamiamy gospodarkę o obiegu zamkniętym i kontynuujemy wzmacnianie bezpieczeństwo dostaw. Nie ma wątpliwości, że transformacja energetyczna musi zostać przeprowadzona, a bardzo ambitne cele wyznaczone przez Unię Europejską osiągnięte. Leży to w interesie nas wszystkich. Grupa MOL, jako wiodąca firma w branży w Europie Środkowej, robi wszystko, co w jej mocy, aby osiągnąć te cele i przekształcić firmę. Oczywiste jest jednak, że nie da się tego zrobić w pojedynkę i nie jest sprawiedliwe, jeśli wszystkie koszty transformacji energetycznej zostaną przeniesione na przedsiębiorstwa przemysłowe. Cele wspólnotowe można osiągnąć tylko wspólnym wysiłkiem, dzięki inteligentnym regulacjom i współpracy na wszystkich poziomach. Grupa MOL chce być partnerem w tym wspólnym europejskim wysiłku – dodaje Zsolt Hernádi, prezes i CEO Grupy MOL.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2024
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2024
30.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Legislacja, trendy i surowce: X edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej
3 grudnia 2024 r. odbyła się w Warszawie 10. edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej. W...
Marki własne w Kielcach
6 i 7 listopada br. do Targów Kielce na Targi Marek Własnych przyjechali przedstawiciele sektora marek...
Targi Packaging Innovations stałym punktem w branży opakowaniowej
W dniach 9-10 października br. w EXPO Kraków, odbyła się 16. edycja Międzynarodowych Targów...
Targi Warsaw Pack ważne dla sektora opakowań
Warsaw Pack to wydarzenie, gdzie liderzy branży prezentują najnowsze technologie pakowania i...