2012-11-21
W okresie od stycznia do września 2012 roku Grupa INCO zwiększyła swój eksport do państw Europy Środkowej, Bliskiego Wschodu oraz krajów byłego Związku Radzieckiego o 37% w porównaniu do analogicznego okresu 2011 roku. Spółka umocniła również swoją pozycję na krajowym rynku, szczególnie w segmencie środków do zmywarek oraz płynów do mycia naczyń.
W III pierwszych kwartałach 2012 roku Grupa odnotowała sprzedaż na poziomie 190 mln zł, co oznacza wzrost o 1,6% w porównaniu do analogicznego okresu w 2011 roku. Największe przychody spółka osiągnęła ze sprzedaży produktów chemii gospodarczej, głównie płynu do mycia naczyń oraz tabletek do zmywarek produkowanych pod marką Ludwik, a także nawozów i opakowań z tworzyw sztucznych.
- W ostatnich latach dużo zainwestowaliśmy w kluczowe i najbardziej perspektywiczne obszary naszej działalności. Na początku 2012 roku uruchomiliśmy m.in. wybudowaną za ok. 16 mln zł linię produkcyjną innowacyjnych tabletek do zmywarek, dzięki czemu mogliśmy znacznie umocnić swoją pozycję w tym segmencie - mówi Mirosław Wilczyński, prezes spółki.
W porównaniu do analogicznego okresu z 2011 roku, w pierwszych 9 miesiącach tego roku Grupa zwiększyła sprzedaż środków do zmywarek z 7,9 mln w 2011 do 10,5 mln w 2012 roku. Obecnie jest to najdynamiczniej rozwijający się obszar działalności spółki. Z kolei sztandarowy produkt firmy, czyli płyn do mycia naczyń Ludwik w pierwszych III kwartałach 2012 roku odnotował sprzedaż wyższą o prawie 10% w porównaniu z analogicznym okresem w 2011 roku.
Zgodnie z przyjętą przez siebie strategią firma skupia się również na rozwoju działalności na rynkach zagranicznych. W tym celu stworzyła nowy dział eksportu, który tylko w okresie od stycznia do września zwiększył sprzedaż o 37% w porównaniu do analogicznego okresu w 2011 roku. Nawozy ogrodnicze i produkty chemii gospodarczej sprzedawały się główne w państwach Europy Środkowej, Bliskiego Wschodu oraz byłego Związku Radzieckiego, natomiast opakowania w krajach Europy Zachodniej.
- Obiecujące wyniki naszej firmy w III pierwszych kwartałach tego roku to przede wszystkim rezultat przeprowadzonej w ostatnich latach restrukturyzacji oraz inwestycji w najbardziej perspektywiczne obszary działalności. Pomogły nam także stabilne ceny surowców i korzystny kurs euro – mówi Mirosław Wilczyński. - Chcemy utrzymać ten wzrostowy trend i dalej dynamicznie rozwijać naszą sprzedaż zarówno w kraju, jak i zagranicą - podsumowuje.
W związku ze stałym rozwojem sprzedaży INCO prowadzi przygotowania do budowy centrum logistycznego spółki w Górze Kalwarii. Wartość tej inwestycji szacowana jest na kilkanaście mln zł.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...