Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Grupa INCO: Wzrost sprzedaży po III kw. 2012

2012-11-21

W okresie od stycznia do września 2012 roku Grupa INCO zwiększyła swój eksport do państw Europy Środkowej, Bliskiego Wschodu oraz krajów byłego Związku Radzieckiego o 37% w porównaniu do analogicznego okresu 2011 roku. Spółka umocniła również swoją pozycję na krajowym rynku, szczególnie w segmencie środków do zmywarek oraz płynów do mycia naczyń.

W III pierwszych kwartałach 2012 roku Grupa odnotowała sprzedaż na poziomie 190 mln zł, co oznacza wzrost o 1,6% w porównaniu do analogicznego okresu w 2011 roku. Największe przychody spółka osiągnęła ze sprzedaży produktów chemii gospodarczej, głównie płynu do mycia naczyń oraz tabletek do zmywarek produkowanych pod marką Ludwik, a także nawozów i opakowań z tworzyw sztucznych.
- W ostatnich latach dużo zainwestowaliśmy w kluczowe i najbardziej perspektywiczne obszary naszej działalności. Na początku 2012 roku uruchomiliśmy m.in. wybudowaną za ok. 16 mln zł linię produkcyjną innowacyjnych tabletek do zmywarek, dzięki czemu mogliśmy znacznie umocnić swoją pozycję w tym segmencie - mówi Mirosław Wilczyński, prezes spółki.
W porównaniu do analogicznego okresu z 2011 roku, w pierwszych 9 miesiącach tego roku Grupa zwiększyła sprzedaż środków do zmywarek z 7,9 mln w 2011 do 10,5 mln w 2012 roku. Obecnie jest to najdynamiczniej rozwijający się obszar działalności spółki. Z kolei sztandarowy produkt firmy, czyli płyn do mycia naczyń Ludwik w pierwszych III kwartałach 2012 roku odnotował sprzedaż wyższą o prawie 10% w porównaniu z analogicznym okresem w 2011 roku.
Zgodnie z przyjętą przez siebie strategią firma skupia się również na rozwoju działalności na rynkach zagranicznych. W tym celu stworzyła nowy dział eksportu, który tylko w okresie od stycznia do września zwiększył sprzedaż o 37% w porównaniu do analogicznego okresu w 2011 roku. Nawozy ogrodnicze i produkty chemii gospodarczej sprzedawały się główne w państwach Europy Środkowej, Bliskiego Wschodu oraz byłego Związku Radzieckiego, natomiast opakowania w krajach Europy Zachodniej.
- Obiecujące wyniki naszej firmy w III pierwszych kwartałach tego roku to przede wszystkim rezultat przeprowadzonej w ostatnich latach restrukturyzacji oraz inwestycji w najbardziej perspektywiczne obszary działalności. Pomogły nam także stabilne ceny surowców i korzystny kurs euro – mówi Mirosław Wilczyński. - Chcemy utrzymać ten wzrostowy trend i dalej dynamicznie rozwijać naszą sprzedaż zarówno w kraju, jak i zagranicą - podsumowuje.
W związku ze stałym rozwojem sprzedaży INCO prowadzi przygotowania do budowy centrum logistycznego spółki w Górze Kalwarii. Wartość tej inwestycji szacowana jest na kilkanaście mln zł.


wyniki finansoweGrupa INCO

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Jak oceniasz Manifest Polskiej Chemii?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie