2017-11-20
Grupa CIECH poszerzyła swoją ofertę w segmencie AGRO o nową kategorię produktową w postaci nawozów o nazwie handlowej SARPLON. Wejście w nowy i szybko rozwijający się rynek, to kolejny element realizacji strategii, zakładającej m.in. dywersyfikację produktową wewnątrz segmentów oraz poszerzenie portfolio produktowego o wyroby specjalistyczne i wysokomarżowe.
Należąca do Grupy CIECH spółka CIECH Sarzyna, największy polski producent środków ochrony roślin, będzie teraz oferować specjalistyczne nawozy dolistne. W ocenie firmy jest to perspektywiczny i szybko rozwijający się rynek, którego wartość w Polsce szacowana jest dziś na ponad 300 mln zł. Nawożenie dolistnie stosowane jest m.in. w uprawie zbóż, rzepaku i kukurydzy. Zabieg ten służy uzupełnieniu składników pokarmowych wpływających na jakość i wielkość plonu. Wskutek wzrostu zaufania rolników do nawozów dolistnych, a co za tym idzie zwiększeniu powierzchni nawożonej dolistnie, rynek ten wzrósł w ciągu ostatnich sześciu lat o blisko 60%. Nawożenie dolistnie służy uzupełnieniu składników pokarmowych. Nawozy tego rodzaju wpływają również na zwiększenie tolerancji roślin na warunki stresowe i choroby oraz stymulują procesy metaboliczne przyczyniając się do zwiększenia plonu.
- Już od dłuższego czasu dywersyfikujemy wewnętrznie strategiczne segmenty naszej działalności, poszerzając je o wysokomarżowe produkty specjalistyczne. Podejmując decyzje inwestycyjne uważnie analizujemy globalne megatrendy – demograficzne, społeczne czy regulacyjne. Globalny wzrost liczby ludności oraz niekorzystne warunki klimatyczne skłaniają rolników do działań interwencyjnych w dokarmianiu roślin w celu maksymalizacji plonów z hektara upraw. Chcemy wyjść im naprzeciw oferując już nie tylko sprawdzone środki ochrony roślin, ale także wysokiej klasy nawozy specjalistyczne. W ten sposób nasza oferta dla rolników jest coraz bardziej kompleksowa – mówi Artur Osuchowski, członek zarządu spółki CIECH.
CIECH Sarzyna konsekwentnie rozbudowuje swój biznes AGRO poprzez rozwój portfolio produktowego, za które odpowiada centrum badawczo-rozwojowe CIECH, budowę nowych kanałów dystrybucji, wzmocnienie sił sprzedażowych oraz intensyfikację działań marketingowych. Poszerzając swoją ofertę dla rolnictwa o nawozy profesjonalne, spółka zamierza wzmocnić swoją pozycję rynkową oraz wizerunek kompleksowego producenta produktów AGRO.
- Naszym strategicznym celem w biznesie AGRO jest systematyczny wzrost sprzedaży. Dlatego rozwój oferty CIECH Sarzyna o nawozy specjalistyczne to dla nas naturalny kolejny krok w rozwoju. Liczymy, że dzięki naszej dzisiejszej pozycji na rynku środków ochrony roślin oraz sprawdzonym kanałom dystrybucji, szybko zbudujemy znaczącą pozycję na tym bardzo perspektywicznym rynku nawozów dolistnych. Z naszych obserwacji wynika, że nawozy dolistne postrzegane są przez rolników jako specjalistyczne, więc chcemy wykorzystać markę CIECH Sarzyna do budowania świadomości zalet stosowania takich produktów. Synergia z naszą obecną ofertą środków ochrony roślin daje możliwość łącznego ich stosowania z produktami z rodziny SARPLON. Produkty te doskonale się uzupełniają, dając rolnikom podwójną korzyść: uprawy wolne od chwastów oraz większy plon, wyższej jakości – mówi Mariusz Grelewicz, prezes zarządu CIECH Sarzyna.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...