2022-05-19
Skonsolidowane przychody Grupy CIECH w pierwszym kwartale 2022 roku wyniosły 1,243 mld zł, co oznacza wzrost o 44% w ujęciu rok do roku. Jednocześnie Grupa CIECH wypracowała w pierwszym kwartale 2022 roku 229 mln zł znormalizowanego wyniku EBITDA, co oznacza wzrost o 3% w ujęciu rocznym. Jest to drugi najlepszy wynik w historii Grupy – jedynie w czwartym kwartale 2017 roku osiągnęła lepsze wyniki na poziomie skonsolidowanym.
- Konsekwentnie realizujemy zamierzone działania we wszystkich biznesach. Mimo wzrostu cen surowców potrzebnych do produkcji sody, soli czy krzemianów, dzięki wysiłkowi zespołów sprzedaży zachowujemy stabilną marżę. W biznesie AGRO spodziewamy się dalszego utrzymania dwucyfrowej dynamiki wzrostu wyników w 2022 roku oraz dalszej ekspansji geograficznej i produktowej. Po stronie procesów biznesowych korzystamy z owoców ciężkiej pracy ostatnich lat i nawet w obliczu dużej niepewności gospodarczej z umiarkowanym optymizmem patrzymy na kolejne kwartały i realizację naszej prognozy całorocznej – mówi Dawid Jakubowicz, prezes zarządu CIECH S.A.
Na rynku sody kalcynowanej i oczyszczonej wzrost cen surowców został odzwierciedlony w rosnących cenach produktów. Przychody w tych dwóch segmentach rynku wzrosły odpowiednio o 50% i 20%. Na rynku utrzymuje się wysoki popyt, na który tocząca się wojna nie miała znaczącego wpływu.
W przypadku soli przychody także wzrosły o ponad 20%, na co wpływ miała wyższa sprzedaż soli i tabletek solnych na rynkach Europy Zachodniej.
Bardzo dobre wyniki Grupy w pierwszym kwartale to w dużej mierze efekt wzrostu biznesu AGRO – jego przychody wzrosły o 45%. Sprzedaż CIECH Sarzyna na rynku polskim rośnie szybciej niż rynek środków ochrony roślin, napędza ją m.in. popyt na najnowszy produkt - HALVETIC, którego wartość sprzedaży w pierwszym kwartale była wyższa niż w całym 2021 roku. Najnowsza flagowa marka CIECH została dopuszczona do sprzedaży w Czechach, Grecji, Litwie, Łotwie i Rumunii.
W biznesie Pianki doszło do niewielkiego spowolnienia na rynku meblarskim, co miało wpływ na wyniki spółki CIECH Pianki. Marża tego biznesu pozostaje jednak wciąż wyższa niż przed pandemią.
W biznesie Krzemiany wzrost przychodów wynika zarówno z rosnących cen surowców i energii, jak i uruchomienia nowego pieca pod koniec 2021 roku.
Biznes opakowaniowy został dotknięty wysokimi cenami gazu, a w obecnym stanie rynku lampionów możliwości wzrostu cen tych produktów były ograniczone. Aktualnie trwają prace mające na celu wejście w nowe nisze na rynku opakowań szklanych.
Od 24 lutego br. CIECH nie prowadzi sprzedaży na rynki Rosji i Białorusi, natomiast do Ukrainy trafiają m.in. tabletki solne zmiękczające wodę. Wojna na Ukrainie nie wpływa w istotny sposób na prowadzenie działalności biznesowej Grupy, choć oczywiście CIECH będzie pod wpływem możliwego osłabienia aktywności gospodarczej w Europie i na świecie.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 1/2025
20.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2024
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2024
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
Bilety - XIV Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Detergentowego
639.60 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Legislacja, trendy i surowce: X edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej
3 grudnia 2024 r. odbyła się w Warszawie 10. edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej. W...
Marki własne w Kielcach
6 i 7 listopada br. do Targów Kielce na Targi Marek Własnych przyjechali przedstawiciele sektora marek...
Targi Packaging Innovations stałym punktem w branży opakowaniowej
W dniach 9-10 października br. w EXPO Kraków, odbyła się 16. edycja Międzynarodowych Targów...
Targi Warsaw Pack ważne dla sektora opakowań
Warsaw Pack to wydarzenie, gdzie liderzy branży prezentują najnowsze technologie pakowania i...