2022-05-19
Skonsolidowane przychody Grupy CIECH w pierwszym kwartale 2022 roku wyniosły 1,243 mld zł, co oznacza wzrost o 44% w ujęciu rok do roku. Jednocześnie Grupa CIECH wypracowała w pierwszym kwartale 2022 roku 229 mln zł znormalizowanego wyniku EBITDA, co oznacza wzrost o 3% w ujęciu rocznym. Jest to drugi najlepszy wynik w historii Grupy – jedynie w czwartym kwartale 2017 roku osiągnęła lepsze wyniki na poziomie skonsolidowanym.
- Konsekwentnie realizujemy zamierzone działania we wszystkich biznesach. Mimo wzrostu cen surowców potrzebnych do produkcji sody, soli czy krzemianów, dzięki wysiłkowi zespołów sprzedaży zachowujemy stabilną marżę. W biznesie AGRO spodziewamy się dalszego utrzymania dwucyfrowej dynamiki wzrostu wyników w 2022 roku oraz dalszej ekspansji geograficznej i produktowej. Po stronie procesów biznesowych korzystamy z owoców ciężkiej pracy ostatnich lat i nawet w obliczu dużej niepewności gospodarczej z umiarkowanym optymizmem patrzymy na kolejne kwartały i realizację naszej prognozy całorocznej – mówi Dawid Jakubowicz, prezes zarządu CIECH S.A.
Na rynku sody kalcynowanej i oczyszczonej wzrost cen surowców został odzwierciedlony w rosnących cenach produktów. Przychody w tych dwóch segmentach rynku wzrosły odpowiednio o 50% i 20%. Na rynku utrzymuje się wysoki popyt, na który tocząca się wojna nie miała znaczącego wpływu.
W przypadku soli przychody także wzrosły o ponad 20%, na co wpływ miała wyższa sprzedaż soli i tabletek solnych na rynkach Europy Zachodniej.
Bardzo dobre wyniki Grupy w pierwszym kwartale to w dużej mierze efekt wzrostu biznesu AGRO – jego przychody wzrosły o 45%. Sprzedaż CIECH Sarzyna na rynku polskim rośnie szybciej niż rynek środków ochrony roślin, napędza ją m.in. popyt na najnowszy produkt - HALVETIC, którego wartość sprzedaży w pierwszym kwartale była wyższa niż w całym 2021 roku. Najnowsza flagowa marka CIECH została dopuszczona do sprzedaży w Czechach, Grecji, Litwie, Łotwie i Rumunii.
W biznesie Pianki doszło do niewielkiego spowolnienia na rynku meblarskim, co miało wpływ na wyniki spółki CIECH Pianki. Marża tego biznesu pozostaje jednak wciąż wyższa niż przed pandemią.
W biznesie Krzemiany wzrost przychodów wynika zarówno z rosnących cen surowców i energii, jak i uruchomienia nowego pieca pod koniec 2021 roku.
Biznes opakowaniowy został dotknięty wysokimi cenami gazu, a w obecnym stanie rynku lampionów możliwości wzrostu cen tych produktów były ograniczone. Aktualnie trwają prace mające na celu wejście w nowe nisze na rynku opakowań szklanych.
Od 24 lutego br. CIECH nie prowadzi sprzedaży na rynki Rosji i Białorusi, natomiast do Ukrainy trafiają m.in. tabletki solne zmiękczające wodę. Wojna na Ukrainie nie wpływa w istotny sposób na prowadzenie działalności biznesowej Grupy, choć oczywiście CIECH będzie pod wpływem możliwego osłabienia aktywności gospodarczej w Europie i na świecie.
WięcejSklep
"CiB. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" nr 2/2022
25.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 3/2022
35.00 zł
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Artykuł sponsorowany
2,460.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
XI Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Chemii Gospodarczej - spotkanie dla ponad 170 osób
7 czerwca w Warszawie, w obecności ponad 170 gości, odbyła się XI Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Chemii...
Plastpol prawdziwie międzynarodowym wydarzeniem dla branży
Targi Plastpol są środkowoeuropejskim liderem imprez branży przetwórstwa tworzyw sztucznych i...
VIII Konferencja Przemysłu Chemii Budowlanej w formule wirtualnej zgromadziła ponad 70 osób
7 grudnia 2021 r. odbyła się VIII Konferencja Przemysłu Chemii Budowlanej. Wydarzenie było transmitowane...
TransLogistica Poland: ważne spotkanie dla branży TSL
3-5 listopada 2021 r. odbyła się VIII edycja Międzynarodowych Targów Transportu i Logistyki w...