2019-03-27
Grupa CIECH, drugi producent sody kalcynowanej w Europie oraz największy polski producent środków ochrony roślin i soli warzonej, opublikowała wyniki za 2018 rok. Przychody Grupy wyniosły 3,672 mld zł (wzrost o 2,6% względem 2017 r.), a zysk netto 183,5 mln zł (spadek o 53,4%).
Władze Grupy CIECH podkreślają, że koszty surowców i energii, wzrost cen certyfikatów CO2, a także przestoje w produkcji, obniżały zyskowność produkcji sody. Z kolei niekorzystne warunki meteorologiczne wpłynęły na wyniki sprzedaży środków ochrony roślin. Częściowo te czynniki zostały zneutralizowane wyższymi cenami sody na rynkach dolarowych oraz soli suchej. Na wynik netto Grupy miała wpływ także rezerwa w wysokości 67,2 mln zł, utworzona w związku z kontrolą podatkową dotyczącą podatku od osób prawnych za 2012 rok.
Pod koniec 2018 roku przyjęta została nowa strategia Grupy CIECH na lata 2019-2021, której filarami są zwiększanie efektywności, wykorzystanie innowacji i dywersyfikacja przychodów. Już w 2019 r. w wynikach Grupy CIECH powinny być widoczne efekty znacznego poszerzenia portfolio produktowego w biznesie AGRO oraz uruchomienia nowej instalacji do produkcji sody oczyszczonej w zakładzie w Niemczech.
W 2018 r. oprócz wysokich cen surowców, certyfikatów CO2 oraz energii Grupa CIECH zmagała się z obniżką wolumenu produkcji sody z uwagi na przestoje produkcyjne w Rumunii oraz planowe postoje obu zagranicznych zakładów Grupy CIECH. Niekorzystne warunki atmosferyczne wpłynęły zaś na wyniki biznesu AGRO – rynek środków ochrony roślin w Polsce skurczył się o 6%.
Grupa CIECH przeznaczyła w minionym roku na inwestycje 617 mln zł wobec 411 mln zł w 2017 r. (wliczając akwizycję hiszpańskiej spółki Proplan za 156 mln zł). W 2018 roku podjęta została decyzja o budowie nowego zakładu produkcyjnego w Niemczech, produkującego rocznie 450 tys. ton soli suchej. Jednocześnie o ponad 20% rozbudowano moce produkcyjne w obszarze krzemianów, a w biznesie środków ochrony roślin doszło do wspominanego już przejęcia Proplanu, spółki dysponującej dużym portfelem produktów i substancji aktywnych.
W 2019 r. CIECH zamierza maksymalnie wykorzystać polepszającą się koniunkturę na rynku sody kalcynowanej, rozwijać ofertę produktową w segmencie soli i AGRO (dzięki licznym nowościom produktowym oraz dostępowi do rynków, na których działa Proplan), a także realizować budowę nowej warzelni soli w Niemczech. Grupa przystąpiła także do przeglądu opcji dla dwóch mniejszych spółek: CIECH Pianki i CIECH Trading oraz zmienia strukturę i sposób zarządzania, kontynuując proces transformacji w nowoczesny i zdywersyfikowany holding chemiczny.
- Przejęcie hiszpańskiej spółki Proplan, rozpoczęcie największej w historii CIECH inwestycji w nowy zakład produkcyjny, wiele równocześnie prowadzonych projektów rozwojowych, czy wreszcie opracowanie i przyjęcie nowej strategii na lata 2019-2021 to nasz dorobek za ubiegły rok. Obfitował on w wydarzenia o kluczowym znaczeniu dla naszej Grupy. Wszystkie one mają jeden mianownik – przeobrażenie CIECH w nowoczesny holding chemiczny, który opiera swój biznes na doskonałych relacjach z klientami, wysokiej efektywności i wykorzystaniu innowacji w codziennej działalności. Nasze wyniki finansowe w 2018 roku, wypracowane w okresie wielu zmian i w pełnym wyzwań otoczeniu zewnętrznym, są solidne i świadczą o mocnych fundamentach Grupy CIECH oraz dalszych, korzystnych, perspektywach jej rozwoju. Zmieniamy Grupę CIECH, tworząc wizytówkę polskiej gospodarki - mówi Dawid Jakubowicz, prezes zarządu CIECH S.A.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2024
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2024
30.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Legislacja, trendy i surowce: X edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej
3 grudnia 2024 r. odbyła się w Warszawie 10. edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej. W...
Marki własne w Kielcach
6 i 7 listopada br. do Targów Kielce na Targi Marek Własnych przyjechali przedstawiciele sektora marek...
Targi Packaging Innovations stałym punktem w branży opakowaniowej
W dniach 9-10 października br. w EXPO Kraków, odbyła się 16. edycja Międzynarodowych Targów...
Targi Warsaw Pack ważne dla sektora opakowań
Warsaw Pack to wydarzenie, gdzie liderzy branży prezentują najnowsze technologie pakowania i...