Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety
REKLAMA
REKLAMA

Grupa Azoty ZAK podpisała list intencyjny dotyczący odtworzenia transportu w obszarze żeglugi śródlądowej

2022-10-11

Podczas XXVIII Spotkań Biznesu w Ostrawie – corocznego wydarzenia dla uczestników z Polski, Czech i Słowacji –  podpisano list intencyjny pomiędzy Grupą Azoty ZAK a spółką Trans International Logistic Centrum, dotyczący realizacji projektów logistycznych i odtworzenia transportu w obszarze żeglugi śródlądowej. Tym samym zapowiedziano powstanie terminala intermodalnego na terenie kędzierzyńskich zakładów, a także odtworzenie żeglugi śródlądowej na Kanale Kędzierzyńskim i Gliwickim w ramach Odrzańskiej Drogi Wodnej.

Bezpieczeństwo energetyczne Europy Środkowej oraz infrastruktura, ze szczególnym uwzględnieniem transportu kolejowego i wodnego, były głównymi zagadnieniami omawianymi w Ostrawie.

- W obecnych realiach szczególnie dostrzega się znaczenie reaktywacji Odrzańskiej Drogi Wodnej. Odbudowa zaniedbanych przez dziesięciolecia sektorów, czy branż to także jeden z filarów społecznej odpowiedzialności biznesu. Grupa Azoty jest predestynowana do przywrócenia funkcji gospodarczej Odry ze względu na lokalizację dwóch kluczowych spółek Grupy wzdłuż jej biegu, tj. Kędzierzyna i Polic. Te działania wpisują się w kluczowy projekt strategii Grupy Azoty do 2030 roku, czyli „Zielone Azoty”, a co jest z tym związane - w ideę zrównoważonego, niskoemisyjnego transportu, stanowiącego składową zielonej logistyki. Jestem przekonany, że podpisany list intencyjny będzie istotnym krokiem w kierunku przywrócenia odpowiedniego znaczenia gospodarczego Odrze – podkreśla Bolesław Goranczewski, członek zarządu Grupy Azoty ZAK.

Kreśli on także plany działań spółki do realizacji w bliskiej perspektywie. Są wśród nich uruchomienie regularnych transportów rzeką na odcinku Kędzierzyn Port Azoty – Wrocław, budowa terminala kontenerowego, a także rozszerzenie pola działania z innymi podmiotami w celu potencjalnej przyszłej współpracy w ramach dywersyfikacji i rozszerzenia działalności, również o usługi transportu intermodalnego.

 



Grupa Azoty ZAKtransportTrans International Logistic Centrum

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


REKLAMA

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności

REKLAMA


WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)

REKLAMA


WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)

REKLAMA


WięcejSonda

Czy przemysł wykorzysta środki z KPO?

Zobacz wyniki

REKLAMA

WięcejW obiektywie