Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Grupa Azoty i AdVentures poszukają atrakcyjnych start-upów

2018-08-31

Grupa Azoty podpisała umowę o współpracy z akceleratorem w programie Poland Prize by AdVentures. Już we wrześniu br. zespół akceleratora rozpocznie poszukiwania biznesowych szans w Europie Południowej i Środkowo-Wschodniej.

Poland Prize to nowa inicjatywa Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii oraz Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, która ma przyciągnąć do Polski zagraniczne start-upy. Przez najbliższe miesiące zespół złożony ze specjalistów z AdVentures oraz ekspertów Grupy Azoty będzie poszukiwać zagranicznych start-upów z największym potencjałem do rozwinięcia polskiej gospodarki.

- Najważniejsze światowe huby, takie jak Dolina Krzemowa czy Tel Aviv, przyciągają biznesowe talenty z całego globu. Korzyści z tej start-upowej migracji odnoszą gospodarki ich krajów. Zróżnicowane kulturowo środowisko to nowe pomysły, inne punkty widzenia, inne podejście do rozwiązywania problemów, czy do samego biznesu. To sprzyja powstawaniu innowacji, a tylko innowacje mogą pozwolić Grupie Azoty, a także całej polskiej gospodarce, konkurować na globalnym rynku – mówi Grzegorz Kądzielawski, wiceprezes Grupy Azoty. 

- Wspólnie z Grupą Azoty będziemy poszukiwać start-upów działających w takich branżach, jak chemia, biotechnologia, elektromobilność - rozwiązania wodorowe, nowe materiały - nanotechnologie, czy technologie kosmiczne - rozwiązania satelitarne. W obszarze naszych głównych zainteresowań znajdują się start-upy z dowolnego miejsca na świecie, a scouting najbardziej intensywnie będziemy prowadzić w Europie Środkowej i Wschodniej, a także w Kazachstanie i Izraelu – tłumaczy Greg Banas, prezes AdVentures.

- Nie będziemy tańsi od Chin czy Indii. By rozwijać gospodarkę potrzebujemy zbroić się w innowacje z każdego obszaru. W taki sposób działa już wielu naszych zagranicznych sąsiadów. My chcemy, by to Polska była start-upowym liderem Europy Środkowo-Wschodniej. Chcemy, żeby to do nas spływały najlepsze technologie i chcemy pokazać, że jesteśmy krajem przyjaznym innowacjom – dodaje Grzegorz Kądzielawski, wiceprezes Grupy Azoty.

We wrześniu br. eksperci odwiedzą kraje bałtyckie, Białoruś, Ukrainę, Rumunię, Bułgarię i Węgry. Pojawią się też na Bałkanach, w Czechach i na Słowacji. Każde z odwiedzanych państw ma inną gospodarkę, inaczej rozwinięty system start-upowy, a przez to zróżnicowany potencjał. Na Białorusi działa wiele firm rozwijających technologie wykorzystujące sztuczną inteligencję. Kazachstan skupia się na robotyce i procesach wydobywczych, Rumunia specjalizuje się w cyberbezpieczeństwie, zaś Izrael jest jednym ze światowych liderów technologicznych i spogląda na Polskę, jako wrota do Unii Europejskiej.

W każdym z odwiedzanych krajów odbędą się spotkania z przedstawicielami środowisk start-upowych, akceleratorów, funduszy VC i naukowcami. Potem AdVentures zamierza zaprosić do Polski 20 wyróżniających się start-upów. Na celownik bierze gotowe do wdrożenia technologie.

Najbardziej obiecujące start-upy do rozwijania się w Polsce ma zachęcić perspektywa pozyskania bardzo dużego krajowego klienta i zastrzyk finansowy. Pieniądze na zaaklimatyzowanie się w nowym środowisku, dostosowanie rozwiązania do danego odbiorcy i rozwój w kwocie 5 mln zł przekazała Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości.

- Będziemy mieć na uwadze, co jest interesujące z perspektywy Grupy Azoty. To potężna firma z rozwiniętym działem innowacji, przydatne dla niej mogą być pomysły z każdej z interesujących nas branż – przyznaje Greg Banas.

Udział w programie Poland Prize jest uzupełnieniem już dziś realizowanych przez Grupę Azoty działań, w tym programu Idea4Azoty.


Grupa Azotybadania i rozwój

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Jak oceniasz Manifest Polskiej Chemii?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie