Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Grupa Azoty chce się rozwijać w oparciu o wodór

2018-08-21

Grupa Azoty, jako największy producent wodoru w Polsce, chce uczestniczyć w rozwoju programu transportu bezemisyjnego.

Jak zdradził Grzegorz Kądzielawski, wiceprezes Grupy Azoty, spółka obecnie coraz intensywniej pracuje nad tematem elektromobilności. Do tej pory oczywiście z tym obszarem nie była kojarzona, ale jako jedno z największych przedsiębiorstw jest zainteresowana uczestnictwem w projektach ważnych dla całej krajowej gospodarki.

- Jeśli chcemy być w przyszłości konkurencyjni, to musimy dywersyfikować portfel produktowy, bo to wymusza na nas rynek. Sytuacja w sektorze nawozowym jest coraz trudniejsza, więc szukamy innych obszarów. Jest to jednak nasza świadoma decyzja, wyodrębniliśmy w strategii naszego rozwoju trzy filary i jednym z nich jest właśnie podnoszenie nakładów na badania i rozwój oraz inwestycje. Chcemy w ten sposób nieco zmienić strukturę naszego portfela produktowego i dołożyć do nawozów, tworzyw sztucznych i chemii specjalistycznej inne produkty – przekonuje Grzegorz Kądzielawski.

Już w tej chwili Grupa Azoty jest największym producentem wodoru w Polsce, a sam wodór coraz częściej jest postrzegany jako paliwo przyszłości, w oparciu o które rozwijany będzie za kilkanaście lat choćby transport publiczny. 

- W Polsce do rozwoju transportu wodorowego podchodzi się jeszcze z rezerwą, ale Niemcy już się do tego przekonali, tak samo jak inne kraje, które przesterowują swoje gospodarki na transport wodorowy. Wpierw jest to transport publiczny, ale i osobowy będzie podążał w tym samym kierunku. Już dzisiaj dwie firmy w Polsce posiadają autobusy napędzane wodorem, ale są one tankowane w Berlinie, a nie u nas, bo w Polsce nie ma ani jednego miejsca do tankowania takich pojazdów. NCBIR ogłosił już program bezemisyjnego transportu, samorządy chcą kupować takie bezemisyjne autobusy i to jest początek tego ruchu w naszym kraju. Grupa Azoty chce w ramach tego programu zając ważne miejsce i potencjalnie być dostawcą wodoru lub też rozwiązań infrastrukturalnych związanych ze stacjami doładowania wodoru – stwierdził wiceprezes Grupy Azoty.
 


wodórGrupa Azoty

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie