2018-06-06
Agencja ResearchAndMarkets.com opublikowała raport analizujący globalny rynek produktów organicznych do pielęgnacji skóry. Oczekuje się, że będzie on przyrastał w tempie 10% rocznie do 2024 r.
Kluczowymi czynnikami wpływającymi na dynamiczny wzrost branży mają być rosnąca świadomość konsumentów w zakresie produktów organicznych do pielęgnacji skóry, jak również szybko rozwijający się sektor e-commerce, połączony ze wzrostem dochodów i rozwojem kanałów dystrybucji. Raport wskazuje również, że stosunkowo wysokie ceny organicznych produktów do pielęgnacji skóry oraz krótki okres ich przydatności wyhamowują wzrost rynku. Niemniej rozwój organicznych produktów do pielęgnacji skóry oraz coraz wyższe standardy życia społeczeństw gwarantują nowe możliwości dla omawianej branży. Sprzyjającym czynnikiem jest także dostępność zaawansowanych zabiegów kosmetycznych i skórnych związanych z kosmetykami organicznymi.
Przywoływany sektor zdominowany jest przez takich producentów, jak Aubrey Organics; Avon Products; Beiersdorf AG; Eminence Organic Skin Care; Esse Organic Skincare; Jane Iredale Mineral Cosmetics; Johnson & Johnson; Kao Corporation; L’Oreal; Natura Cosméticos; Procter & Gamble Company; Kabushiki-gaisha Shiseidō; The Body Shop International; The Clorox Company; The Estee Lauder Companies Inc.
Na podstawie dostępnych typów produktów organicznych, branża dzieli się na segment preparatów do pielęgnacji twarzy, do pielęgnacji włosów, makijażu i do pielęgnacji ciała. To produkty do pielęgnacji twarzy są dominującą składową rynku, ze względu na zwiększone zapotrzebowanie na kremy do twarzy. Są to przede wszystkim kremy przeciw efektom starzenia, kremy do opalania i rozjaśniające skórę.
Coraz chętniej produkty do pielęgnacji skóry stosują też mężczyźni. Tak samo tez używają oni na coraz większą skalę produktów chroniących przed słońcem. Wciąż jednak to kobiety stanowią siłę napędową, jeśli chodzi o wzrost popytu w branży.
Kosmetyki są sprzedawane różnymi kanałami. To ekskluzywne sklepy detaliczne, internet, supermarkety/hipermarkety, salony piękności oraz wielobranżowe punkty sprzedaży detalicznej. Wiodącym punktem sprzedaży organicznych i naturalnych produktów do pielęgnacji ciała są supermarkety/hipermarkety.
Ameryka Północna zajmuje, patrząc geograficznie, pierwsze miejsce pod względem udziału w przychodach. To jednak region Azji i Pacyfiku będzie najszybciej rozwijającym się regionem do 2024 r. Powodem jest rosnące zapotrzebowanie na produkty z czystą etykietą (ang. clean label), wzrost świadomości konsumentów, zwiększanie się dochodów klasy średniej, poprawa ogólnych standardów życia.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...