Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Globalny rynek kosmetyków mineralnych zdominowany przez sprzedaż detaliczną

2019-05-31  / Autor: Anna Jarosik

Globalny rynek kosmetyków mineralnych wart jest 2,11 mld dolarów i wykazuje roczny wzrost na poziomie 4,7% z perspektywa roku 2026.

Kosmetyki mineralne to grupa produktów do makijażu, które zostały wykonane na bazie naturalnych minerałów, tj. tlenków żelaza, tlenku cynku, dwutlenku tytanu, proszku miki, kolorowych pigmentów pochodzenia naturalnego (m.in. tlenku żelaza, chromu, manganu, ultramaryny) oraz na bazie olejów organicznych. Kosmetyki mineralne nie pochodzą ze źródeł roślinnych i nie zawierają środków konserwujących, dodatków olejowych ani woskowych oraz substancji zapachowych. Kosmetyki tego typu bazują na drobno zmikronizowanych minerałach, które oryginalnie znajdują się w ziemi, a które są kruszone do formy proszku. Naturalne kosmetyki mineralne nie zawierają szkodliwych substancji chemicznych, typu woski syntetyczne oraz barwniki, występujące w bardziej tradycyjnych kosmetykach.

To kosmetyki do ust stanowią obecnie największą kategorię produktową na globalnym rynku kosmetyków mineralnych. Jest to związane z rosnącą wrażliwością wobec receptur kosmetyków. Okazuje się, że biorąc pod uwagę dość specyficzne obawy i potrzeby klientów, wrażliwość na aktywne składniki kosmetyków staje się coraz częściej przeszkodą w regularnym stosowaniu konkretnych wyrobów. Powodem może być np. wrażliwość skórna. Ocenia się, że maksymalny udział kosmetyków do ust osiągnie wartość 43,5% w 2019 r. Segment ten będzie również doświadczał znacznego wzrostu, jeśli chodzi o stosowanie kosmetyków mineralnych w przyszłości.

Dodatkowo szacuje się, że mineralne kosmetyki do twarzy będą najszybciej rozwijającą się grupą produktową na rynku kosmetyków mineralnych w okresie kolejnych lat. Ten rodzaj kosmetyków do twarzy to przede wszystkim produkty używane do kolorowania i podkreślania rysów twarzy. Mogą one bezpośrednio intensyfikować, a nawet zmieniać kolor. Jednocześnie mogą być nakładane na podkład, co pomaga w uzyskaniu jednolitego i jedwabistego koloru.

Aktualnie to dystrybucja detaliczna napędza sprzedaż omawianej grupy kosmetyków. Wynika to z dużej obecności detalistów i sklepów detalicznych na całym świecie. Oczekuje się, że w tym samym okresie segment e-commerce wzrośnie w tempie 6,7% rocznie do 2026r.

Ponieważ syntetyczne produkty do makijażu zawierają konserwanty oraz inne substancje chemiczne, często wiąże się to z działaniami niepożądanymi, które mogą powodować zaburzenia hormonalne i podrażnienia. Z tego względu konsumenci nieustannie poszukują naturalnych i skutecznych sposobów rozwiązania takich problemów. Kosmetyki mineralne chronią skórę przed wolnymi rodnikami, a produkty te są również przyjazne dla środowiska. Dlatego oczekuje się, że rosnąca świadomość korzyści płynących ze stosowania kosmetyków mineralnych przyczyni się do wzrostu rynku.

Aktywnymi graczami rynkowymi w branży są Glo Skin Beauty; L'Oreal; Mineralissima Mineral Make-up; REVLON; Shiseido; Clariant; ECKART (Członek ALTANA); Merck; BASF oraz Neelikon.


przemysł kosmetyczny

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności





WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)





WięcejSonda

Czy ceny energii mają wpływ na działalność Twojej firmy?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie