2021-04-30 / Autor: Anna Jarosik
Według agencji Transparency Market Research, wartość globalnego rynku ekologicznych etykiet wzrosnąć ma z obecnego poziomu 1,3 mld dolarów do 2,4 mld dolarów w 2029 r. Powodem jest rosnące zapotrzebowanie na ekologiczne i zrównoważone opakowania z racji zaostrzających się przepisów związanych z ochroną środowiska.
Etykiety służą do skutecznego przedstawiania informacji, które muszą być znane klientom. Dlatego ich trwałość jest istotnym wyzwaniem. Poza tym rosnąca ilość odpadów stwarza liczne problemy w zakresie zrównoważonego rozwoju. Aby zmniejszyć ten negatywny wpływ na środowisko, konsumenci stopniowo przechodzą na przyjazne dla środowiska rozwiązania w zakresie pakowania i etykietowania. Etykiety ekologiczne to specyficzny rodzaj etykiet, które są produkowane w celu ograniczenia ilości szkód dla środowiska naturalnego poprzez zmniejszenie śladu węglowego. Są trwałe i mają różne właściwości: biodegradowalność i możliwość recyklingu.
Ponieważ etykiety przyjazne dla środowiska są wykonane z łatwo degradowalnych materiałów, takich jak papier (półbłyszczący / matowy; welinowy czy do etykiet termicznych) i bioplastik (PLA – polilaktyd; PHB - polihydroksymaślan), to recykling tych etykiet staje się łatwy po przekształceniu w odpad. Ponadto, aby wydłużyć okres trwałości etykiet, kluczowi wytwórcy kładą nacisk na wytwarzanie etykiet o wysokiej wytrzymałości, które są w stanie wytrzymać w praktycznie każdych warunkach środowiskowych. Etykiety przyjazne dla środowiska mają znaczną odporność na wodę i rozdarcie.
Jak wynika z analizy nastrojów konsumentów, ekologiczne rozwiązania opakowaniowe przyciągają znacznie większą uwagę konsumentów, zwiększając tym samym sprzedaż takiego produktu. Ekologiczne etykiety podnoszą estetykę i wygląd półki produktowej. Przyjęło się, że tego typu etykiety nadają produktowi wygląd i wartość produktu premium. Dodatkowo niektórzy użytkownicy końcowi uważają etykiety przyjazne dla środowiska za skuteczne narzędzie do tworzenia marki i do skutecznej promocji swoich wyrobów.
Użytkownicy końcowi, w tym producenci żywność i napojów, kosmetyków i środków higieny osobistej coraz częściej również producenci odzieży, wybierają przyjazne dla środowiska etykiety drukowane metodą fleksograficzną lub drukowane cyfrowo.
Ze względu na rozwój kluczowych branż końcowych, takich jak żywność i napoje, farmaceutyki, higiena osobista i kosmetyki przewiduje się rosnący popyt na etykiety przyjazne dla środowiska.
Branżowych nowości jest coraz więcej. W 2020 r. FLEXcon wprowadził nową gamę produktów, która zawiera nowatorski klej V-52RE zaprojektowany w celu wyeliminowania czyszczenia podczas procesu recyklingu PET, co zwiększa wykorzystanie podstawowych, przyjaznych dla środowiska opcji etykietowania. Natomiast w 2019 r. Absolut nawiązał współpracę z Carlsbergiem w celu opracowania nadających się do recyklingu butelek papierowych i papieru biologicznego, które wykorzystują w 100% zrównoważoną i certyfikowaną etykietę FSC (Forest Stewardship Council).
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...