Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Globalny rynek ekologicznych etykiet szybko rośnie

2021-04-30  / Autor: Anna Jarosik

Według agencji Transparency Market Research, wartość globalnego rynku ekologicznych etykiet wzrosnąć ma z obecnego poziomu 1,3 mld dolarów do 2,4 mld dolarów w 2029 r. Powodem jest rosnące zapotrzebowanie na ekologiczne i zrównoważone opakowania z racji zaostrzających się przepisów związanych z ochroną środowiska.

Etykiety służą do skutecznego przedstawiania informacji, które muszą być znane klientom. Dlatego ich trwałość jest istotnym wyzwaniem. Poza tym rosnąca ilość odpadów stwarza liczne problemy w zakresie zrównoważonego rozwoju. Aby zmniejszyć ten negatywny wpływ na środowisko, konsumenci stopniowo przechodzą na przyjazne dla środowiska rozwiązania w zakresie pakowania i etykietowania. Etykiety ekologiczne to specyficzny rodzaj etykiet, które są produkowane w celu ograniczenia ilości szkód dla środowiska naturalnego poprzez zmniejszenie śladu węglowego. Są trwałe i mają różne właściwości: biodegradowalność i możliwość recyklingu.

Ponieważ etykiety przyjazne dla środowiska są wykonane z łatwo degradowalnych materiałów, takich jak papier (półbłyszczący / matowy; welinowy czy do etykiet termicznych) i bioplastik (PLA – polilaktyd; PHB - polihydroksymaślan), to recykling tych etykiet staje się łatwy po przekształceniu w odpad. Ponadto, aby wydłużyć okres trwałości etykiet, kluczowi wytwórcy kładą nacisk na wytwarzanie etykiet o wysokiej wytrzymałości, które są w stanie wytrzymać w praktycznie każdych warunkach środowiskowych. Etykiety przyjazne dla środowiska mają znaczną odporność na wodę i rozdarcie.

Jak wynika z analizy nastrojów konsumentów, ekologiczne rozwiązania opakowaniowe przyciągają znacznie większą uwagę konsumentów, zwiększając tym samym sprzedaż takiego produktu. Ekologiczne etykiety podnoszą estetykę i wygląd półki produktowej. Przyjęło się, że tego typu etykiety nadają produktowi wygląd i wartość produktu premium. Dodatkowo niektórzy użytkownicy końcowi uważają etykiety przyjazne dla środowiska za skuteczne narzędzie do tworzenia marki i do skutecznej promocji swoich wyrobów.

Użytkownicy końcowi, w tym producenci żywność i napojów, kosmetyków i środków higieny osobistej coraz częściej również producenci odzieży, wybierają przyjazne dla środowiska etykiety drukowane metodą fleksograficzną lub drukowane cyfrowo.

Ze względu na rozwój kluczowych branż końcowych, takich jak żywność i napoje, farmaceutyki, higiena osobista i kosmetyki przewiduje się rosnący popyt na etykiety przyjazne dla środowiska.

Branżowych nowości jest coraz więcej. W 2020 r. FLEXcon wprowadził nową gamę produktów, która zawiera nowatorski klej V-52RE zaprojektowany w celu wyeliminowania czyszczenia podczas procesu recyklingu PET, co zwiększa wykorzystanie podstawowych, przyjaznych dla środowiska opcji etykietowania. Natomiast w 2019 r. Absolut nawiązał współpracę z Carlsbergiem w celu opracowania nadających się do recyklingu butelek papierowych i papieru biologicznego, które wykorzystują w 100% zrównoważoną i certyfikowaną etykietę FSC (Forest Stewardship Council).


etykietyprzemysł opakowaniowy

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności





WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)





WięcejSonda

Czy w Twojej firmie realizowane są projekty z zakresu Europejskiego Zielonego Ładu?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie