Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Globalny rynek detergentów w płynie

2018-04-06

Zgodnie z analizą przeprowadzoną przez analityków firmy Technavio, przewiduje się, że globalny rynek detergentów w płynie będzie wzrastał do 2021 r. Skumulowany roczny wskaźnik wzrostu (CAGR) ma przekroczyć 8%.

Z badania dowiadujemy się, że głównym czynnikiem napędzającym wzrost będzie rosnące zapotrzebowanie na ekologiczne produkty do prania w postaci płynnej. To właśnie ten segment ma obecnie największy udział w rynku. Jednocześnie cały światowy rynek detergentów do prania szacowny jest na ponad 140 mld dolarów, przy CAGR wynoszącym 4,9% do 2021 r.

W raporcie Technavio czytamy, że rosnące obawy związane z trwałością środowiska naturalnego przekonują producentów na całym świecie do stosowania przyjaznych dla środowiska metod produkcji. To zaś powinno powodować wzrost zużycia produktów z serii „green”, awizowanych jako przyjazne środowisku i wykonywanych na bazie substancji naturalnych. Dodatkowo, detergenty w płynie mają być przedmiotem dynamicznego wzrostu zapotrzebowania ze strony konsumentów, którzy z roku na rok są coraz bardziej przekonani do tego typu rozwiązań, zwłaszcza do produktów zaliczanych do ekologicznych. W efekcie producenci mają skupić się na dostarczaniu detergentów, m.in. do prania, które wykorzystują np. biodegradowalne surowce, m.in. pochodzenia naturalnego  (soda oczyszczona, olej kokosowy oraz oparte na minerałach środki powierzchniowo czynne i enzymy roślinne). W chwili obecnej na rynku, wśród ekologicznych środków do prania wyróżnić można m.in. Persil Bio w płynie (dostępny również w Polsce), Omo Green, Gain Flings.

Pod względem geograficznym to obie Ameryki powinny być głównym źródłem generowania wartości rynku. Dodatkowo producenci płynnych detergentów coraz mocniej skupią się na oferowaniu produktów, które przynajmniej w założeniu zapewnić mają wygodę i większą wydajność. Na lepsze perspektywy rozwoju rynku wpłynąć powinna też poprawa jakości życia konsumentów, zwłaszcza w krajach szybko rozwijających się, m.in. w Brazylii, Meksyku i Argentynie.

Globalny rynek dla detergentów w płynie cechuje ogromna konkurencyjność. Od lat jest on zdominowany przez kilku międzynarodowych graczy, którzy narzucają sobie kierunki rozwoju. Oprócz nich, w skali lokalnej, działa kilku małych i średnich wytwórców detergentów do prania.

Ceny produktów, jakość, marka i różnorodność to tylko niektóre z czynników, którymi konkurują dostawcy.

Wśród kluczowych dostawców raport wymienia takie firmy, jak Church & Dwight; Henkel; Procter & Gamble; Clorox Company oraz Unilever. Wśród pozostałych znaczących dostawców i producentów znaleźć możemy m.in. Bombril; Colgate-Palmolive; Jyothy Laboratories; Fena; Godrej Consumer Products (GCPL); Saraya Goodmaid; KAO Group; LG Household & Health Care; McBride; NIRMA; Nakoma Products, PZ, Cussons (UK), Reckitt Benckiser, RSPL Group, Sears Daily Necessities, Seventh Generation, Spotless Iberia, USA Detergents, and Zhejiang Yuanmin Technology.

W latach 2016 i 2017 dominującym segmentem rynku były nieorganiczne detergenty w płynie. Ich udział przekraczał 64%. Chociaż producenci stosują różne strategie, mające na celu popularyzację korzyści płynących ze stosowania organicznych detergentów w płynie, to jednak produkty te są zwykle znacznie droższe.

Najlepszym przykładem tego stanu rzeczy jest dobrze ugruntowany rynek syntetycznych detergentów do prania, wobec których konsumenci stają przed trudnym wyborem spośród dostępnych produktów w bardzo szerokim wachlarzu cenowym. Zgodnie wynikami raportu, segment ten będzie dominował na rynku płynnych detergentów.

Jednocześnie badanie ocenia, że największą sprzedaż tego typu produktów odnotują hiper- i supermarkety. Powodem jest bardzo bogaty asortyment, jeśli chodzi o dostępność detergentów w płynie. Raport wskazał, że w 2016 r. największy udział w sprzedaży miały takie sieci, jak Walmart; Super Target; Kroger; Meijer oraz Kmart Super Center.


chemia gospodarczadetergenty do prania

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Komentarze
ElaA czy wspomniane rozwiązania ekologiczne są dostępne również w Polsce? Ewentualnie producenci produkujący w Polsce mają takie produkty w ofercie?

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności





WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)





WięcejSonda

Czy fake newsy w branży chemicznej to problem?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie