Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Globalna chemia budowlana w dobie pandemii: przykład Henkla

2020-11-23

Wyniki sprzedaży sektora biznesowego Adhesive Technologies (kleje budowlane i konsumenckie oraz kleje i technologie dla przemysłu) koncernu Henkel stanowią pewne odbicie ogólnych tendencji na światowym rynku chemii budowlanej w okresie zdominowanym przez pandemię. Dobrze jest w Chinach, nieźle w naszej części Europy, a źle w Europie Zachodniej.

Przychody ze sprzedaży osiągnięte przez należący do Henkla sektor biznesowy Adhesive Technologies (kleje budowlane i konsumenckie oraz kleje i technologie dla przemysłu) wyniosły po trzech kwartałach roku 6,43 mld euro. Tym samym były o 9,7% niższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. W samym tylko trzecim kwartale roku zmniejszyły się o 4,8%.

Jak podkreślają władze koncernu, pandemia COVID-19 miała istotny negatywny wpływ na wyniki odnotowane w pierwszym oraz – szczególnie – w drugim kwartale bieżącego roku. W trzecim kwartale działalność Henkel pozostawała pod negatywnym wpływem spadku produkcji w sektorach przemysłowym i motoryzacyjnym. Jednak w porównaniu z drugim kwartałem odnotowano ożywienie popytu we wszystkich obszarach działalności.

W trzecim kwartale w poszczególnych obszarach biznesowych sektora Adhesive Technologies odnotowano zróżnicowane wyniki. Dynamika sprzedaży w ujęciu organicznym w obszarze Automotive & Metals (przemysł motoryzacyjny i wyroby z metalu) kształtowała się poniżej poziomu z ubiegłego roku. Po znacznym spadku w pierwszej połowie roku, w trzecim kwartale odnotowana została istotna poprawa sprzedaży w tym obszarze biznesowym.

W wypadku Electronics & Industrials (przemysł elektroniczny i artykuły dla przemysłu) pandemia COVID-19 miała szczególnie negatywny wpływ na obszar artykułów dla przemysłu, który zanotował spadek sprzedaży. Z kolei w obszarze przemysłu elektronicznego odnotowano wzrost sprzedaży. W obszarze biznesowym Packaging & Consumer Goods (opakowania i towary konsumpcyjne) dynamika przychodów ze sprzedaży w ujęciu organicznym była wysoka dzięki istotnemu wzrostowi sprzedaży w obszarze towarów konsumpcyjnych oraz bardzo wysokiemu wzrostowi w obszarze opakowań.

W obszarze biznesowym Craftsmen, Construction & Professional (produkty dla branży rzemieślniczej, budowlanej i klientów profesjonalnych) odnotowano bardzo duży wzrost sprzedaży, głównie w wyniku dwucyfrowego wzrostu w obszarze produktów dla branży rzemieślniczej i klientów profesjonalnych oraz bardzo wysokiego wzrostu sprzedaży w branży budowlanej, co było częściowo wynikiem pozytywnego efektu odbicia sprzedaży po słabszym drugim kwartale.

Sektor biznesowy Adhesive Technologies (kleje budowlane i konsumenckie oraz kleje i technologie dla przemysłu) odnotował bardzo dobry wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym na rynkach wschodzących. Znaczny wzrost sprzedaży odnotowano w Ameryce Południowej i Europie Środkowo – Wschodniej (dwucyfrowa dynamika sprzedaży) oraz w Afryce i na Bliskim Wschodzie. Na wzrost ten złożyła się głównie działalność takich obszarów, jak opakowania i towary konsumpcyjne oraz produkty dla branży rzemieślniczej, budowlanej i klientów profesjonalnych. W Azji (z wyłączeniem Japonii) wyniki sprzedaży utrzymywały się na stabilnym poziomie. Bardzo wysoka dynamika sprzedaży w Chinach nie była w stanie zrównoważyć spadków odnotowanych w innych krajach azjatyckich.

Na rynkach rozwiniętych Europy Zachodniej wyniki sprzedaży w ujęciu organicznym były zasadniczo gorsze niż w roku ubiegłym. Niższa sprzedaż była szczególnie widoczna w takich obszarach, jak przemysł motoryzacyjny i wyroby z metalu oraz przemysł elektroniczny i artykuły dla przemysłu.

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejSklep

Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych

95.00 zł

“Chemia i Biznes” nr 1/2024

Nowość!Dostęp online

20.00 zł

"Kosmetyki i Detergenty" nr 1/2024

Nowość!Dostęp online

30.00 zł

"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2023

25.00 zł

Bilety - XIII Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Chemii Gospodarczej

Nowość!

553.50 zł

Wpis zaawansowany w Katalogu Firm

Dostęp online

861.00 zł

Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych

78.00 zł

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie