2020-11-23
Wyniki sprzedaży sektora biznesowego Adhesive Technologies (kleje budowlane i konsumenckie oraz kleje i technologie dla przemysłu) koncernu Henkel stanowią pewne odbicie ogólnych tendencji na światowym rynku chemii budowlanej w okresie zdominowanym przez pandemię. Dobrze jest w Chinach, nieźle w naszej części Europy, a źle w Europie Zachodniej.
Przychody ze sprzedaży osiągnięte przez należący do Henkla sektor biznesowy Adhesive Technologies (kleje budowlane i konsumenckie oraz kleje i technologie dla przemysłu) wyniosły po trzech kwartałach roku 6,43 mld euro. Tym samym były o 9,7% niższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. W samym tylko trzecim kwartale roku zmniejszyły się o 4,8%.
Jak podkreślają władze koncernu, pandemia COVID-19 miała istotny negatywny wpływ na wyniki odnotowane w pierwszym oraz – szczególnie – w drugim kwartale bieżącego roku. W trzecim kwartale działalność Henkel pozostawała pod negatywnym wpływem spadku produkcji w sektorach przemysłowym i motoryzacyjnym. Jednak w porównaniu z drugim kwartałem odnotowano ożywienie popytu we wszystkich obszarach działalności.
W trzecim kwartale w poszczególnych obszarach biznesowych sektora Adhesive Technologies odnotowano zróżnicowane wyniki. Dynamika sprzedaży w ujęciu organicznym w obszarze Automotive & Metals (przemysł motoryzacyjny i wyroby z metalu) kształtowała się poniżej poziomu z ubiegłego roku. Po znacznym spadku w pierwszej połowie roku, w trzecim kwartale odnotowana została istotna poprawa sprzedaży w tym obszarze biznesowym.
W wypadku Electronics & Industrials (przemysł elektroniczny i artykuły dla przemysłu) pandemia COVID-19 miała szczególnie negatywny wpływ na obszar artykułów dla przemysłu, który zanotował spadek sprzedaży. Z kolei w obszarze przemysłu elektronicznego odnotowano wzrost sprzedaży. W obszarze biznesowym Packaging & Consumer Goods (opakowania i towary konsumpcyjne) dynamika przychodów ze sprzedaży w ujęciu organicznym była wysoka dzięki istotnemu wzrostowi sprzedaży w obszarze towarów konsumpcyjnych oraz bardzo wysokiemu wzrostowi w obszarze opakowań.
W obszarze biznesowym Craftsmen, Construction & Professional (produkty dla branży rzemieślniczej, budowlanej i klientów profesjonalnych) odnotowano bardzo duży wzrost sprzedaży, głównie w wyniku dwucyfrowego wzrostu w obszarze produktów dla branży rzemieślniczej i klientów profesjonalnych oraz bardzo wysokiego wzrostu sprzedaży w branży budowlanej, co było częściowo wynikiem pozytywnego efektu odbicia sprzedaży po słabszym drugim kwartale.
Sektor biznesowy Adhesive Technologies (kleje budowlane i konsumenckie oraz kleje i technologie dla przemysłu) odnotował bardzo dobry wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym na rynkach wschodzących. Znaczny wzrost sprzedaży odnotowano w Ameryce Południowej i Europie Środkowo – Wschodniej (dwucyfrowa dynamika sprzedaży) oraz w Afryce i na Bliskim Wschodzie. Na wzrost ten złożyła się głównie działalność takich obszarów, jak opakowania i towary konsumpcyjne oraz produkty dla branży rzemieślniczej, budowlanej i klientów profesjonalnych. W Azji (z wyłączeniem Japonii) wyniki sprzedaży utrzymywały się na stabilnym poziomie. Bardzo wysoka dynamika sprzedaży w Chinach nie była w stanie zrównoważyć spadków odnotowanych w innych krajach azjatyckich.
Na rynkach rozwiniętych Europy Zachodniej wyniki sprzedaży w ujęciu organicznym były zasadniczo gorsze niż w roku ubiegłym. Niższa sprzedaż była szczególnie widoczna w takich obszarach, jak przemysł motoryzacyjny i wyroby z metalu oraz przemysł elektroniczny i artykuły dla przemysłu.
WięcejSklep
"CiB. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" nr 1/2022
25.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 3/2022
35.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 2/2022
35.00 zł
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
Bilety - XI Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Chemii Gospodarczej
479.70 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
VIII Konferencja Przemysłu Chemii Budowlanej w formule wirtualnej zgromadziła ponad 70 osób
7 grudnia 2021 r. odbyła się VIII Konferencja Przemysłu Chemii Budowlanej. Wydarzenie było transmitowane...
TransLogistica Poland: ważne spotkanie dla branży TSL
3-5 listopada 2021 r. odbyła się VIII edycja Międzynarodowych Targów Transportu i Logistyki w...
Co powinien wiedzieć kierownik laboratorium XXI wieku?
VII edycja konferencji „Kierownik Laboratorium XXI wieku”, organizowana przez CE2 Centrum...
Sporo nowości na targach Taropak
Tegoroczne Targi Taropak zgromadziły w Poznaniu blisko 200 wystawców z 13 krajów. Swoją ofertę...