2013-07-30
O 5% spadła wartość akcji spółki Global Cosmed od chwili jej debiutu 10 lipca 2013 r. na warszawskiej GPW. Pieniądze pozyskane z emisji mają być przeznaczone na zwiększenie mocy produkcyjnych firmy.
Global Cosmed jest czołowym polskim producentem kosmetyków i wyrobów chemii gospodarczej w segmencie marki prywatnej. 10 lipca 2013 r. zadebiutował na GPW. Na otwarciu kurs akcji spółki wyniósł 1,8 zł. Średni dotychczasowy kurs plasował się natomiast na poziomie 1,72 zł.
Było to już drugie podejście spółki do warszawskiej giełdy. W styczniu 2013 r. nie udało się sprzedać akcji. Ostatecznie pozyskała wtedy 11,38 mln zł, czyli kilka milionów mniej niż zakładała. Te pieniądze posłużą także sfinansowaniu zwiększenia mocy produkcyjnych oraz powierzchni magazynowych.
Firma niedawno zdecydowała się bowiem na budowę automatycznej mieszalni oraz zwiększenie powierzchni magazynowej. Wszystko dlatego, że jej aktualne moce produkcyjne bywają wykorzystywane na niektórych etapach całego procesu już niemal w całości. Po realizacji inwestycji zdolności produkcyjne Global Cosmed zwiększą się dwukrotnie, a jednostkowe koszty wytworzenia spadną o ok. 5-10% .
– Rynek marki prywatnej, na którym działamy, rozwija się bardzo dynamicznie, a wszystko wskazuje na to, że tempo to utrzyma się także w najbliższych latach. Wyroby pod markami sieci handlowych są coraz częściej wybierane przez klientów, którzy cenią dobrą jakość za rozsądną cenę. Wciąż jednak mają one w Polsce o wiele mniejszy udział w rynku niż np. w Europie Zachodniej, gdzie ilościowo stanowią już nawet kilkadziesiąt procent sprzedawanych produktów chemicznych i spożywczych – mówi Ewa Wójcikowska, prezes zarządu Global Cosmed.
Udział marki prywatnej w rynku kosmetyków i chemii gospodarczej rośnie nie tylko w Polsce, ale także na rynkach zagranicznych, m.in. w Niemczech, gdzie produkty Global Cosmed cieszą się rosnącą popularnością. Spółka uzyskuje ponad 30% swoich przychodów z eksportu. Znaczące ilości swojej produkcji Global Cosmed kieruje do takich sieci, jak Biedronka, Lidl, Tesco, Aldi i Kaufland.
W 2012 r. przychody ze sprzedaży firmy wyniosły blisko 142 mln zł. Zysk operacyjny osiągnął poziom 8,1 mln zł, co było wzrostem o 31% w stosunku rocznym.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...