Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety
REKLAMA
REKLAMA

Girteka stawia na Polskę – kierunek dla spedycji i operacji transportowych

2025-10-02

Girteka, największa europejska firma transportowa, przyspiesza rozwój, a coraz większą rolę w realizacji jej planów odgrywa Polska. Na naszym rynku Girteka stawia na wzrost zaawansowanych usług spedycji drogowej i wzmocnienie efektywności swojej największej bazy transportowej w podpoznańskich Sadach.

Girteka uruchomiła oddział spedycji w Warszawie w styczniu 2025 r. Celem jest rozwój oferty poprzez efektywne i niezawodne rozwiązania brokerskie i jej rozszerzenie o dodatkowe możliwości przewozowe przy współpracy ze sprawdzonymi przewoźnikami, z Polski i Europy.

- Warszawa jest naszą bramą do wzrostu, tu budujemy silny zespół spedytorów i liderów biznesu. Wykwalifikowani eksperci w branży logistycznej i rozdrobniony rynek, z dużym udziałem wysoko wyspecjalizowanych przewoźników, to dla nas idealni partnerzy w realizacji usług brokerskich i założonych celów - mówi Angel Kalinov, dyrektor spedycji Girteki.  

Obecnie udział usług spedycyjnych w rocznych przewozach całopojazdowych (FTL) realizowanych przez Grupę Girteka wynosi poniżej 5%. Zakładanym celem jest wzrost do 25%, przy równoczesnej rozbudowie warszawskiego zespołu – zatrudnienie ma wzrosnąć z obecnych 15 do około 100 specjalistów.

Girteka planuje realizować swoje cele, koncentrując się na trzech kluczowych obszarach: poszerzaniu oferty usług, zacieśnianiu współpracy partnerskiej z przewoźnikami oraz rozwoju Portalu dla Partnerów. Rozwój usługi brokerskich ma zwiększyć możliwości operacyjne firmy, zapewniając dodatkową przepustowość w szczytach sezonu i elastyczną ładowność w ramach usług spotowych. Dostawy będą realizowane we współpracy z przewoźnikami posiadającymi różne typy naczep, od chłodni i firanek po zestawy mega do transportu ładunków ponadgabarytowych.

Priorytetem dla oddziału spedycji jest budowa zdywersyfikowanej bazy partnerów oraz umacnianie długofalowych relacji, których podstawą jest wspieranie przewoźników w optymalizacji kosztów, z zachowaniem najwyższej jakości usług. Kolejne inwestycje wiązać się więc będą z rozbudową dedykowanej platformy dla przewoźników Girteka Partners Portal, wdrożonej w 2024 r., w oparciu o automatyzację i AI. Nowe funkcjonalności mają w jeszcze większym stopniu wspierać partnerów Girteki w zarządzaniu załadunkami i dokumentacją transportową, a także zwiększać wydajność operacji. Girteka pracuje już nad kolejnymi wdrożeniami  a przykładem jest wdrożona w ostatnim czasie przyspieszająca płatności opcja QuickPay.

Baza transportowa Girteki w Sadach pod Poznaniem jest jednym z największych oraz najnowocześniejszych obiektów tego typu w sieci Girteki i całym regionie. Od momentu uruchomienia ma strategiczne znaczenie, pełniąc funkcję centrum serwisowego dla floty własnej Girteki oraz jednego z wiodących ośrodków szkoleniowych dla kierowców. Działająca tu Akademia Kierowców Girteki wyróżnia się wysoką jakością programów szkoleniowych, różnorodnością oferowanych kursów oraz dużą liczbą godzin szkoleniowych, co sprawia, że jest jedną z najlepszych w regionie.

Teraz, trzy lata po otwarciu, Girteka chce zwiększyć efektywność operacyjną bazy, koncentrując się na rozbudowie i integracji nowoczesnych systemów zarządzania.

- Naszym celem jest wzmocnienie pozycji nowoczesnej, odpornej na zakłócenia i zorientowanej na przyszłość bazy transportowej, w oparciu o integrację innowacyjnych technologii, wzmacnianie kompetencji zespołu i zrównoważone praktyki – podkreśla Dmitrij Voitkevič, dyrektor Działu Operacji Transportowych w Polsce.

Rozwijając zespół, Girteka wzmocni stanowiska techniczne związane z utrzymaniem floty, takie jak mechanicy, technicy utrzymania ruchu, wulkanizatorzy, pracownicy magazynowi, a także ślusarze, spawacze, elektrycy i lakiernicy samochodowi.

W najbliższych latach planowane jest zakończenie projektów, które mają zagwarantować długoterminową efektywność bazy transportowej. Pierwszy z nich to wdrożenie metodologii LEAN, kluczowej dla rozwoju kultury ciągłego doskonalenia. Drugi ma rozszerzyć integrację wysoko zaawansowanych narzędzi SAP, w tym SuccessFactors dla kierowców, menedżerów, HR i centrum szkoleniowego oraz DriversGo, digitalizującego cały cykl pracy kierowcy, od kandydata po przejście na emeryturę.

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


REKLAMA

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności

REKLAMA


WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)

REKLAMA


WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)

REKLAMA


WięcejSonda

Jak oceniasz Manifest Polskiej Chemii?

Zobacz wyniki

REKLAMA
REKLAMA

WięcejW obiektywie