Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Fosfan: wojna ma wpływ na sprzedaż nawozów

2022-07-05

W 2022 r. spółka Fosfan chce sprzedać 106,6 tys. ton nawozów rolniczych w kraju. W 2021 r. ta sprzedaż wyniosła 87,3 tys. ton.

W ocenie władz firmy, osiągnięcie zamierzonej sprzedaży jest możliwe do realizacji, ale w dużej mierze decydować o tym będzie sytuacja geopolityczna związana z wojną na Ukrainie. Znaczący wolumen sprzedaży Fosfanu opiera się bowiem na kliencie Saturn Eko – polskiej firmie, która jednakże nawozy oferowane przez Fosfan lokuje na rynku ukraińskim. Drugim ważnym czynnikiem decydującym o sytuacji sprzedażowej jest naturalnie zapewnienie dostępności surowców oraz ich zakup w optymalnych cenach.

Jak przypominają przedstawiciele Fosfan, w 2021 r. zaszły bardzo istotne zmiany na rynku surowców do produkcji nawozów. Stało się to m.in. z powodu pandemii oraz konsekwencji gospodarczych w postaci braków pracowników, spowolnienia realizacji zamówień oraz zmian przepisów dotyczących transportu morskiego, skutkiem czego zmniejszyła się podaż transportu morskiego i nastąpił wzrost kosztów frachtu. W wyniku tego niezwykle mocno podrożały surowce stosowane do produkcji nawozów - niektóre nawet o ponad 100%. Ceny surowców przekładają się w rezultacie na wysokie ceny nawozów.

- Istnieje obawa, iż zgodnie z prawem popytu i podaży wysokie ceny naszych produktów mogą spowodować spadek zainteresowania ich zakupem przez naszych kontrahentów, którzy będą szukać alternatyw, spróbują oszczędzać, itd. Oczywiście jak zawsze ważnym czynnikiem decydującym o sytuacji sprzedażowej nawozów jest pogoda. Wszystkie wymienione czynniki oddziałują na uczestników rynku rolnego, a tym samym na stopień realizacji naszego planu. Celem jest niwelowanie czynników negatywnych i wykorzystanie czynników pozytywnych, sprzyjających rozwojowi i zwiększeniu wolumenu sprzedaży – poinformował Fosfan.

Firma przyznaje, iż ma na uwadze rozwój w kategorii produktów typu NP. oraz magnezowo – siarczanowych. Zapowiada także podnoszenie konkurencyjności produktów poprzez realizację innowacyjnych projektów związanych z wykorzystaniem popiołów oraz bakterii w procesie produkcji nawozów. Obecnie wymieniane projekty są na etapie badawczym, ale w przyszłości mają zostać wdrożone.


Fosfannawozy

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Jak oceniasz Manifest Polskiej Chemii?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie