Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Fosfan: nowe nabrzeże dla lepszego transportu nawozów

Fot. https://fosfan.pl/pl/blog/produkt/superfosfat-prosty-2/

2015-07-10

Zakończona została inwestycja rozbudowy Nabrzeża Fosfatowego, wchodzącego w skład kompleksu Port Nad Odrą.

Port Nad Odrą, należący do szczecińskiej firmy Fosfan, specjalizuje się w przeładunkach i magazynowaniu ładunków sypkich oraz chemikaliów płynnych. Remont nabrzeża rozpoczął się pod koniec października 2014 r. Prace obejmowały remont kapitalny, polegający na budowie nowej ścianki szczelnej o głębokości 14 metrów, naprawie oczepu i montażu nowych urządzeń odbojowych.

Nabrzeże Fosfatowe zostało zmodernizowane na całej długości, tj. 246 metrów. W związku ze specyfiką działalności spółki Fosfan wykorzystywane jest przede wszystkim do celów własnych, związanych z rozładunkiem surowców przeznaczonych do produkcji nawozów oraz do eksportu już wyprodukowanych, wysyłanych drogą morską. Przebudowa nabrzeża daje możliwość pogłębienia do głębokości technicznej 7,5 metrów, co pozwoli na obsługę w Porcie Nad Odrą statków o nośności 8-10 tys. ton. Firma posiada także Nabrzeże Dalbowe, o długości 185 metrów przeznaczone do obsługi chemikaliów płynnych. Jest ono połączone z bazą zbiorników, której pojemność wynosi 10 tys. m3. Równocześnie Fosfan kończy budowę dróg i placów składowych o łącznej powierzchni 9 tys. m2.

Koszt robót (samo nabrzeże bez placów i dróg) wyniósł 3 mln zł. Razem z placami i drogami oraz kanalizacją wartość inwestycji to prawie 8 mln zł. Źródła finansowania: 75% kredyt komercyjny, pozostała kwota środki własne.

W przyszłości planowana jest budowa terminalu magazynowo – przeładunkowego chemikaliów płynnych oraz produktów naftowych klasy III, o łącznej pojemności 40 tys. m3. Wówczas możliwości magazynowe wzrosły by do 50 tys. m3, a po pogłębieniu nabrzeża firma będzie obsługiwać statki o nośności do 15 tys. ton.

Firma Fosfan jest jednym z czołowych producentów nawozów rolniczych i ogrodniczych w Polsce. Jej działalność obejmuje także profesjonalne usługi przeładunkowe oraz magazynowanie towarów. Dbając o najwyższą jakość produktów i bezpieczeństwo, firma prowadzi politykę zgodną z międzynarodowymi standardami.


logistykatransportFosfan

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie