Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Forum branży kosmetycznej i detergentowej „Zielone jest nieuniknione – nowe obowiązki czy szansa?

2022-10-04

Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego świętuje jubileusz 30-lecia. Częścią uroczystości jest odbywające się dzisiaj w Warszawie (4 października 2022 r.) forum branży kosmetycznej i detergentowej „Zielone jest nieuniknione – nowe obowiązki czy szansa?

Spotkanie dotyczy konieczności wdrożenia zmian obejmujących działania na rzecz ochrony środowiska. Temat wprawdzie nie budzi już żadnych wątpliwości, choć nadal budzi uczucie niepewności i nierzadko obawy, więc powinien być szeroko dyskutowany.

- Koniec roku 2022 i początek roku 2023 będą dla branż kosmetycznej i detergentowej czasem szczególnym, ponieważ czeka nas szereg projektów bardzo ważnych zmian legislacyjnych, do których każde przedsiębiorstwo będzie musiało szybko się dostosować. Zmiany dotyczyć będą każdego producenta wprowadzającego produkty do obrotu i z pewnością będą wiązały się z nimi dodatkowe koszty. Spójrzmy jednak na wyzwania związane ze środowiskiem i klimatem, jako na okazję do wspierania wzrostu gospodarczego Firm i jeden z wiodących elementów strategii ich rozwoju. Elementem, który z jednej strony jest wymuszany przez zmieniające się horyzontalne prawo, a z drugiej – poprzez rosnącą świadomość i oczekiwania użytkowników produktów. Kwestie środowiskowe są coraz silniejszym bodźcem decydującym o wyborach podejmowanych przez konsumentów. Segregacja odpadów, ograniczanie marnowania żywności i ograniczanie zużycia wody, to dziś najczęściej deklarowane proekologiczne zachowania. Coraz większa grupa deklaruje także poszukiwanie informacji o wpływie na środowisko produktów, które kupują. Liczni są skłonni zapłacić wyższą cenę za produkty bardziej przyjazne środowisku. Prośrodowiskowe postawy będą elementem budowania dobrego wizerunku firm i marek, trwałych przewag konkurencyjnych i potencjału eksportowego produktów branż kosmetycznej i detergentowej – tłumaczy Anna Oborska, dyrektor generalna, wiceprezes zarządu Polskiego Stowarzyszenia Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego.

Wykład inauguracyjny – nawiązujący do tytułu konferencji „Czy zielone jest nieuniknione?” wygłosiła Małgorzata Wadzińska, Stowarzyszenia.

Do udziału w charakterze prelegentów zaproszono z kolei przedstawicieli najważniejszych dla branż interesariuszy. Swój udział w konferencji potwierdzili m.in. eksperci Cosmetics Europe, A.I.S.E., FEA, IKW – Birgit Huber, John Chave, Sascha Nissen i Alain D’Haese, którzy przedstawią perspektywę europejską. Uczestnicy konferencji wysłuchają także wystąpień przedstawicieli polskich władz. Krajową perspektywę zmian legislacji przedstawią  Andrzej Kalski, reprezentujący Biuro ds. Substancji Chemicznych oraz Izabela Burzyńska z Głównego Inspektoratu Sanitarnego.

W Forum nie może zabraknąć głosu przedstawicieli biznesu – o procesach zmian, dla których głównym impulsem i inspiracją są kwestie środowiskowe, opowiadają przedstawiciele producentów, dystrybutorów surowców, retailera, a także organizacji otoczenia biznesu – Rekopol i Eko-Pak.



Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowegoroczniakonferencjeprzemysł kosmetycznyprawoprzemysł detergentowy

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejSklep

Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych

95.00 zł

“Chemia i Biznes” nr 3/2024

Nowość!Dostęp online

30.00 zł

“Chemia i Biznes” nr 2/2024

Dostęp online

20.00 zł

"Kosmetyki i Detergenty" nr 2/2024

Nowość!Dostęp online

30.00 zł

"Kosmetyki i Detergenty" nr 1/2024

Dostęp online

30.00 zł

Bilety - XIII Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Chemii Gospodarczej

Nowość!

553.50 zł

Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych

78.00 zł

Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania

Nowość!

108.00 zł

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Jak oceniasz obowiązek wprowadzenia sprawozdawczości ESG?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie