2023-06-30
Firma handlowa Foodcom poszerza swoje portfolio o kolejne produkty z branży chemicznej.
Sektor chemiczny jest jednym z czterech kluczowych obszarów działalności spółki Foodcom, która swoją obecność na rynku rozpoczynała od transakcji w branży mleczarskiej i roślinnej. Na przestrzeni lat asortyment powiększał się o dodatki do żywności, witaminy czy pasze. Z kolei pierwsze półrocze 2023 roku to dla spółki dynamiczny rozwój także w sektorze FMCG. Teraz do listy oferty handlowej firmy dołączają surowce chemiczne stosowane m.in. w produkcji farb, powłok, tuszów czy środków czyszczących.
- Dzięki doświadczeniu w branży handlu oraz gruntownej znajomości rynku chemicznego jesteśmy w stanie skutecznie reagować na zmieniające się na nim trendy i oczekiwania klientów, których liczba zapytań o surowce z tej branży stale rośnie. Powiększanie portfolio oraz wyznaczanie nowych kierunków ekspansji jest więc naturalnym krokiem w stronę rozwoju naszej firmy i poszerzaniu jej zasięgu, zarówno w kontekście oferty, jak i rynków zagranicznych – mówi Łukasz Klażyński, partner w firmie handlowej Foodcom.
Ostatnia dekada pokazuje, że branża chemiczna jest jednym z najszybciej rozwijających się obszarów polskiego rynku. Średnioroczna dynamika wzrostu sprzedaży sektora chemicznego w latach 2009-2021 wyniosła 4,9% - wynika z danych GUS. W 2021 roku sprzedaż przemysłu chemicznego osiągnęła wartość 341,3 mld zł, co stanowi 16,9% sprzedanej produkcji przemysłu ogółem w kraju (w porównaniu do 2020 roku oznacza to wzrost o około 39%).
W podziale na kluczowe segmenty tego rynku, do wyrobów o najwyższej wartości produkcji sprzedanej należą wyroby z gumy i tworzyw sztucznych (125,6 mld zł), paliwa i produkty rafinacji ropy naftowej (69,2 mld zł), chemikalia i wyroby chemiczne (54,2 mld zł), wyroby farmaceutyczne (27,5 mld zł).
- Wiele gałęzi przemysłu nie funkcjonowałoby, gdyby nie surowce i półprodukty dostarczane przez przemysł chemiczny. Wyroby chemiczne są bazą dla produktów znajdujących zastosowanie zarówno w innych gałęziach gospodarki tj. produkcja żywności, przemysł motoryzacyjny, elektroniczny, budownictwo, jak i w codziennym życiu - farmaceutyki, detergenty, farby – dodaje Łukasz Klażyński.
Istotną funkcję w sektorze chemicznym w Polsce odgrywa także handel międzynarodowy. W dużej mierze, przemysł ten zależy od importu surowców i półproduktów, które są przetwarzane i zużywane w kraju lub eksportowane za granicę. W 2021 roku saldo handlowe przetwórstwa chemicznego wzrosło o 4,9 mld zł, w porównaniu do wcześniejszego roku. Głównym towarem eksportowym z obszarów przetwórstwa chemicznego i chemii masowej były wyroby z tworzyw sztucznych (nadwyżka w ich eksporcie w stosunku do importu wyniosła 14,9 mld zł, co stanowi wzrost o 3,7 mld zł). Trzy główne kierunki eksportowe w 2021 roku stanowiły Niemcy, Czechy oraz Francja, natomiast importowe - Niemcy, Belgia oraz Holandia.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2024
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2024
30.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Legislacja, trendy i surowce: X edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej
3 grudnia 2024 r. odbyła się w Warszawie 10. edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej. W...
Marki własne w Kielcach
6 i 7 listopada br. do Targów Kielce na Targi Marek Własnych przyjechali przedstawiciele sektora marek...
Targi Packaging Innovations stałym punktem w branży opakowaniowej
W dniach 9-10 października br. w EXPO Kraków, odbyła się 16. edycja Międzynarodowych Targów...
Targi Warsaw Pack ważne dla sektora opakowań
Warsaw Pack to wydarzenie, gdzie liderzy branży prezentują najnowsze technologie pakowania i...