Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Firma Clariant stoi w obliczu wielkich zmian

2018-09-19

Fundamentalne zmiany w odniesieniu do swojej przyszłości biznesowej zapowiedział szwajcarski koncern Clariant. Celem jest jeszcze specjalizacja w ściśle określonych obszarach produkcyjnych, ale jednocześnie pozbycie się najbardziej rozpoznawanej części swego biznesu.

Aktualnie Clariant operuje w czterech segmentach rynkowych: powłoki i tworzywa sztuczne

– odpowiedzialne za 42% łącznej sprzedaży w 2017 r., wynoszącej 6,37 mld franków szwajcarskich; chemikalia kosmetyczne – 24,7%; zasoby naturalne – 21,3%; kataliza – 12%. Teraz jednak przystępuje Clariant do znaczących przeobrażeń własnej struktury organizacyjnej.

W pierwszej kolejności koncern zawiązuje porozumienie z firmą SABIC z Arabii Saudyjskiej, jednym z największym producentów tworzyw sztucznych na świecie. Na mocy tego porozumienia dział biznesowy powłok i tworzyw sztucznych Clarianta zostanie wydzielony z jego struktury i wraz z częścią SABIC Specialities utworzy podmiot o nazwie High Performance Materials. Operacja ta zrealizowana ma być do 2021 r. W ten sposób Clariant dokona dezinwestycji aktywów odpowiadających m.in. za produkcję kolorowych koncentratów barwiących, które były jednym z filarów działalności tej spółki. W tłumaczeniu własnej decyzji władze Clarianta powołują się na chęć skoncentrowania się na produkcji o wiele bardziej zaawansowanych i specjalistycznych rozwiązań produktowych niż jest to w przypadku dodatków do tworzyw sztucznych.

Pozostałe aktywa składające się na dział biznesowy powłok i tworzyw, czyli produkcja standardowych koncentratów barwiących oraz pigmentów ma zostać do 2020 r. sprzedana. W ten sposób nowy Clairiant będzie chciał dążyć do maksymalnej poprawy marż w zakresie produktów do pielęgnacji ciała oraz katalizy i zasobów naturalnych. Ponadto liczy Clariant na to, że dzięki partnerstwu z koncernem SABIC i wynikającym z tego synergiom, podmiot o nazwie High Performance Materials uzyska liczne przewagi technologiczne, które zapewnią mu podstawę dla przyspieszonego i rentownego wzrostu. W efekcie sprzedaż odnosząca się do wydzielanej części biznesu miałaby wzrosnąć zgodnie z życzeniami Clarianta o 25% do 2021 r.

W konsekwencji wdrażanych zmian Clariant ma nadzieję, że dział biznesowy odpowiedzialny za chemikalia kosmetyczne będzie po 2021 r. rósł szybciej niż średnie tempo wzrostu dla tego rynku. Wzrost ten ma być rezultatem bardziej innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań, które odpowiadają rosnącemu zapotrzebowaniu rynku na produkty o charakterystyce „naturalnych” i „odnawialnych”.

W odniesieniu do obszaru biznesowego odpowiedzialnego za katalizę cele Clarianta przewidują także uzyskanie dynamiki przewyższającej średnią rynkową, co ma nastąpić poprzez czerpanie korzyści z uzyskiwanych partnerstw licencyjnych na katalizatory.


tworzywa sztuczneSABICClariantkoncentraty barwiące

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejSklep

“Chemia i Biznes” nr 4/2021

Nowość!Dostęp online

35.00 zł

"CiB. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" nr 3/2021

Nowość!Dostęp online

25.00 zł

"CiB. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" nr 2/2021

Dostęp online

25.00 zł

Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych

Nowość!

95.00 zł

Wpis zaawansowany w Katalogu Firm

Nowość!Dostęp online

861.00 zł

Artykuł sponsorowany

Nowość!Dostęp online

2,460.00 zł

Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków

Nowość!

94.00 zł

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności





WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)





WięcejSonda

Czy Twoja firma zmaga się z podwyżkami cen surowców?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie