2016-02-15
15 lutego 1991 r. powstała spółka Atlas. Dzisiaj jest liderem polskiego przemysłu chemii budowlanej.
Działalność Atlasa, założonego przez Grzegorza Grzelaka, Andrzeja Walczaka i Stanisława Ciupińskiego, rozpoczęła się od produkcji kleju od glazury. Przez ćwierć wieku spółka przeszła drogę od trzyosobowej firmy zajmującej się drobnymi pracami wykończeniowymi do lidera rynku chemii budowlanej.
- Historia marki jest jednocześnie historią polskiej przedsiębiorczości rozkwitającej po 1989 r. w realiach początkującej gospodarki wolnorynkowej. Dzisiaj wolność gospodarcza znaczy co innego niż wtedy, gdy my zaczynaliśmy biznes. Wtedy wolnością była możliwość kupienia waluty, podróżowania, czytania tego, co się chce. Wolnością była też możliwość pozostania tam, gdzie się jest – opowiada Andrzej Walczak, współzałożyciel firmy.
Przełomowe dla Atlasa zdarzenie miało miejsce trzy lata po rozpoczęciu działalności. Planujący otwarcie salonu z glazurą w Łodzi obcokrajowiec, oprócz płytek dostarczył na plac budowy dwie palety zachodniego kleju do glazury. W Polsce, w której wówczas płytki klejono na tradycyjną zaprawę z piasku i cementu, była to zupełna nowość.
- Tajemniczy, konieczny w mieszance piasku i cementu chemiczny składnik zaprawy klejowej został zidentyfikowany przez Piotra Klemma, profesora Politechniki Łódzkiej. Po trzech miesiącach prac laboratoryjnych receptura na polski klej do glazury była gotowa.
Pożyczona od jednego z klientów betoniarka i sklepowa waga do odmierzania ilości składników pracowały na pełnych obrotach w garażu, w którym rozpoczęła się produkcja spółki ATLAS. Dobremu pomysłowi, pasji i wierze w sukces przyszła w sukurs tendencja rynkowa. W Polsce zaczęła się moda na okładziny ceramiczne. Dość szybko niezbędne stało się wynajęcie hali produkcyjnej, pożyczona betoniarka została spłacona, a wagę wstawiono do atlasowego muzeum, gdzie jest dziś jednym z najważniejszych eksponatów – informują założyciele firmy.
Obecnie Grupa Atlas w ponad 20 fabrykach i trzech kopalniach zatrudnia niemal trzy tysiące osób. W jej skład wchodzą przede wszystkim producenci materiałów budowlano-remontowych, którzy w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej współtworzą pozycję lidera rynkowego, oferującego szeroki asortyment materiałów chemii budowlanej.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 5/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 3/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
PCI Days – trzy dni współpracy, inspirujących spotkań i wyznaczania nowych standardów w branży
VI edycja Targów Pharma & Cosmetic Industry Trade Fair odbyła się w dniach 11-13 czerwca 2025...
Konferencja Przemysłu Kosmetycznego – bardzo duży sukces inauguracyjnej odsłony
28 maja br. odbyła się pierwsza edycja Międzynarodowej Konferencji Przemysłu Kosmetycznego. Organizatorem...
Konferencja Przemysłu Detergentowego: trendy, legislacja, surowce – moc wiedzy w jednym miejscu
27 maja br. odbyła się 14. edycja Międzynarodowej Konferencji Przemysłu Detergentowego. Wydarzenie...
Targi in-cosmetics Global areną kosmetycznych nowości
Targi in-cosmetics Global 2025, które odbyły się w dniach 8–10 kwietnia w Amsterdamie,...