2018-09-26 / Autor: Dominik Wójcicki
Koncern Evonik coraz mocniej stawia na obsługę przemysłu kosmetycznego i detergentowego, ustanawiając w tym celu w ramach własnej struktury nową jednostkę biznesową o nazwie Care Solutions Business.
W 2017 r. przychody Evonika rozłożone były na następujące segmenty operacyjne: Resource Efficiency – 38% wartości przychodów, Nutrition&Care – 31%, Performance Materials – 26%, Services – 5%. Teraz spółka tworzy nową jednostkę biznesową, która będzie odpowiedzialna za dostarczanie rozwiązań surowcowych wyłącznie dla przemysłu kosmetycznego i detergentowego. Jej ofertę uzupełniać będą rozwiązania z dziedziny oleochemii. Dotychczas branża kosmetyczna i detergentowa znajdowała się w obszarze działań dwóch oddzielnych linii biznesowych Personal Care and Household Care, wchodzących w skład segmentu Nutrition&Care. Teraz te dwie linie biznesowe zostały połączone i stanowić będą podstawę segmentu Nutrition&Care. W nowej konfiguracji swoje działanie rozpoczną z początkiem 2019 r.
- Chcemy pozycjonować się jako wiodący dostawca innowacyjnych rozwiązań na rynku produktów do pielęgnacji osobistej. Utworzenie nowej jednostki stanowi logiczny krok rozwoju dla naszej firmy, specjalizującej się w opracowywaniu chemii specjalistycznej i wdrażającej strategię dla rozwoju systemów służących utrzymaniu zdrowia i pielęgnacji osobistej – stwierdził Hans-Josef Ritzert, członek zarządu Evonika.
Nowa jednostka zatrudniać będzie ok. 1250 osób i wypracowywać przychody ze sprzedaży na poziomie ok. 900 mln euro.
- W przeszłości pracowaliśmy dla naszych klientów równolegle z poziomu dwóch uzupełniających się linii biznesowych. Reorganizacja oznacza, że nasi klienci mogą oczekiwać bardziej innowacyjnych produktów, krótszych procesów decyzyjnych i znacznie bliższych relacji. Utworzenie połączonego biznesu zapewnia, że wspólna wiedza, zasoby, technologie i surowce znajdą się pod jednym dachem. Będą to surowce kosmetyczne, aktywne składniki, środki czyszczące, bazowe składniki i aplikacje techniczne. Łącznie pięć linii produktów będzie obsługiwać następujące rynki: pielęgnacja włosów i skóry, kosmetyki do opalania, produkty pod prysznic, kosmetyki kolorowe, produkty do pielęgnacji tkanin, dezodoranty, płynne środki piorące, przemysłowe i instytucjonalne środki czyszczące - komentuje Tammo Boinowitz, szef działu Care Solutions Business.
Trzy z pięciu linii produktowych będzie zarządzanych ze Stanów Zjednoczonych. Zakłady produkcyjne jednostki Care Solutions Business ulokowane będą w Essen, Duisburgu i Steinau w Niemczech; Mapleton, Janesville/Milton, Reserve i Hopewell w USA, w Americanie w Brazylii; w Szanghaju w Chinach oraz Bekasi Timur w Indonezji.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2024
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2024
30.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Legislacja, trendy i surowce: X edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej
3 grudnia 2024 r. odbyła się w Warszawie 10. edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej. W...
Marki własne w Kielcach
6 i 7 listopada br. do Targów Kielce na Targi Marek Własnych przyjechali przedstawiciele sektora marek...
Targi Packaging Innovations stałym punktem w branży opakowaniowej
W dniach 9-10 października br. w EXPO Kraków, odbyła się 16. edycja Międzynarodowych Targów...
Targi Warsaw Pack ważne dla sektora opakowań
Warsaw Pack to wydarzenie, gdzie liderzy branży prezentują najnowsze technologie pakowania i...