2023-06-02
Niemiecki koncern Evonik przedstawił strukturę swojej sprzedaży w ujęciu geograficznym. Jedna z największych chemicznych firm świata w 2022 r. ze sprzedaży w Europie, na Bliskim Wschodzi i w Afryce uzyskała 9,4 mld euro, ze sprzedaży w Ameryce Północnej – 4,4 mld euro, w Azji – 3,8 mld euro, zaś w Ameryce Południowej – 900 mln euro. Poza macierzystymi Niemcami Evonik wygenerował 84% sprzedaży.
Sprzedaż w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce (region EMEA) była o 27% wyższa niż w roku 2021. W Niemczech natomiast sprzedaż wyniosła 2,904 mld euro, co oznacza wzrost o 18% rok do roku. Wszystkie dywizje w regionie EMEA odnotowały wzrost, zwłaszcza dywizje Technology & Infrastructure oraz Performance Materials. Łącznie region ten odpowiadał za 51% sprzedaży Grupy Evonik. Nakłady inwestycyjne wyniosły tutaj 569 mln euro, czyli poniżej poziomu z roku 2021, gdy to sięgnęły 713 mln euro.
W Wesseling w Niemczech zakończono budowę zakładu produkcyjnego metylomerkapto-propionaldehydu (MMP), prekursora do produkcji metioniny, w celu wzmocnienia zintegrowanej produkcji metioniny z zakładem w Antwerpii. W zakładzie w Marl (Niemcy) ukończono kompleks produkcyjny specjalnego poliamidu 12 oraz dwie elektrownie z turbiną gazową i parową. W tym miejscu wzniesiono również innowacyjne centrum do opracowywania i testowania wysokowydajnych polimerów oraz rozbudowano moce produkcyjne katalizatorów HPPO. W Austrii Evonik obecnie inwestuje w budowę zakładu produkcyjnego membran SEPURAN® do separacji gazów. Z kolei na Słowacji Inwestycja obejmowała budowę zakładu produkcji ramnolipidów na bazie cukru, a więc w pełni biodegradowalnych.
W Ameryce Północnej sprzedaż Evonika w roku 2022 wzrosła o 26%, głównie dzięki znacznemu wzrostowi w działach Smart Materials, Nutrition & Care oraz Specialty Additives. Region ten odpowiadał za 24% sprzedaży grupy. Nakłady inwestycyjne wyniosły tutaj 203 mln euro, czyli znacznie więcej niż poziom 138 mln euro z roku 2021. W Mobile (USA) zbudowano zakład produkcyjny merkaptanu metylu, umożliwiający wsteczną integrację produkcji metioniny analogicznie do zakładów produkcyjnych w Antwerpii i Singapurze.
Z kolei w Ameryce Południowej sprzedaż Evonika wzrosła o 39% do poziomu 952 milionów euro, a region ten odpowiadał za 5% sprzedaży koncernu. Silny wzrost w tym regionie pochodził głównie z dywizji Nutrition & Care.
W regionie Azji i Pacyfiku sprzedaż wzrosła o 11% do 3 784 mln euro. Najsilniejszym motorem wzrostu w tym regionie był dział Smart Materials, który odpowiadał za 20% sprzedaży Evonika. Nakłady inwestycyjne wyniosły 75 mln euro, czyli powyżej poziomu 65 mln euro z poprzedniego roku.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 1/2025
20.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2024
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2024
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
Bilety - XIV Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Detergentowego
639.60 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Legislacja, trendy i surowce: X edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej
3 grudnia 2024 r. odbyła się w Warszawie 10. edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej. W...
Marki własne w Kielcach
6 i 7 listopada br. do Targów Kielce na Targi Marek Własnych przyjechali przedstawiciele sektora marek...
Targi Packaging Innovations stałym punktem w branży opakowaniowej
W dniach 9-10 października br. w EXPO Kraków, odbyła się 16. edycja Międzynarodowych Targów...
Targi Warsaw Pack ważne dla sektora opakowań
Warsaw Pack to wydarzenie, gdzie liderzy branży prezentują najnowsze technologie pakowania i...