2022-10-03
Koncern Evonik przedstawił wpływ innowacji na własne wyniki finansowe. Firma poinformowała, że w 2021 r. innowacje wygenerowały ponad 500 mln euro dodatkowej sprzedaży w porównaniu z 2015 r., głównie dzięki zrównoważonym rozwiązaniom w zakresie zdrowia, kosmetyków i membran.
- Innowacje odgrywają kluczową rolę w konsekwentnym dostosowywaniu Evonik do zrównoważonego rozwoju. Są one również ważne dla wykorzystania trwałego wzrostu. W 2021 r. obszary wzrostu innowacji Evonik wygenerowały ponad 500 mln euro dodatkowej sprzedaży w porównaniu z 2015 r., na przykład dzięki zrównoważonym rozwiązaniom w zakresie zdrowia, kosmetyków i membran. Był to wzrost o dobre 40% w porównaniu z wcześniejszym rokiem. Szczególnie skuteczne okazały się technologie umożliwiające transport medycznych składników aktywnych w organizmie, na przykład nanocząsteczki lipidowe do szczepionek opartych na mRNA. Nasze zdolności innowacyjne są kluczowym czynnikiem w wykorzystywaniu rentownego i zasobooszczędnego wzrostu. Dobry rozwój naszych obszarów innowacyjności jest tego wyraźnym dowodem. Nasze badania się opłacają: innowacje dają nam dostęp do nowych biznesów. Do 2025 r. Evonik zamierza wygenerować dodatkową sprzedaż w wysokości ponad 1 miliarda euro dzięki innowacjom. Jestem głęboko przekonany, że osiągniemy ten cel - komentuje Harald Schwager, wiceprezes zarządu Evonik, odpowiedzialny za innowacje.
Jak dodaje, zmiany klimatyczne, wzrost populacji i niepewność geopolityczna stawiają ludzkość przed nowymi, a w niektórych przypadkach bezprecedensowymi wyzwaniami. Dlatego też Evonik przekształcił swoją jednostkę biznesowaą Creavis w strategiczną jednostkę innowacji i inkubator przedsiębiorczości. Opracowuje ona innowacje dotyczące kluczowych zagadnień przyszłości: gospodarki wodorowej i obiegu zamkniętego, wydajnego i przyjaznego dla środowiska rolnictwa oraz modeli biznesowych opartych na wiedzy i danych.
Wydatki na badania i rozwój firmy Evonik wyniosły w 2021 r. 464 mln euro. Większość tej sumy została przeznaczona na badania w działach produkcji chemicznej, a mniejsza kwota jest przekazywana firmie Creavis. W stosunku do sprzedaży wskaźnik R&D wyniósł ponad 3% w 2021 roku. Na całym świecie Grupa Evonik zatrudnia około 2,6 tys. osób w działach R&D.
W maju firma ogłosiła, że do 2030 r. zainwestuje ponad 3 miliardy euro w rozwiązania nowej generacji, czyli produkty o wyjątkowych korzyściach w zakresie zrównoważonego rozwoju. Celem jest, aby stanowiły one ponad 50% sprzedaży koncernu. W tym samym okresie kolejne 700 mln euro zostanie zainwestowanych w technologie nowej generacji, tj. ciągły rozwój procesów produkcyjnych i infrastruktury w celu uniknięcia emisji CO2.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...