2018-11-06
Według Euromonitor International w 2017 r. rynek dezodorantów w Europie Zachodniej osiągnął wartość 4,6 mld dolarów i stosunkowo powolny wzrost ze względu na swoją dojrzałość. Sprzedaż w latach 2012-2017 była statyczna pod względem generowanej wartości. Pozostaje Europa Zachodnia trzecim największym rynkiem dezodorantów na świecie, po Azji i Ameryce Płn.
Wciąż to dezodoranty w aerozolu pozostają najpopularniejszym rodzajem produktów z omawianej grupy, choć stopniowo tracą na znaczeniu. Dezodoranty w kulce są z kolei częściej wybieranym rozwiązaniem na mniejszych rynkach. Coraz częściej okazuje się, że konsumenci poszukują tzw. „czystszych” list, jeśli chodzi o skład produktowy. Kluczowy staje się dla nich brak w składzie takich składników jak glin oraz alkohol. Dodatkowo z roku na rok zauważa się rosnącą popularność różnych formatów dezodorantów, różniącą się w zależności od regionu, a nawet kraju. Przykładowo spraye są mniej popularne na rynkach skandynawskich, gdzie konsumenci preferują wersję dezodorantów w kulce.
Jeśli chodzi o producentów, to wciąż firmy Unilever i Beiersdorf wiodą w branży prym. Udziały procentowe obu tych firm rosną z roku na rok, m.in. ze względu na innowacje produktowe i poszerzanie oferty. Wśród wprowadzanych innowacji, często występujących w całkowicie nowych formatach produktów, spotykamy np. dezodoranty w postaci stałej, w sztyfcie, kremie (m.in. francuskiej marki Lamazuna), które jednocześnie są produktami naturalnymi i/lub organicznymi, a nawet wegańskimi i „wolnymi” od roszczeń m.in. cruelty free (ang. People for the Ethical Treatment of Animals, PETA). Chodzi tutaj o produkty, które nie są testowane na zwierzętach.
Zauważa się również dążenie do zmiany tradycyjnych kanałów sprzedaży na bardziej wyszukane. Przykładowo hiper- i supermarkety tracą swoją dominującą rolę w tym względzie.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 5/2024
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 3/2024
30.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Targi Packaging Innovations stałym punktem w branży opakowaniowej
W dniach 9-10 października br. w EXPO Kraków, odbyła się 16. edycja Międzynarodowych Targów...
Targi Warsaw Pack ważne dla sektora opakowań
Warsaw Pack to wydarzenie, gdzie liderzy branży prezentują najnowsze technologie pakowania i...
Workshops&Networking PIPC „Cyfrowa i Bezpieczna Chemia” – podsumowanie II edycji
19-20 września 2024 r. w Hotelu Novotel City West w Krakowie odbyło się wydarzenie Polskiej Izby Przemysłu...
Wpływ zmian legislacyjnych na strategię rozwoju produktu
W Warszawie odbyła się konferencja „Wpływ zmian legislacyjnych na strategię rozwoju produktu – o...