2018-09-10
Według agencji MarketsandMarkets INC, globalny rynek środków aromatyzujących wzrośnie z 2,27 miliardów w 2018 r. do 2,83 mld dolarów w 2023 r.
Globalny rynek środków aromatyzujących (aromatów) kierowanych do branży artykułów higieny osobistej uwzględnia zarówno związki syntetyczne, jak i naturalne. Aromaty mogą być stosowane w produkcji czystych kompozycji zapachowych oraz kosmetyków. Oczekuje się, że rosnące zapotrzebowanie na produkty do higieny osobistej, w połączeniu ze zmianą stylu życia oraz nowymi preferencjami konsumentów, będą sukcesywnie napędzać wzrost rynku środków aromatyzujących.
W zależności od rodzaju aromatu prognozuje się, że pod względem generowanych przychodów segment środków syntetycznych będzie wzrastał najdynamiczniej (CAGR na poziomie ponad 5% do 2023). Aromaty syntetyczne są związkami wytwarzanymi w wyniku reakcji chemicznych. Są syntetyzowane przy użyciu sztucznych substancji chemicznych pochodzących przede wszystkim ze smoły węglowej oraz ropy naftowej. Tym samym środki syntetyczne są mniej kosztowne, a także spójne pod względem jakości i ceny, co stanowi przeciwieństwo składników naturalnych. Z tego względu składniki syntetyczne są najszybciej wzrastająca kategorią w branży środków aromatyzujących.
Opierając analizę o możliwości aplikacyjne aromatów zauważono, że w skali świata segment związany z czystymi kompozycjami zapachowymi będzie dominował na rynku. „Czyste kompozycje zapachowe” to termin używany dla produktów/esencji zapachowych rozcieńczonych alkoholem, jednocześnie zawierających wyjątkowo wysokie stężenie składników aromatyzujących. Jego zastosowanie to głównie perfumy, wody kolońskie, mgiełki do ciała oraz dezodoranty. Środki aromatyzujące są kluczowymi składnikami w czystych kompozycjach zapachowych. Rosnące zapotrzebowanie właśnie na perfumy; wody perfumowane, toaletowe, kolońskie; dezodoranty; mgiełki do ciała; perfumowane żele pod prysznic znacząco zwiększyć ma zapotrzebowanie na środki aromatyzujące w czystych kompozycjach zapachowych.
Prognozy wskazują, że Europa utrzyma pozycję lidera na globalnym rynku środków aromatyzujących. Tutaj swoje siedziby posiadają też wiodący producenci.
Kluczowymi graczami na globalnym rynku środków aromatyzujących są m.in. Givaudan SA (Szwajcaria); Firmenich SA (Szwajcaria); International Flavours & Fragrances Inc. (Stany Zjednoczone); Symrise (Niemcy); Takasago International Corporation (Japonia); Sensient Technologies Corporation (Stany Zjednoczone); MANE Flavor & Fragrance Manufacturer (Francja); Robertet (Francja); T. Hasegawa Co., Ltd. (Japonia) oraz Frutarom (Izrael).
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...