2011-09-07
Grupa Ergis zanotowała w I półroczu 2011 roku wzrost sprzedaży o ponad 9%, do 313 mln zł. Pomimo utrzymujących się negatywnych czynników rynkowych, jak między innymi wysokie ceny surowców, Grupa konsekwentnie wypracowuje zyski na wszystkich poziomach. Zysk operacyjny w tym okresie wyniósł ok. 8 mln zł, a zysk netto: 4,6 mln zł.
Sprzedaż na rynku polskim w I półroczu 2011 wzrosła do 151,15 mln zł, czyli o 7,8%, w stosunku do uzyskanej w tym samym okresie 2010 roku. Z kolei sprzedaż zagraniczna Grupy wzrosła w tym okresie do 161,92 mln zł, czyli o 10,6%.
Wzrost przychodów ze sprzedaży w I połowie 2011 roku w znaczącym stopniu wynika z wzrostu cen sprzedawanych wyrobów. Wzrost wolumenu sprzedaży zanotowano w grupach wyrobów folie miękkie (6,8%) oraz taśmy PET (o 6,8%). Wolumen sprzedaży w pozostałych grupach asortymentowych (poza wyrobami wytłaczanymi) pozostaje na podobnym poziomie jak w I połowie 2010 roku.
Na wynik finansowy Grupy za I półrocze 2011 roku negatywny wpływ miał wysoki poziom cen wszystkich surowców strategicznych. Pomimo bardzo wymagających warunków rynkowych, Grupa wypracowała dodatni wynik finansowy na wszystkich poziomach.
- Sektor opakowań PET realizuje marże na poziomie, który nas nie satysfakcjonuje, jednak wzrost sprzedaży wskazuje, że mimo trudnych warunków rynkowych, Grupa umacnia swoją pozycję. Segmenty wyrobów opakowań przemysłowych oraz folii izolacyjnych rozwijają się dynamicznie i to one powinny stanowić w najbliższym czasie podstawowe wektory wzrostu. Jednocześnie Grupa nie ustaje w wysiłkach przywrócenia rentowności sektora folii twardych do pakowania żywności– powiedział Tadeusz Nowicki, prezes zarządu Ergis-Eurofilms.
Grupa obecnie realizuje lub planuje realizację następujących inwestycji:
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...