2011-02-25
Wyniki za IV kwartał potwierdziły tendencje wzrostową obserwowaną w całym 2010 roku. W porównaniu z 2009 rokiem, Grupa Kapitałowa ERG SA odnotowała ponad 20% wzrost przychodów ze sprzedaży produktów. ERG skutecznie umacniał swoją rynkowa pozycję, poszerzając grupy odbiorców ze strategicznych dla spółki obszarów. Spółka odnotowała także wzrost zysku netto.
- To dobre wyniki, które są solidną podstawą do dalszego rozwoju. Warto też zauważyć, że na wyniki ubiegłoroczne nie miał jeszcze wpływu fakt podpisania przedwstępnej umowy nabycia akcji spółki Fol-Plast SA – podkreśla Maciej Błasiak, prezes ERG SA.
Tymczasem dzięki tej transakcji przychody Grupy Kapitałowej ERG w ciągu najbliższych 2-3 lat powinny wzrosnąć w granicach 30 mln złotych rocznie, a moce produkcyjne o ok 60%. Pierwsze efekty współpracy pomiędzy firmami powinny być widoczne w wynikach za pierwsze półrocze 2011 roku. - Zakup spółki FOL-Plast z Czeladzi wprowadza ERG SA w atrakcyjne nisze rynkowe, w których nie była dotychczas obecna – wyjaśnia prezes Błasiak.
Spółka ERG S.A. konsekwentnie umacnia swoją pozycję na rynku producentów wyrobów foliowych. Po IV kwartałach 2010 roku porównaniu z analogicznym okresem 2009 roku, ERG SA odnotowała wzrost przychodów ze sprzedaży produktów z 42 mln w 2009 roku do 52 mln złotych.
- Mimo dużego, bo kilkudziesięcioprocentowego wzrostu cen surowców wykorzystywanych w naszej produkcji, a przez to nasilenia się walki konkurencyjnej, nie tylko utrzymaliśmy poziom sprzedaży, ale i skutecznie go zwiększyliśmy – podkreśla Maciej Błasiak. – Co prawda marże w całym 2010 roku niebyły na satysfakcjonującym poziomie, ale zrekompensowaliśmy to zwiększaniem udziału w rynku i umacnianiem naszej pozycji – dodaje.
Dotyczy to zarówno branży budowlanej, motoryzacyjnej jak i spożywczej. Bardzo dobre wyniki odnotowano w foliach wielowarstwowych, foliach termokurczliwych i foliach moletowanych. Na dobrym poziomie utrzymuje się poziom zamówień na wyroby wtryskowe, szczególnie obudowy do akumulatorów samochodowych.
Osiągnięcie dzisiejszej pozycji na rynku nie byłoby możliwe, gdyby nie zrealizowany w latach 2007 – 2009 program restrukturyzacji produkcji i rozwijania nowych rynków sprzedaży.
- Program nie był łatwy, wymagał zaangażowania całej załogi, przyniósł jednak oczekiwane efekty, dzięki którym spółka teraz może się dynamicznie rozwijać. W wyniku tych działań mamy dziś bardzo dobrą sytuacje finansową i rynkową. Jesteśmy solidnym, wiarygodnym partnerem handlowym i firmą liczącą się w branży - dodaje Błasiak.
Zgodnie z przyjętą na lata 2009-2011 strategią, spółka ERG konsekwentnie rozszerza asortyment oferowanych wyrobów, a także poszukuje ciekawych nisz rynkowych i rozwija w nich swoją działalność. Rozwój produktów, wprowadzanie nowych technologii, inwestycje w nowe instalacje i obszary rynku powinny w konsekwencji przełożyć się na dalsze zwiększenie rentowności sprzedaży.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...