2012-02-01
Epicor Software Corporation przeprowadził badanie dotyczące świadomości firm w zakresie technik pomiaru emisji gazów. Jak pokazują wyniki sondażu, aż 80% przebadanych przedsiębiorstw nie monitoruje własnej produkcji śladu węglowego, a 85% z nich nie potrafi określić ilości CO2 wykorzystanej w ciągu ostatniego półrocza.
Przykład światowych gospodarek pokazuje wzrost znaczenia inicjatyw z obszaru carbon accounting. Nowe przepisy względem ustawodawstwa podatkowego w zakresie obowiązku pomiarów emisji CO2 zostały już wprowadzone w Australii, a wkrótce będą także obowiązywały na terenie USA. Mimo to z badania firmy Epicor zrealizowanego wśród blisko 1000 firm z branży produkcyjnej z całego świata, wynika, że przedsiębiorstwa nie potrafią skutecznie wdrażać nowych przepisów. Trzy czwarte ankietowanych firm nie potrafi określić, czy ich działalność podlega raportowaniu emisji, a 58% w ogóle nie rozumie terminu związanego z pomiarem emisji CO2 - carbon accounting.
— Niepokojącym faktem jest tak niska świadomość firm w zakresie raportowania emisji. Nasze badanie ukazuje potrzebę edukowania przedsiębiorstw na temat zagadnień związanych z procesami raportowania emisji i metodami zarządzania energią. Wkrótce nowe systemy handlu emisjami sprawią, że firmy będą musiały lepiej zrozumieć, jak pomiar emisji wpływa na ich wyniki finansowe.— mówi Chris Purcell, Product Marketing Manager w Epicor. - Szybka reakcja, odpowiedni moment rozpoczęcia prac i zmian wewnątrz tego obszaru biznesowego to także sposób na budowanie własnej konkurencyjności – dodaje Purcell.
— Dbałość o środowisko i obniżanie kosztów operacyjnych nie muszą się wzajemnie wykluczać — twierdzi Purcell. — Zachęcamy wszystkie firmy do zrewidowania priorytetów społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) i przyznania wyższego priorytetu programom ekologicznym. Wczesniejsze przygotowanie firm pomoże uniknąć potencjalnych kar za naruszanie przepisów, a jednocześnie uzyskać strategiczne korzyści, takie jak zmniejszenie kosztów operacyjnych i zdobycie nowych źródeł przychodów.
Sondaż został zrealizowany przez Epicor na przełomie sierpnia i września 2011 r. Miał on na celu zbadanie zdolności i skłonności firm do identyfikowania emisji gazów cieplarnianych; ustalenie techniki pomiaru emisji; określenie, w jakim stopniu firmy muszą spełnić nie tylko prawne wymagania w zakresie zrównoważonego rozwoju, ale również oczekiwania swoich partnerów i klientów. Większość respondentów (48%) stanowiły organizacje z branży wytwórczej. Respondentami były przede wszystkim organizacje zatrudniające od 100 do 1000 pracowników (42%).
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...