Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Ekologiczne i naturalne produkty do mycia naczyń zdobywają rynek

2020-01-16  / Autor: Grażyna Skupińska

Europa ma blisko 30% udział w globalnym rynku produktów do mycia naczyń. Polska jest jednym z najszybciej rozwijających się krajów europejskich w tej kategorii produktowej.

Rynek azjatycki

Za największy popyt na produkty do mycia naczyń na globalnym rynku opowiada region azjatycki. Jego udział wyniósł w 2018 r. prawie 38%. Statista szacuje, że w 2019 r. przychody zwiększą się o kolejne 2,2%, do poziomu ok. 7,266 mld euro.

Liderem w Azji są Chiny. Przychody uzyskane ze sprzedaży środków do mycia naczyń w azjatyckim mocarstwie osiągnęły poziom prawie 1,7 mld euro w 2018 r., przy populacji stanowiącej ok. 1,386 mld osób (19,1% populacji światowej). W Indiach, w których zamieszkuje nieco mniej ludzi (1,339 mld), sprzedano w tym samym czasie prawie trzy razy mniej detergentów niż w Chinach. Jest to jednak rynek charakteryzujący się najszybszym rozwojem. Statista prognozuje, że wzrośnie w br. o 5%, a w najbliższych pięciu latach o 4% rocznie.

Odmienna sytuacja panuje w Japonii. Dojrzały rynek generuje niewielki wzrost. W Japonii, przy populacji stanowiącej zaledwie niecałe 10% społeczeństwa Chin lub Indii, przychody ze sprzedaży detergentów do mycia naczyń przekraczają 1 mld euro. W najbliższych latach japoński rynek będzie rozwijał się o 0,3%/rok do 2023 r.

Rynek amerykański

W 2018 r. przychody uzyskane ze sprzedaży detergentów do mycia naczyń w obu Amerykach wyniosły prawie 4,3 mld euro. Udział Ameryki Północnej (USA, Kanady i Meksyku) w rynku był przeważający i wyniósł ponad 72%. USA są światowym liderem w handlu środkami do mycia naczyń o przychodach sięgających ponad 2,41 mld euro (2018 r.). Jest to dojrzały rynek, którego rozwój jest przede wszystkim uzależniony od preferencji konsumentów. Na rynku tym panuje silna konkurencja. Dominującą pozycję zajmuje Procter & Gamble. Drugie miejsce na rynku środków do mycia naczyń przypada Colgate Palmolive. Trzecie miejsce zajmuje Reckitt Benckiser. Statista szacuje, że rynek detergentów do mycia naczyń w USA przekroczy 2,42 mld euro w 2019 r., a w okresie 2019-2023 będzie rozwijał się w tempie 0,3% na rok (podobnie jak w Japonii).

 

Amerykański rynek zmywarek osiągnął w 2018 r. przychody niewiele niższe niż producenci detergentów do nich (2,35 mld euro). Jednak prognoza rozwoju dla tego sektora przemysłu jest znacznie bardziej optymistyczna. Rynek zmywarek będzie wzrastał prawie 4-krotnie szybciej niż detergentów w kolejnych pięciu latach (szacunki Statista).

Rynek europejski

Obecnie europejski rynek detergentów do mycia naczyń jest szacowany na ponad 4,5 mld euro (dane International Association for Soaps, Detergents and Maintenance Products i Statista). W 2018 r. wartość rynku detergentów do zmywarek wyniosła 2,7 mld euro, a do ręcznego mycia naczyń – 1,8 mld euro. Od ok. ośmiu lat lat rynek produktów do ręcznego mycia naczyń pozostaje w stagnacji. Jego wartość oscyluje wokół 1,8 mld euro. Rynek produktów do automatycznego mycia naczyń wzrósł o 264 mln euro od 2011 r. i po raz pierwszy przekroczył 2,7 mld euro w poprzednim roku.

Łączna wartość rynku produktów do mycia naczyń wzrosła o 1,3% w 2018 r. vs 2017 r., podczas gdy w 2011 r. w stosunku do roku poprzedniego aż o 2,1%. Według szacunków Statista, europejski rynek detergentów do mycia naczyń wzrośnie w 2019 r. już tylko o 0,7% w odniesieniu do 2018 r. Prognoza wzrostu rynku na lata 2019- 2023 jest jeszcze mniej optymistyczna i zakłada jego rozwój o jedyne 0,6% rocznie. Jest to wynik nadal dwukrotnie wyższy niż prognoza wzrostu dla dojrzałych gospodarek, takich jak Japonia i USA.


CAŁY ARTYKUŁ DOSTĘPNY JEST W NR 4/2019 KWARTALNIKA "CHEMIA I BIZNES. RYNEK KOSMETYCZNY I CHEMII GOSPODARCZEJ". ZAPRASZAMY.



detergentychemia gospodarczamycie naczyńdetergenty do zmywaniaprodukty do mycia naczyń

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie