2021-03-09 / Autor: Patrycja Bylak, Rbeco Sp. z o.o.
Pandemia okazała się okresem, w którym odkryto, jak ogromną rolę odgrywa pakowanie. Wielu konsumentów zaczęło bardziej zwracać uwagę na to, w co zapakowane są produkty, czy na pewno opakowanie jest bezpieczne, a wyroby w jak najlepszy sposób zabezpieczone przed pojawieniem się na ich powierzchni koronawirusa.
Nowa rzeczywistość w nagły i drastyczny sposób zmieniła trendy i zwyczaje zakupowe Europejczyków. Sytuacja ta wywołała jeszcze jedną dyskusję, a mianowicie, czy przy takim zwiększeniu liczby przesyłek w ostatnim kwartale pandemicznym, nie powinniśmy zwrócić uwagi na fakt, iż ilość generowanych odpadów związanych z używaniem nieodpowiednich komponentów do pakowania chwilowo gwałtownie wzrosła. Wynikało to z faktu, że duża liczba firm nie była gotowa do tak drastycznego zwiększenia liczby przesyłek, co przełożyło się na mało zrównoważone pakowanie. Czas pokazał, że konsumenci sami poniekąd wymusili na swoich dostawcach większą dbałość nie tylko o ekologiczne pakowanie, ale także o aspekt bezpieczeństwa i higieny. Jak wynika ze spostrzeżeń i rozmów z wieloma przedsiębiorcami – wielu ich odbiorców zgłaszało fakt, że nie chcą otrzymywać paczek wypełnionych folią bąbelkową czy owiniętych tzw. streachem. Świadomość ekologiczna Polaków, szereg akcji informacyjnych prowadzonych w tym kierunku, chęć życia na czystej planecie i poczucie odpowiedzialności związane z ochroną środowiska na szczęście nie zostały stłumione przez pandemię. Czas, który nastał nie zwalnia nas z obowiązku dołożenia wszelkich starań, aby planeta nie utonęła w śmieciach.
Jak epidemia zmieniła styl robienia zakupów?
Wszyscy pamiętamy czas sprzed pandemii, gdzie galerie handlowe pękały w szwach i duża liczba osób nie wyobrażała sobie zakupu czegoś, nie dotykając tej rzeczy na żywo. Handel internetowy w tym czasie zyskiwał systematycznie na wartości, jednakże był to raczej stały umiarkowany wzrost. Sytuacja po marcu br. pokazała jak szybko konsumenci potrafią dostosować się do nowej rzeczywistości i zmienić nawyki. Odzwierciedlał to nagły gigantyczny wzrost sprzedaży e-commerce. Firmy, które odkładały decyzję wejścia w handel w internecie szybko pożałowały swojej decyzji.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...