2021-03-09 / Autor: Patrycja Bylak, Rbeco Sp. z o.o.
Pandemia okazała się okresem, w którym odkryto, jak ogromną rolę odgrywa pakowanie. Wielu konsumentów zaczęło bardziej zwracać uwagę na to, w co zapakowane są produkty, czy na pewno opakowanie jest bezpieczne, a wyroby w jak najlepszy sposób zabezpieczone przed pojawieniem się na ich powierzchni koronawirusa.
Nowa rzeczywistość w nagły i drastyczny sposób zmieniła trendy i zwyczaje zakupowe Europejczyków. Sytuacja ta wywołała jeszcze jedną dyskusję, a mianowicie, czy przy takim zwiększeniu liczby przesyłek w ostatnim kwartale pandemicznym, nie powinniśmy zwrócić uwagi na fakt, iż ilość generowanych odpadów związanych z używaniem nieodpowiednich komponentów do pakowania chwilowo gwałtownie wzrosła. Wynikało to z faktu, że duża liczba firm nie była gotowa do tak drastycznego zwiększenia liczby przesyłek, co przełożyło się na mało zrównoważone pakowanie. Czas pokazał, że konsumenci sami poniekąd wymusili na swoich dostawcach większą dbałość nie tylko o ekologiczne pakowanie, ale także o aspekt bezpieczeństwa i higieny. Jak wynika ze spostrzeżeń i rozmów z wieloma przedsiębiorcami – wielu ich odbiorców zgłaszało fakt, że nie chcą otrzymywać paczek wypełnionych folią bąbelkową czy owiniętych tzw. streachem. Świadomość ekologiczna Polaków, szereg akcji informacyjnych prowadzonych w tym kierunku, chęć życia na czystej planecie i poczucie odpowiedzialności związane z ochroną środowiska na szczęście nie zostały stłumione przez pandemię. Czas, który nastał nie zwalnia nas z obowiązku dołożenia wszelkich starań, aby planeta nie utonęła w śmieciach.
Jak epidemia zmieniła styl robienia zakupów?
Wszyscy pamiętamy czas sprzed pandemii, gdzie galerie handlowe pękały w szwach i duża liczba osób nie wyobrażała sobie zakupu czegoś, nie dotykając tej rzeczy na żywo. Handel internetowy w tym czasie zyskiwał systematycznie na wartości, jednakże był to raczej stały umiarkowany wzrost. Sytuacja po marcu br. pokazała jak szybko konsumenci potrafią dostosować się do nowej rzeczywistości i zmienić nawyki. Odzwierciedlał to nagły gigantyczny wzrost sprzedaży e-commerce. Firmy, które odkładały decyzję wejścia w handel w internecie szybko pożałowały swojej decyzji.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2024
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 3/2024
30.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Marki własne w Kielcach
6 i 7 listopada br. do Targów Kielce na Targi Marek Własnych przyjechali przedstawiciele sektora marek...
Targi Packaging Innovations stałym punktem w branży opakowaniowej
W dniach 9-10 października br. w EXPO Kraków, odbyła się 16. edycja Międzynarodowych Targów...
Targi Warsaw Pack ważne dla sektora opakowań
Warsaw Pack to wydarzenie, gdzie liderzy branży prezentują najnowsze technologie pakowania i...
Workshops&Networking PIPC „Cyfrowa i Bezpieczna Chemia” – podsumowanie II edycji
19-20 września 2024 r. w Hotelu Novotel City West w Krakowie odbyło się wydarzenie Polskiej Izby Przemysłu...