Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety
REKLAMA
REKLAMA

Eko pakowanie w dobie światowej pandemii. Luksus czy konieczność?

2021-03-09  / Autor: Patrycja Bylak, Rbeco Sp. z o.o.

Pandemia okazała się okresem, w którym odkryto, jak ogromną rolę odgrywa pakowanie. Wielu konsumentów zaczęło bardziej zwracać uwagę na to, w co zapakowane są produkty, czy na pewno opakowanie jest bezpieczne, a wyroby w jak najlepszy sposób zabezpieczone przed pojawieniem się na ich powierzchni koronawirusa.

Nowa rzeczywistość w nagły i drastyczny sposób zmieniła trendy i zwyczaje zakupowe Europejczyków. Sytuacja ta wywołała jeszcze jedną dyskusję, a mianowicie, czy przy takim zwiększeniu liczby przesyłek w ostatnim kwartale pandemicznym, nie powinniśmy zwrócić uwagi na fakt, iż ilość generowanych odpadów związanych z używaniem nieodpowiednich komponentów do pakowania chwilowo gwałtownie wzrosła. Wynikało to z faktu, że duża liczba firm nie była gotowa do tak drastycznego zwiększenia liczby przesyłek, co przełożyło się na mało zrównoważone pakowanie. Czas pokazał, że konsumenci sami poniekąd wymusili na swoich dostawcach większą dbałość nie tylko o ekologiczne pakowanie, ale także o aspekt bezpieczeństwa i higieny. Jak wynika ze spostrzeżeń i rozmów z wieloma przedsiębiorcami – wielu ich odbiorców zgłaszało fakt, że nie chcą otrzymywać paczek wypełnionych folią bąbelkową czy owiniętych tzw. streachem. Świadomość ekologiczna Polaków, szereg akcji informacyjnych prowadzonych w tym kierunku, chęć życia na czystej planecie i poczucie odpowiedzialności związane z ochroną środowiska na szczęście nie zostały stłumione przez pandemię. Czas, który nastał nie zwalnia nas z obowiązku dołożenia wszelkich starań, aby planeta nie utonęła w śmieciach.

Jak epidemia zmieniła styl robienia zakupów?

Wszyscy pamiętamy czas sprzed pandemii, gdzie galerie handlowe pękały w szwach i duża liczba osób nie wyobrażała sobie zakupu czegoś, nie dotykając tej rzeczy na żywo. Handel internetowy w tym czasie zyskiwał systematycznie na wartości, jednakże był to raczej stały umiarkowany wzrost. Sytuacja po marcu br. pokazała jak szybko konsumenci potrafią dostosować się do nowej rzeczywistości i zmienić nawyki. Odzwierciedlał to nagły gigantyczny wzrost sprzedaży e-commerce. Firmy, które odkładały decyzję wejścia w handel w internecie szybko pożałowały swojej decyzji.


eko pakowanieprzemysł opakowaniowyrynek opakowaniowypandemia

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


REKLAMA

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności

REKLAMA


WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)

REKLAMA


WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)

REKLAMA


WięcejSonda

Czy przemysł wykorzysta środki z KPO?

Zobacz wyniki

REKLAMA

WięcejW obiektywie