Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety
REKLAMA

Dywersyfikacja rynków zbytu odpowiedzią na trudną koniunkturę

2023-12-01

Jak tłumaczy Sławomir Majchrowski, prezes Grupy Selena, potrzeba zwiększenia liczby polskich firm na międzynarodowych rynkach oraz wzrostu konkurencyjności rodzimej gospodarki jest już bardzo widoczna. Zgodnie z raportem „Polskie inwestycje bezpośrednie za granicą w 2022 roku” przygotowanym przez Narodowy Bank Polski, należności z tytułu polskich inwestycji bezpośrednich za granicą były w 2022 r. większe o ok. 21 mld zł niż w roku poprzednim – łącznie wyniosły one 130,5 mld zł. A to jeszcze nie jest ostatnie słowo polskich biznesmenów.

- Przedsiębiorcy posiadający doświadczenie w rozwoju zagranicznej działalności połączyli swoje siły i stworzyli Radę Polskich Przedsiębiorców Globalnych. U podstaw powołania tej organizacji, do której zaproszona została m.in. Selena, znajduje się właśnie poszerzenie katalogu polskich firm działających na światowych rynkach, a więc m.in. wsparcie swoją wiedzą kolejnych organizacji w wyjściu poza nasze granice. Poszerzenie i dywersyfikacja rynków zbytu i rozwój poprzez ekspansję geograficzną, szukanie dróg dotarcia do nowych klientów i transfer wiedzy to droga dla biznesów, które w obecnej sytuacji potrzebują powiększenia rynków zbytu. W przypadku zagranicy, większość polskich inwestycji lokuje się w Europie. Zauważalnym trendem jest rosnące zainteresowanie kierunkami, takimi jak Stany Zjednoczone, Indie czy Bliski Wschód – uważa Sławomir Majchrowski.

Dopowiada on przy tym, iż Selena też idzie tą drogą, choćby w tym roku angażując się w dwie duże transakcje: zakup portugalskiej spółki Imperalum i podpisanie umowy o współpracy z węgierskim producentem wełny szklanej Masterplast. Plany rozwoju sprzedaży produktów Seleny nie kończą się na Europie, w obrębie działań są także obydwie Ameryki, w tym zwłaszcza USA i Brazylia.


Grupa Selenainwestycje

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


REKLAMA

WięcejSklep

Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych

95.00 zł

Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków

94.00 zł

Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych

78.00 zł

“Chemia i Biznes” nr 1/2025

Nowość!Dostęp online

20.00 zł

“Chemia i Biznes” nr 6/2024

Dostęp online

30.00 zł

"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2024

Nowość!Dostęp online

30.00 zł

Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania

108.00 zł

Bilety - XIV Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Detergentowego

Nowość!

639.60 zł

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)

REKLAMA


WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)

REKLAMA


WięcejSonda

Czy przemysł wykorzysta środki z KPO?

Zobacz wyniki

REKLAMA
REKLAMA

WięcejW obiektywie