Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety
REKLAMA

Dyrektor Dow Polska: co wpływa na innowacje w przemyśle chemicznym?

2020-10-27

Emilia Wasilewicz, dyrektor generalna w Dow Polska wskazała na najistotniejsze czynniki, które wpływają na innowacyjność w przemyśle chemicznym.

- Innowacje nie są kosztem, W 2019 r. przeznaczyliśmy na działania badawczo – rozwojowe 800 mld euro, w 2020 r., pomimo trwającej pandemii, ten budżet nie uległ zmianie. Niemniej istnieją trendy, które powodują, że wdrażane są takie, a nie inne innowacje. Te trendy to ochrona środowiska, oczekiwania klientów, jak również sam rozwój danego przedsiębiorstwa. Konsumenci chcą wyrobów bezpiecznych w użytkowaniu i bezpiecznych dla środowiska. Dzisiaj 75% wszystkich naszych projektów rozwojowych ma bezpośredni związek z kwestiami środowiskowymi. W ostatnich latach mocno zmienił się sposób prac nad innowacjami. Ten nowy model współpracy z klientem jest kluczem do tworzonych przez nas innowacji. Opiera się on na sześciu fundamentach: produkcji, ekoprojektowaniu, powtórnym wykorzystaniu surowców, zbiórce i segregacji, recyklingu oraz kreowaniu nowych aplikacji dla odzyskiwanych surowców – przekonuje dyrektor Dow Polska.

W jej ocenie, kolejnym ważnym trendem wspierającym innowacje jest digitalizacja.

- Ma ona swoje odzwierciedlenie nie tylko w automatyzacji produkcji, ale też w przewidywaniu popytu, rozwoju platform B2B i angażowaniu naszych klientów w prace nad nowymi surowcami. W tej chwili mogą oni definiować formulacje, w oparciu o które będą powstawać nowe poliuretany, w pełni odpowiadające ich indywidualnym upodobaniom. Chcemy, aby do 2022 r. aż 75% naszych przychodów pochodziło z kanałów online, więc rozwój wszelkich modeli opartych na digitalizacji jest dla nas sprawą fundamentalną – komentuje Emilia Wasilewicz, dyrektor generalna w Dow Polska.

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


REKLAMA

WięcejSklep

Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych

95.00 zł

Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków

94.00 zł

Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych

78.00 zł

“Chemia i Biznes” nr 1/2025

Nowość!Dostęp online

20.00 zł

“Chemia i Biznes” nr 6/2024

Dostęp online

30.00 zł

"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2024

Nowość!Dostęp online

30.00 zł

Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania

108.00 zł

Bilety - XIV Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Detergentowego

Nowość!

639.60 zł

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)

REKLAMA


WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)

REKLAMA


WięcejSonda

Czy przemysł wykorzysta środki z KPO?

Zobacz wyniki

REKLAMA
REKLAMA

WięcejW obiektywie