Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Dynamika rynku kosmetycznego w 2020 r. najniższa od lat

2021-01-21  / Autor: Karolina Szałas, Retail Analyst w PMR Ltd. Sp. z o.o.

Sklepy drogeryjno-kosmetyczne największym kanałem rynku artykułów kosmetycznych

Mimo, że sklepy z kosmetykami obok sklepów spożywczych zostały wyłączone z zakazu handlu wydanego ze względu na zagrożenie COVID-19, będą jednym z kanałów, którego dotkną największe straty. Według prognoz PMR, kanał ten odnotuje nieznaczny spadek wartości względem 2019 roku – o 0,2%. Jednak w przypadku realizacji jednego z bardziej negatywnych scenariuszy (nawrót restrykcji) kanał ten odnotuje spadek wartości o 2,5% r/r.

Na tę sytuację wpływa kilka czynników z początku epidemii, m.in. konsumenci nie chcąc się narażać, dokonywali zakupów kompleksowych, przy okazji zakupów spożywczych lub swoje zakupy zaczęli przenosić do kanału online. Z drugiej strony to wyłączenie nie obejmowało części sklepów, których przeważająca działalność polega na sprzedaży produktów kosmetycznych przeznaczonych do perfumowania lub upiększania. Zatem w myśl rozporządzenia perfumerie (m.in. Douglas, Sephora) i sklepy z kosmetykami kolorowymi
(Inglot, Paese), również pozostawały nieczynne.

Dodatkowo sklepy kosmetyczno-drogeryjne w znacznej większości posiadają sklepy internetowe, które kanibalizują sprzedaż w swoich sklepach stacjonarnych, również tych otwartych.

Jednak mimo gorszego roku pozycja kanału sklepów drogeryjno-kosmetycznych jako lidera jest niezachwiana. W 2019 r. jego udział w rynku artykułów kosmetycznych oscylował na poziomie 45%. W 2020 r. udział sklepów drogeryjnych zmniejszy się o prawie 1 p.p., na rzecz sprzedaży internetowej oraz dyskontów spożywczych, kanałów, których wspólny udział w rynku wynosi 27%.


CAŁY ARTYKUŁ DOSTĘPNY JEST W NR 4/2020 KWARTALNIKA "CHEMIA I BIZNES. RYNEK KOSMETYCZNY I CHEMII GOSPODARCZEJ". ZAPRASZAMY



przemysł kosmetyczny

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie